< dit stukje webruimte is te huur >
Het is niet gewoon een ander merk laptop met Windows er op of een ander merk smartphone met Android.
Waarom geen dedicated gedeelte?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
En ja, als je iPhones en iPads moet verdelen dan krijg je een gigantische versplintering. Dezelfde versplintering die je ook onder Android ziet. Nu heb je alles over Apple devices netjes bij elkaar staan terwijl anders de vragen over een iPhone in deze subforums terecht zouden komen.
Overige Hardware
Modding, Mechanica & Elektronica
Netwerken
Client Software Algemeen
Non-Windows Operating Systems
Non-Windows Operating Systems
Consumentenelektronica Aankoopadvies
Audio en HiFi
Mediaspelers en HTPC's
Duurzame Energie & Domotica
Fotografie & Video
Tablets en Telefoons
Dat is toch iets wat je niet moet willen.
Is dat het criterium om een "gedeelte" te mogen zijn? Het zijn toch gewoon normaal bezochte forums?aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:45:
Waarom bestaat 'Apple Talk' nog? Het is eigenlijk best vreemd dat Apple een eigen dedicated gedeelte heeft in dit forum. Zeker ook omdat Apple producten tegenwoordig gemeengoed zijn geworden. Maar andere bedrijven hebben geen dedicated gedeelte.
Ik zie het probleem niet helemaal.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Anders is alles zo verspreid zoals @sypie zei.
TechMocro
Nee, want Apple is nu een bedrijf net als vele andere. Hun computer hardware is gebaseerd op x86. Het enige dat nog een verschil maakt is het besturingssysteem. En dat soort onderwerpen passen prima in de bestaande gedeeltes. Software gerelateerde vragen onder 'Softe goederen'. Hardware gerelateerde vragen onder 'Harde waren'. En de mobiele consumenten producten on 'Tablets en Telefoons'. Ik zie dus niet waarom er nog een aparte categorie, Apple Talk, moet zijn voor Apple producten.Anouar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:30:
Apple is wel degelijk groter dan andere bedrijven op het moment, vandaar dat ik denk dat een dedicated forum voor Apple daarom nogsteeds gewoon handig is.
Anders is alles zo verspreid zoals @sypie zei.
Er zit meer in een computer dan een CPU...aex351 schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:32:
[...]
Nee, want Apple is nu een bedrijf net als vele andere. Hun computer hardware is gebaseerd op x86. Het enige dat nog een verschil maakt is het besturingssysteem. En dat soort onderwerpen passen prima in de bestaande gedeeltes. Software gerelateerde vragen onder 'Softe goederen'. Hardware gerelateerde vragen onder 'Harde waren'. En de mobiele consumenten producten on 'Tablets en Telefoons'. Ik zie dus niet waarom er nog een aparte categorie, Apple Talk, moet zijn voor Apple producten.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Bijkomend voordeel is dat Tweakers die niks met Apple te maken willen hebben de Apple Talk fora kunnen dichtklappen en uitfilteren. Daarnaast kun je als Apple-gebruiker in Apple Talk met een gerust hart openlijk blij zijn met je nieuwe iPhone, zonder dat er tientallen Tweakers over je heen vallen om je erop te wijzen dat het een technisch inferieur apparaat is en dat je beter een andere had kunnen kopen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
Trouwens waar zit dat Apple Talk want ik kan het niet vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2019 09:00 ]
iPhones & iPadsVerwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 08:53:
Ik heb nooit geweten dat er een dedicatie forum maar ik zie de bezwaren van @aex351 niet. Zo'n dedicated forum voorkomt "merkoorlogen" en is ook handig wat alles bij elkaar.
Trouwens waar zit dat Apple Talk want ik kan het niet vinden.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik denk dat dit vooral het belangrijkste is om het te behouden en het niet anders te willenDaedalus schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:49:
Daarnaast kun je als Apple-gebruiker in Apple Talk met een gerust hart openlijk blij zijn met je nieuwe iPhone, zonder dat er tientallen Tweakers over je heen vallen om je erop te wijzen dat het een technisch inferieur apparaat is en dat je beter een andere had kunnen kopen.
Eigenlijk hier:
Apple Talk
Met daarin de apple subforums. Ik geloof dat de subforums niet het probleem zijn, maar het feit dat er een "catagorie" (of hoe dat ook heet) is.
En dan een Apple forum op een (tech) site als Tweakers vreemd vinden
Dat is helaas precies wat @aex351 om niet te begrijpen reden maar al te graag doet...Daedalus schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:49:
[...]
Bijkomend voordeel is dat Tweakers die niks met Apple te maken willen hebben de Apple Talk fora kunnen dichtklappen en uitfilteren. Daarnaast kun je als Apple-gebruiker in Apple Talk met een gerust hart openlijk blij zijn met je nieuwe iPhone, zonder dat er tientallen Tweakers over je heen vallen om je erop te wijzen dat het een technisch inferieur apparaat is en dat je beter een andere had kunnen kopen.
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2019 23:37 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat gezegd hebbende... het lijkt me onzinnig dit aan te passen. Het is een beslissing die in het verleden gemaakt is en destijds vast logisch was. Een zwaarwegende reden om het op te splitsen of verhuizen is er niet, niemand heeft er last van.
Ik zie overigens niet in wat "niet meer van deze tijd" (in de titel) hiermee te maken heeft...
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Nu nog de apostelen uitfilteren die in andere forums zeggen dat Apple beter isDaedalus schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:49:
Daarnaast kun je als Apple-gebruiker in Apple Talk met een gerust hart openlijk blij zijn met je nieuwe iPhone, zonder dat er tientallen Tweakers over je heen vallen om je erop te wijzen dat het een technisch inferieur apparaat is en dat je beter een andere had kunnen kopen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik vind dat de categorie zeker bestaansrecht heeft. En de uitleg van @Daedalus is prima verwoord.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het besturingssysteem, of eigenlijk -systemen (macOS, iOS, iPadOS, watchOS, tvOS), is een belangrijk verschil. Maar is dat 'het enige dat nog een verschil maakt'? Naar mijn mening niet. Denk bijvoorbeeld aan de integratie tussen al die producten, en de software die die naadloze (meestal) integratie mogelijk maakt. Denk aan de services (iCloud, Apple Music, Apple TV+, de diverse App Stores).aex351 schreef op zondag 15 september 2019 @ 00:32:
[...]
Nee, want Apple is nu een bedrijf net als vele andere. Hun computer hardware is gebaseerd op x86. Het enige dat nog een verschil maakt is het besturingssysteem. En dat soort onderwerpen passen prima in de bestaande gedeeltes. Software gerelateerde vragen onder 'Softe goederen'. Hardware gerelateerde vragen onder 'Harde waren'. En de mobiele consumenten producten on 'Tablets en Telefoons'. Ik zie dus niet waarom er nog een aparte categorie, Apple Talk, moet zijn voor Apple producten.
Denk aan de custom SoCs die Apple ontwikkelt. Dan doel ik niet alleen op de A-series chips in iPhones, iPads, en AppleTV, maar ook aan bijvoorbeeld de T2 chip die intussen in vrijwel alle nieuwe Macs zit en belangrijke functies van de x86 CPU overneemt zoals het bootproces, aansturing van de SSD, encryptie, media encoding, en aansturing van camera en microfoon. Denk ook aan de W-series chips waardoor ik een Apple/Beats koptelefoon slechts met 1 van mijn devices hoef te pairen en vervolgens naadloos kan switchen tussen al mijn Apple apparaten.
Er is heel wat meer dat het verschil maakt. Ik zie wat dat betreft Apple ook niet als een 'computerfabrikant' maar als ontwikkelaar en uitbater van een ecosysteem. En vanuit dat oogpunt wil ik ook inhaken op je stelling dat de categorie 'Apple Talk' niet zou moeten bestaan.
Laten we eens kijken naar de Forum index van GoT op 2 juli 2008 (via Wayback Machine)
Hier hangt 'Apple Talk' als subforum onder Harde Waren. Apple Talk was op dat moment het enige Apple-branded subforum, en als ik jouw redenatie volg stond het op dat moment op de juiste plek. Echter werden topics over iPhones niet aangemaakt in 'Non-Windows Based Mobiles & PDAs' (in de categorie Telecommunicatie), maar in Apple Talk. Ook issues met Mac OSX werden niet in 'Non-Windows Operating Systems' (in de categorie Softe Goederen) besproken, maar wederom in Apple Talk.
Zo groeide het HW-subforum Apple Talk uit tot een subforum waarin alle Apple-gerelateerde dingen besproken werden. En dat is niet zo raar natuurlijk. Immers, waar hoorde in 2008 een topic thuis over een iPhone die niet synchroniseert met iTunes op je MacBook?
En zo ontstond de behoefte om APL te splitsen, en dat betekende het introduceren van de forumcategorie 'Apple Talk' met een aantal subfora. Niet omdat wij als APL mods vonden dat Apple belangrijker is, maar om tegemoet te komen aan de behoefte van de community.
Ik zie dat, ruim 10 jaar later, nog steeds als een goede beslissing. Ik ben ook zeker niet van mening dat het niet meer van deze tijd zou zijn. Sterker nog, ik denk dat in 2019 een groepering op ecosysteem relevanter is dan ooit.
Launching containers into space
Ja logisch dat mensen toen onder 'Apple Talk' alles hangen wat met Apple te maken heeft, want zie ook onderschrift "Wil je iMac geen bonjour meer zeggen tegen je Macbook? Je iPod of iPhone werkt niet meer? Dan kun je hier je appel kwijt!".Whieee schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:12:
[...]
Het besturingssysteem, of eigenlijk -systemen (macOS, iOS, iPadOS, watchOS, tvOS), is een belangrijk verschil. Maar is dat 'het enige dat nog een verschil maakt'? Naar mijn mening niet. Denk bijvoorbeeld aan de integratie tussen al die producten, en de software die die naadloze (meestal) integratie mogelijk maakt. Denk aan de services (iCloud, Apple Music, Apple TV+, de diverse App Stores).
Denk aan de custom SoCs die Apple ontwikkelt. Dan doel ik niet alleen op de A-series chips in iPhones, iPads, en AppleTV, maar ook aan bijvoorbeeld de T2 chip die intussen in vrijwel alle nieuwe Macs zit en belangrijke functies van de x86 CPU overneemt zoals het bootproces, aansturing van de SSD, encryptie, media encoding, en aansturing van camera en microfoon. Denk ook aan de W-series chips waardoor ik een Apple/Beats koptelefoon slechts met 1 van mijn devices hoef te pairen en vervolgens naadloos kan switchen tussen al mijn Apple apparaten.
Er is heel wat meer dat het verschil maakt. Ik zie wat dat betreft Apple ook niet als een 'computerfabrikant' maar als ontwikkelaar en uitbater van een ecosysteem. En vanuit dat oogpunt wil ik ook inhaken op je stelling dat de categorie 'Apple Talk' niet zou moeten bestaan.
Laten we eens kijken naar de Forum index van GoT op 2 juli 2008 (via Wayback Machine)
Hier hangt 'Apple Talk' als subforum onder Harde Waren. Apple Talk was op dat moment het enige Apple-branded subforum, en als ik jouw redenatie volg stond het op dat moment op de juiste plek. Echter werden topics over iPhones niet aangemaakt in 'Non-Windows Based Mobiles & PDAs' (in de categorie Telecommunicatie), maar in Apple Talk. Ook issues met Mac OSX werden niet in 'Non-Windows Operating Systems' (in de categorie Softe Goederen) besproken, maar wederom in Apple Talk.
Zo groeide het HW-subforum Apple Talk uit tot een subforum waarin alle Apple-gerelateerde dingen besproken werden. En dat is niet zo raar natuurlijk. Immers, waar hoorde in 2008 een topic thuis over een iPhone die niet synchroniseert met iTunes op je MacBook?
En zo ontstond de behoefte om APL te splitsen, en dat betekende het introduceren van de forumcategorie 'Apple Talk' met een aantal subfora. Niet omdat wij als APL mods vonden dat Apple belangrijker is, maar om tegemoet te komen aan de behoefte van de community.
Ik zie dat, ruim 10 jaar later, nog steeds als een goede beslissing. Ik ben ook zeker niet van mening dat het niet meer van deze tijd zou zijn. Sterker nog, ik denk dat in 2019 een groepering op ecosysteem relevanter is dan ooit.
In elk geval is het nu geen 2008 meer, maar 2019. En het is nogal vreemd dat 'Apple' een geheel eigen gedeelte heeft. Er is toch ook geen aparte gedeelte voor Google of Microsoft.
Dat zeg je in de TS ook al, lees de reacties anders eerst even. Jij bent de enigste die persoonlijke problemen heeft met het bestaan van Apple Talk, dus misschien is het omgooien van heel GoT niet de beste oplossing. Klap hem gewoon in en je hebt nergens meer last van*. Je za nog steeds Apple topics voorbij zien komen, maar dat had je ook als ze weer in andere sub-forums zouden staan.aex351 schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:25:
[...]
Ja logisch dat mensen toen onder 'Apple Talk' alles hangen wat met Apple te maken heeft, want zie ook onderschrift "Wil je iMac geen bonjour meer zeggen tegen je Macbook? Je iPod of iPhone werkt niet meer? Dan kun je hier je appel kwijt!".
In elk geval is het nu geen 2008 meer, maar 2019. En het is nogal vreemd dat 'Apple' een geheel eigen gedeelte heeft. Er is toch ook geen aparte gedeelte voor Google of Microsoft.
*Als September volgend jaar weer nieuwe iPhones uitkomen lukt het je vast wel het iPhone 11S topic te vinden om te vertellen hoe inferieur het allemaal weer is.
[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 16-09-2019 18:02 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb er ook geen last van, ondanks die aanname wel wordt gedaan omdat ik dit topic open. Ik zie alleen geen reden waarom er nog een aparte categorie moet bestaan, in vergelijking met de bestaande categorieën waar het prima onder past, is het een onnodige afwijking.fsfikke schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:00:
[...]
Dat zeg je in de TS ook al, lees de reacties anders eerst even. Jij bent de enigste die persoonlijke problemen heeft met het bestaan van Apple Talk, dus misschien is het omgooien van heel GoT niet de beste oplossing. Klap hem gewoon in en je hebt nergens meer last van.
Als je geen reden ziet dan zou je de reacties in dit topic kunnen doornemenaex351 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:04:
[...]
Ik heb er ook geen last van, ondanks die aanname wel wordt gedaan omdat ik dit topic open. Ik zie alleen geen reden waarom er nog een aparte categorie moet bestaan, in vergelijking met de bestaande categorieën waar het prima onder past, is het een onnodige afwijking.
Daarbij zou Microsoft en/of Google ook wel een aparte subforum kunnen krijgen als daar behoefte aan is. Maar Google en Microsoft diensten zijn redelijk universeel dus dat kan je dan beter verspreiden over de al bestaande subforums.
PS/XBL: Nogne
Maar je wilt iets veranderen. Wat is de reden dat het moet veranderen? Het zit toch niets in de weg verder?aex351 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:04:
[...]
Ik heb er ook geen last van, ondanks die aanname wel wordt gedaan omdat ik dit topic open. Ik zie alleen geen reden waarom er nog een aparte categorie moet bestaan, in vergelijking met de bestaande categorieën waar het prima onder past, is het een onnodige afwijking.
Zie voor de redenen mijn eerdere reacties.JvS schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:22:
[...]
Maar je wilt iets veranderen. Wat is de reden dat het moet veranderen? Het zit toch niets in de weg verder?
aex351 brengt het allemaal wat negatiever dan ik denk dat slim is, waardoor z'n punt een beetje verloren lijkt te gaan.JvS schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:22:
[...]
Maar je wilt iets veranderen. Wat is de reden dat het moet veranderen? Het zit toch niets in de weg verder?
Maar z'n vraag vind ik niet heel gek: waarom bestaat 'Apple Talk' eigenlijk? Het Apple Talk-forumdeel 'iPhones & iPads' staat ook al (als shadow/copy) onder 'Tablets en telefoons', en 'Macs & Software' zou op zich prima (al dan niet opgesplitst) passen onder Harde waren en/of Softe goederen.
Wat zijn goede argumenten om Apple Talk als los forumdeel te houden?
The devil is in the details.
Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, zullen soms in Harde waren gaan posten over Macs, terwijl ze in Apple Talk zouden moeten zijn. Dat is een nadeel, en dat kost weer moeite om op te ruimen.JvS schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:41:
Het kost geen moeite en er is geen nadeel
Laat dit alsjeblieft gewoon in hun eigen forums staan, dan hoef ik het niet te zien in mijn Actieve Topics!
[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 16-09-2019 18:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En weegt dat nadeel op tegen de moeite om het te veranderen? En dan niet alleen de technische moeite, maar ook de mensen die het leuk vinden dat de apple producten bij elkaar zitten, of gewoon gewend zijn zoals het nu is.Hahn schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:43:
[...]
Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, zullen soms in Harde waren gaan posten over Macs, terwijl ze in Apple Talk zouden moeten zijn. Dat is een nadeel, en dat kost weer moeite om op te ruimen.
Misschien is het antwoord inderdaad 'het is de moeite niet waard om het te veranderen', dat zou wat mij betreft een prima antwoord zijn.JvS schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:46:
[...]
En weegt dat nadeel op tegen de moeite om het te veranderen? En dan niet alleen de technische moeite, maar ook de mensen die het leuk vinden dat de apple producten bij elkaar zitten, of gewoon gewend zijn zoals het nu is.
Maar enkel 'we zijn het nou eenmaal zo gewend!' vind ik nooit een sterk argument om iets maar te laten voor wat het is.
Ik zie je eigenlijk maar 1 reden geven, en dat is om het zo te houden; je hebt er geen last van.aex351 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:29:
[...]
Zie voor de redenen mijn eerdere reacties.
Apple is een grote speler in zo'n beetje alle mobiele apparaten en dus past dat volgens mij prima een een aparte categorie. En ja, het zou ook prima in andere categorieën passen, maar wat is daar beter aan?
Ik denk inderdaad dat de toon de boodschap wat ondersneeuwt hier.Hahn schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:31:
[...]
aex351 brengt het allemaal wat negatiever dan ik denk dat slim is, waardoor z'n punt een beetje verloren lijkt te gaan.
Het bestaat omdat GoT gemiddeld genomen Windows-first is, en een enkel subforum niet meer voldeed. Omdat de Apple-users binnen GoT zich verzamelden in APL. Het bestaat omdat de behoefte er was, en klaarblijkelijk nog steeds is. Dat alleen is voor mij een valide argument om het te behouden.Maar z'n vraag vind ik niet heel gek: waarom bestaat 'Apple Talk' eigenlijk? Het Apple Talk-forumdeel 'iPhones & iPads' staat ook al (als shadow/copy) onder 'Tablets en telefoons', en 'Macs & Software' zou op zich prima (al dan niet opgesplitst) passen onder Harde waren en/of Softe goederen.
Wat zijn goede argumenten om Apple Talk als los forumdeel te houden?
Waarom er geen 'Google Talk' subforum is? Ik heb geen flauw idee, maar als er genoeg behoefte is, waarom niet? Hetzelfde voor 'Microsoft Talk' al is de kanttekening daar dat GoT redelijk 'Windows-first' is, dus het symlinken van subfora in die categorie levert wellicht onnodig veel duplicatie op de forum index op. Maar desalniettemin: als de behoefte er is, waarom niet?
Maar: waar stop je? Is 'Amazon Talk' ook nodig? Garmin Talk? En boeit dat eigenlijk wel? Of is deze hele discussie een signaal dat er kennelijk een behoefte is aan een multi-dimensioneel sorteersysteem voor subfora? Sorteren op GoT-categorie, ecosysteem, of custom filter zodat iedereen GoT kan inrichten zoals hij/zij zelf wil.
Overigens zou ik 'Macs & Software' niet opsplitsen. Dat hebben we al eens gedaan (bij het opsplitsen van het APL subforum) en resulteerde met name in topics die in het verkeerde subforum geopend werden, crossposts in dubbele topics, of topics die verplaatst moesten worden. Het opsplitsen van APL in losse hardware- en software-subfora was een dusdanig slechte beslissing dat we bij het adresseren van die fout 'MS' als afkorting voor lief hebben genomen
Launching containers into space
Ik onderschrijf dit antwoord. Ruim 5 jaar mod in HW, ik post nooit in AT, maar ik heb toch 14 posts in dat hoekje. Allemaal topics die ik heb verplaatst dus. Met mensen die verdwalen valt het dus wel meeHahn schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:50:
[...]
Misschien is het antwoord inderdaad 'het is de moeite niet waard om het te veranderen', dat zou wat mij betreft een prima antwoord zijn.
Kunnen dat niet ook nog crossposts zijn? Er zijn wat topics, bijvoorbeeld “Smartphone Privacy” die ik in iOS zie verschijnen, maar als ik er op tik blijkt het werkelijk een topic te zijn in een Android board. Weet niet hoe de stats dan tellen.br00ky schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:39:
[...]
Ik onderschrijf dit antwoord. Ruim 5 jaar mod in HW, ik post nooit in AT, maar ik heb toch 14 posts in dat hoekje. Allemaal topics die ik heb verplaatst dus. Met mensen die verdwalen valt het dus wel mee.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je mag ook gewoon eerlijk aangeven dat je Apple geen apart forumgedeelte gunt.
Je reacties in het verleden binnen het forum verraden dat het je bijna fascineert waarom mensen Apple kopen omdat je zelf niks met het merk kan.
Het fijne van een apart Apple gedeelte is dat mensen zoals jij het netjes kunnen verbergen en links kunnen laten liggen. Fijn toch?
Waar dan? Ik zie het niet.Whieee schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:55:
Het bestaat omdat GoT gemiddeld genomen Windows-first is, en een enkel subforum niet meer voldeed.
* sypie heeft een heleboel verstopt in de forumindex.
Nee hoor, niet gegraven. Gewoon even de twee linkjes bekeken die @fsfikke eerder postte.aex351 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 08:19:
[...]
Ah, kijk een 'inhoudelijke' post van een fanboy die in mijn postgeschiedenis graaft om tot deze reply te komen. Want het is zo moeilijk om ontopic te blijven.
In elk geval heb ik niets tegen Apple, daar gaat deze thread ook niet over. Het gaat over de indeling.
Maar succes verder met de dingen die je bezig houden
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Dat zijn redenen voor een subforum over specifiek Apple producten, geen reden voor een aparte categorie.DigitalExcorcist schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:51:
Heel simpel inderdaad: omdat je hier Apple-specifieke vragen kan stellen zonder dat iedereen gaat lopen mauwen dat Android vééééél beter is en hoe je 't in je hóófd hebt gehaald om zélf een mening te vormen en een Apple device hebt gekocht.
En voor wat betreft "Apple Talk" tja, een grapje uit het verleden, toen Mac's inderdaad nog AppleTalk spraken op het netwerk. Of dit hoekje nog bestaansrecht heeft weet ik niet, maar dat is niet even snel besproken. Ik sta er redelijk neutraal in. Dat gezegd hebbende: Hardware == hardware, software == software. Linux en Windows (OS'en en programmatuur) zou wat mij betreft ook niet een aparte categorie hoeven te hebben.
Moet je als nieuwkomer eens kijken naar het forum, ruim 70 verschillende fora. En in totaal zijn het er ruim 100 (voor de intimi althans, en nee, daar hoor ik niet eens bij
Maar ik kan me de vraag van @aex351 wel voorstellen. We mogen af en toe best wel eens kijken of het beter en overzichtelijker kan. En vast blijven houden aan hoe het nu is, is niet per definitie goed. Aan de andere kant, veranderen om het veranderen ook niet.
Laten we wel proberen om in dit topic niet te verzanden in "Apple/WIndows/Android is beter en verdient een eigen categorie" want dan gaat er snel genoeg een slot op. Ook fanboy / anti-fanboygedrag laten we achterwege.
edit: ik heb wat minder vriendelijke posts verwijderd
Dat is meer een designprobleem lijkt me. Het zou waarschijnlijk al makkelijker in te delen zijn als je meerdere niveaus child-boards kan hebben en die toont op de index. Dan neemt het aantal zichtbare categorieën flink af en verschijnt er onder in een rijtje de child boards.Equator schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:23:
[...]
Moet je als nieuwkomer eens kijken naar het forum, ruim 70 verschillende fora. En in totaal zijn het er ruim 100 (voor de intimi althans, en nee, daar hoor ik niet eens bij) Het zou dus wel wat overzichtelijker mogen. Hoe dat er uit zou moeten komen te zien, daar moeten we goed over nadenken, maar dat is denk ik niet iets wat met een paar weken geregeld is.
Dus hetzelfde als nu als je op een categorie klikt, bijvoorbeeld op Apple Talk. Dan krijg je de 3 sub-boards te zien, verder heb je eigenlijk niets aan die hele pagina.
Een beetje vergelijkbaar met andere fora software, maar net iets anders: