Geen internet met bekabelde ethernet kabel in de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

• Mathieuu
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-05-2022
Goedemiddag,

Bij mij de op de slaapkamer zit een ethernet poort (RJ45 aansluiting) en in de meterkast zitten 2 ethernet aansluitingen (RJ11) maar 1 RJ11 kabel zit aangesloten op de poort naar de woonkamer waar ook de modem staat (xperia box V10A).

Dus ik naar de Praxis een RJ11 kabel splitter gehaald, in de meterkast de woonkamer en slaapkamer ethernet poorten aangesloten, beneden gewoon wifi en iternet via de kabel maar boven niks. :-(

Van alles geprobeerd, kabels in de meterkast omgedraaid, modem gereset, probleem oplosser op de PC boven gebruikt, geeft ie aan at er geen ethernet kabel op poort 1 is aangesloten dus ethernet kabel op poort 2 van de PC aangesloten maar nog steeds niks.

Wat doe ik fout?? |:(

Groeten mathieu

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In de woonkamer staat de modem zeg je, hoe komt dan ethernet in de meterkast? Verder is die RJ11 aansluiting bedoeld voor telefonie, niet voor Ethernet. RJ45 heeft acht pinnen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je kan niet een ADSL verbinding zonder modem/router direct in je PC stoppen en verwachten dat dit werkt. Je dient vanuit je modem/router LAN UTP poorten een verbinding naar je computer te verzorgen. Dit kan rechtstreeks bedraad, via een Powerline verbinding of draadloos als je een WiFi kaart in je computer hebt

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-10 16:15
Je pc heeft een ethernet aansluiting nodig. Over te telefoon komt een xDSL-signaal binnen. Dit xDSL moet omzetten (moduleren) naar ethernet daar heb je een modem voor nodig. Die rj11 splitter kan je gebruiken voor analoge telefonie.

Ik raad je aan je modem bij je is/ra aan te plaatsen vanuit daar alles met ethernetkabels (8aders/rj45) alles aan te sluiten. Over 4 aders kan je wel ethernet sturen maar wel allen half-duplex en 10mbps dacht ik

[ Voor 4% gewijzigd door ewoutw op 14-09-2019 12:35 ]

• Mathieuu
@DeBolle Er komt 1 kabel uit de grond en die gaat naar een klein KPN kastje waar je internet en telefonie aansluitingen op hebt en dan gaat er 1 kabel met RJ11 aansluiting naar de poort in de meterkast waar woon kamer op staat en in de woonkamer zit komt weer een vrouwtjes aansluiting met kabel (RJ11) uit de muur en die gaat naar de modem waar bij de computer.

• Mathieuu
Ik snap alleen niet waarom de woningbouwvereniging in de meterkast dan 2 RJ11 aansluitingen maakt voor de woonkamer en de slaapkamer terwijl ik dus alleen de woonkamer kan voorzien van bekabeld internet.
want er was wel al een kabel van de meterkast naar de slaapkamer gelegd RJ11 naar RJ45 in de slaapkamer. of is dat als je de modem/router in de meterkast hebt staan?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

RJ11 op een telefoniekabel non twisted pair is niet echt geschikt voor hedendaags breedband internet. Ik zou alle telefoniekabels vervangen voor UTP en/of WiFi.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Vroeger had je telefoons die met een touwtje vastzaten. Echt waar.

• Mathieuu
Ik snap niet waarom er dan in de meterkast een RJ11 aansluiting zit voor de naar slaapkamer en ik kan m niet eens gebruiken? want in de slaapkamer zit gewoon een RJ45 aansluiting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:52
Ik snap niet waarom er dan in de meterkast een RJ11 aansluiting zit voor de naar slaapkamer
om een telefoon in de slaapkamer te kunnen aansluiten?

• Mathieuu
Toen we het huis kregen, een nieuwbouwwoning ,zei de monteur 'De internet kabel van de meterkast naar de slaapkamer is al gelegd, is gewoon plug and play'.
Beetje vreemd hoor

Verwijderd

Mathieuu schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:45:
Toen we het huis kregen, een nieuwbouwwoning ,zei de monteur 'De internet kabel van de meterkast naar de slaapkamer is al gelegd, is gewoon plug and play'.
Beetje vreemd hoor
Klopt. Dan bel je die monteur en zeg je dat het niet werkt.

• Mathieuu
Ik heb wel een usb wifi adapter voor de pc maar dan valt de verbinding om de haverklap uit

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mathieuu schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:58:
Ik heb wel een usb wifi adapter voor de pc maar dan valt de verbinding om de haverklap uit
Tja, nog een reden om je modem in de meterkast te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mathieuu schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:27:
Ik snap alleen niet waarom de woningbouwvereniging in de meterkast dan 2 RJ11 aansluitingen maakt voor de woonkamer en de slaapkamer terwijl ik dus alleen de woonkamer kan voorzien van bekabeld internet.
want er was wel al een kabel van de meterkast naar de slaapkamer gelegd RJ11 naar RJ45 in de slaapkamer. of is dat als je de modem/router in de meterkast hebt staan?
Dat is handig als je een ouderwetse telefoon in je slk wilt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1