Hoi, ik probeer mn Wifi met m'n bekabelde lan te laten communiceren maar krijg het niet voor elkaar.
ik heb de volgende setup:
Ziggo Connect box die verbonden is met Internet. Deze is lokaal bereikbaar op 192.168.1.1 vanaf wifi en LAN
TP Link Deco M9 Mesh wifi set (3 nodes) voor wifi. Staat in Router mode.
Ziggo Connect --> Ethernet --> PC woonkamer
Ziggo Connect --> Ethernet --> PC Zolder
Ziggo Connect --> Ethernet --> Philips Hue Bridge
Ziggo Connect --> Ethernet --> TP Link Deco M9 Mesh set.
Deco M9 --> Wifi --> Laptop 1
Deco M9 --> Wifi --> Laptop 2
Op de Ziggo Connect box heb ik:
- Wifi uitgezet omdat dit verzorgd wordt (of moet worden) door de Deco M9 set.
- DHCP aan staan om adressen uit te delen aan de bekabelde devices.
- DHCP Starting local address staat op 192.168.1.211., 44 CPE's, Leasetime 3600 sec.
Op de Deco M9 set heb ik;
- 192.168.0.1 als LAN IP, als ik dit wil wijzigen naar 192.168.1.x krijg ik melding dat dit niet kan omdat LAN IP en WAN IP niet in dezelfde range mogen zitten.
- DHCP voor wireless devices
- DHCP Start IP: 192.168.0.100 End IP: 192.168.0.210, gateway: 192.168.0.1
De 2 PC's die via ethernet verbonden zijn met de Ziggo modem zien elkaar prima en kunnen bij elkaars shares.
Laptops die met wifi verbinden zien echter geen van beide pc's die aan de Ziggo hangen en andersom ook niet.
- Alle PC's zijn Win10 en zitten in dezelfde werkgroep
- Alle PC's loggen in met dezelfde MS account.
- Network Discovery en file and printer sharing staat op alle PC's aan.
Wat moet ik aanpassen om dit werkend te krijgen? Ben al 2 dagen aan het stoeien met de configuraties en zie door de IP adressen het bos niet meer... iemand enig idee?
ik heb de volgende setup:
Ziggo Connect box die verbonden is met Internet. Deze is lokaal bereikbaar op 192.168.1.1 vanaf wifi en LAN
TP Link Deco M9 Mesh wifi set (3 nodes) voor wifi. Staat in Router mode.
Ziggo Connect --> Ethernet --> PC woonkamer
Ziggo Connect --> Ethernet --> PC Zolder
Ziggo Connect --> Ethernet --> Philips Hue Bridge
Ziggo Connect --> Ethernet --> TP Link Deco M9 Mesh set.
Deco M9 --> Wifi --> Laptop 1
Deco M9 --> Wifi --> Laptop 2
Op de Ziggo Connect box heb ik:
- Wifi uitgezet omdat dit verzorgd wordt (of moet worden) door de Deco M9 set.
- DHCP aan staan om adressen uit te delen aan de bekabelde devices.
- DHCP Starting local address staat op 192.168.1.211., 44 CPE's, Leasetime 3600 sec.
Op de Deco M9 set heb ik;
- 192.168.0.1 als LAN IP, als ik dit wil wijzigen naar 192.168.1.x krijg ik melding dat dit niet kan omdat LAN IP en WAN IP niet in dezelfde range mogen zitten.
- DHCP voor wireless devices
- DHCP Start IP: 192.168.0.100 End IP: 192.168.0.210, gateway: 192.168.0.1
De 2 PC's die via ethernet verbonden zijn met de Ziggo modem zien elkaar prima en kunnen bij elkaars shares.
Laptops die met wifi verbinden zien echter geen van beide pc's die aan de Ziggo hangen en andersom ook niet.
- Alle PC's zijn Win10 en zitten in dezelfde werkgroep
- Alle PC's loggen in met dezelfde MS account.
- Network Discovery en file and printer sharing staat op alle PC's aan.
Wat moet ik aanpassen om dit werkend te krijgen? Ben al 2 dagen aan het stoeien met de configuraties en zie door de IP adressen het bos niet meer... iemand enig idee?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black