• arnkanters
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-07 11:31
hallo iedereen ,

ik heb wat problemen met mijn hp server
het is een hp ml350g6 met 2 xeon x5675's
maar helaas werkt het geheugen niet helemaal, ik het 6 sticks van ieder 16gb en 12 sticks van ieder 8gb (ecc registerd)

maar hoe moet ik mijn geheugen in mijn server zetten, ik heb al een aantal verschilende dingen geprobeerd maar het resulteerde steeds in een fout code (lampjes, piepjes)

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de ram configuratie zou moeten zijn? ik kan er namelijk niet achter komen hoe het moet met de hp handleiding

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

Heb je specificaties van het geheugen? Op de sticker op de module zelf zou informatie op moeten staan.

Zo zijn er beperkingen met het gebruik van bepaalde modules.

Unbuffered kun je niet in triple channel gebruiken (je geeft al aan dat je ECC Reg hebt, dus dat kun je wel uitsluiten).
Maar ook quad-ranked (niet verwarren met quad-channel, dat is heel wat anders) zijn ook niet alle geheugensloten bruikbaar (herkenbaar op de sticker op de module met 'R4', bijv R4x8 of R4x4 ).

Ook zijn verschillende 'ranks' niet altijd door elkaar te gebruiken R1, R2, of R4.

Als ik snel de manuel doorlees, worden 1, 2, 4 en 8GB modules support, 16GB modules zie ik er zo niet tussen staan (wil niet altijd zeggen dat het niet werkt, soms zijn grotere modules naderhand uitgekomen, maar toch iets om rekening mee te houden).

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c01727710

Daarmee zou je er wel aan uit moeten kunnen komen, denk ik :+ 96GB / 192GB behoort sowieso niet tot de mogelijkheden, zo te zien.

Je zou als 'test' die 54GB setting kunnen proberen en dan de 8GB DIMM's daarin vervangen door de 16GB en de 2GB door de 8GB DIMM's welke je hebt om zo aan Max. 120GB te kunnen komen.

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 14-09-2019 16:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse