random zwart scherm 2 seconde

Pagina: 1
Acties:

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 11:03
beste,

ik heb een apart probleem dat soms 1 van me scherm 2 seconde zwart op een desktop is dat niet zo heel maar maar in een game als league of legends toch wel erg vervelend

wat ik al heb gedaan:

- gsync uit (het is een monitor met freesync maar ondersteud gsync door update)
- event log gekeken maar niets te zien
- nieuwste driver maar ook oudere geprobeerd
- kabels na gelopen
- gpu zit goed vast en werkt gewoon goed met fans en word niet warm
- wallpaper engine afgesloten maar is het ook niet

ik weet niet zo wat het kan zijn want ik heb ik het alle verschillende soorten senarios gaming browings soms heel vaak (10 in een kwartier ofzo) soms een hele dag niets..

iemand enig idee? _/-\o_

specs:

1 agon 144 hz freesync display 1440p
2 philips 24 inch hd (niets bezonders)
msi gtx 1070 8 gb
6800k watergekoeld met h80i
gigabyte ultra gaming x99
samsung ssd
16gb ram

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:28
Persoonlijk zou ik als eerste een andere kabel proberen, ik heb zelf ook wel eens vage problemen zoals dit gehad met (toen HDMI) schermen die af en toe een keer knipperen of lijnen over het beeld.

Hoi

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:47
Heb je toevallig eerder een AMD kaart gehad waarvan nog "restjes" driver aanwezig kunnen zijn? Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad waarbij ik na een switch dacht alle drivers netjes verwijderd te hebben, en vergelijkbare problemen kreeg. Toen nog eens alle drivers weggegooid (DDU) en opnieuw geinstalleerd, dit loste het voor mij op. Ik had echter veel minder vaak het zwarte scherm (misschien eens in de twee dagen), dus wellicht niet helemaal hetzelfde. Heb je het probleem altijd bij hetzelfde scherm? Is het een optie om de kabels van je twee schermen eens om te draaien om te zien of het probleem dan bij je andere monitor zit? Zo kan je makkelijk een software/driver probleem uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-09 11:03
geen amd niet een specifiek scherm verschilt helaas