Vraag

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-08 15:17
Je kunt de regiolock op je Samsung smartphone opheffen door 5 minuten te bellen.
Ik heb een Vodafone abonnement en Vodafone ondersteunt wifi calling. Ik begrijp dat je dan binnenshuis via je wifi modem contact maakt met een zendmast?

Maar wat ik wil vragen: telt 5 minuten bellen op deze manier mee voor opheffen regiolock, of denkt de mobiel dan je met Internet verbonden bent en de regiolock blijft gehandhaaft?

Alle reacties

Verwijderd

Test het.

Dan weet je het binnen 5 min.

Maar maakt het uit? Je hebt een vf abbo, dus je kan toch gewoon 5 min bellen? Wat is je echte probleem? Welke rede (die je niet vermeld) heb je om dit te vragen?

Wil je een USA toestel naar Nederland halen?

• SAICRJMPM
Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:38:
Test het.

Dan weet je het binnen 5 min.

Maar maakt het uit? Je hebt een vf abbo, dus je kan toch gewoon 5 min bellen? Wat is je echte probleem? Welke rede (die je niet vermeld) heb je om dit te vragen?

Wil je een USA toestel naar Nederland halen?
Hoe kan ik controleren dat de regiolock inderdaad is opgegeven vanuit Nederland, zonder buitenlandse sim card tot mijn beschikking? Is er een vinkje ergens in de settings waar ik dat kan zien? Ik wil het weten omdat ik altijd op vakantie een lokale sim card neem, dat moet dan wel werken. En mijn vakanties zijn in de regel buiten Europa.

Een andere reden is omdat ik nieuwsgierig ben of die 5 minuten ook werkt met wifi calling. Natuurlijk kan ik wifi calling uitzetten en direct - dus niet via mijn wifi modem en dan naar zendmast - via de zendmast bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door SAICRJMPM op 14-09-2019 08:52 ]

Verwijderd

https://www.coolblue.nl/a...-hoe-kom-je-ervan-af.html

Dus bellen met je nld sim in Nederland er de lock is eraf (ik kan je wifi vraag niet plaatsen.. je hebt een abbo, dus gewoon bellen)

Wat ik ook vind is een unlock code vragen via de klantenservice van Samsung

• SAICRJMPM
Vodafone ondersteunt deze technologie om als je binnenshuis minder bereik hebt, om via wifi te bellen. Je hoeft er niks bijzonders voor te doen, alleen maar een setting voor aan te zetten in je mobiel. Ik weet niet hoe het werkt, maar je belt uiteindelijk wel via de zendmast, maar eerste stukje gaat via wifi. Nu men dus op Coolblue zegt '5 minuten bellen' vraag ik me - als iemand die geïnteresseerd is in techniek (alleen high level, moet niet te technisch worden) - af of dat ook geldt voor als je die optie aan hebt staan? Anders doet Coolblue er goed aan dat duidelijk te vermelden.

Maar je schreef "Test het. Dan weet je het binnen 5 min". Hoe kan ik binnen 5 minuten weten of de lock is opgeheven (zonder een buitenlandse sim card bij me te hebben)?

[ Voor 6% gewijzigd door SAICRJMPM op 14-09-2019 10:02 ]

Verwijderd

SAICRJMPM schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:01:
[...]

Maar je schreef "Test het. Dan weet je het binnen 5 min". Hoe kan ik binnen 5 minuten weten of de lock is opgeheven (zonder een buitenlandse sim card bij me te hebben)?
Niet. Maar dat kan ik niet weten omdat je het niet in je stsrtpost typt.
Zekerheid heb je dus alleen als je de klantenservice gaat bellen en van hun de code krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 13:20

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Wat is het doel van je vraag precies? Als het puur om de techniek gaat is Samsung de enige die je kan vertellen hoe het exact werkt.
Als Coolblue aangeeft dat het met 5min bellen opgeheven wordt zullen ze daar heus contact over gehad hebben met Samsung VoWifi VoLTE of gewoon via 3G bellen is bellen en 5 minuten zijn dan voldoende.

Als je verder bewijs nodig hebt zul je het
A.) moeten testen met een sim van buiten de regio.
B.) Samsung om details moeten vragen.

Ben bang dat naast speculatie van hier je geen verdere bevestiging gaat krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SAICRJMPM schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:01:
Vodafone ondersteunt deze technologie om als je binnenshuis minder bereik hebt, om via wifi te bellen. Je hoeft er niks bijzonders voor te doen, alleen maar een setting voor aan te zetten in je mobiel. Ik weet niet hoe het werkt, maar je belt uiteindelijk wel via de zendmast, maar eerste stukje gaat via wifi.
Even voor de goede orde. Met Wifi bellen bel je dus niet 'uiteindelijk via de zendmast'. Je maakt via wifi verbinding met de servers van Vodafone i.p.v. via de zendmast. Je pleegt dus gewoon een telefoontje, alleen niet via de zendmast.

Verder ben ik het eens met het onderstaande:
PaYnE81 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:20:
Ben bang dat naast speculatie van hier je geen verdere bevestiging gaat krijgen :)

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik bel thuis altijd over wifi met vodafone, nooit een probleem. Ik snap niet waar de regio lock vandaan komt, ik had dat allemaal niet. 5 min bellen klinkt echt heel vaag om zo'n lock op te heffen.

Via wifi bel je over internet, je maakt geen contact met een zendmast.
Pagina: 1