Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sportieve auto gezocht, max 20k budget

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tsyukii
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 16-10 14:41
Goedendag iedereen,

Kort even voorstellen:
- 26 Jaar
- Auto's dure hobby... houdt zeker van sportief, helaas wat vervelende tegenslagen gehad waardoor ik niet alle plezier uit mijn huidige auto meer behaal.
- Leef graag met de dag, met een klein oogje naar de toekomst.

Ik heb één leuke OPC Corsa uit 2011, stage 2 getuned. Origineel 192PK na tuning c.a. 230pk.
Leuk sport onderstel eronder, verlaagd, leuke geluidsinstallatie erin met W12 woofer. K&N filter en een leuke afblaas klep erop voor de overbodige turbo druk.
De auto is verder niet 'straight piped', wel volledig RVS uitlaat systeem van voor naar achteren laten monteren.

Na verloop ongeveer 3 jaar plezier te hebben van deze auto, kom ik erachter dat 4 cilinders toch niet zo leuk kunnen klinken als 5 cilinders (ford focus RS om een leuk voorbeeld te geven). Die roffel van één 5 cilinder zou ik eventueel ook graag willen proberen na te bootsen op één 4 cilinder (gaat me nooit lukken, geloof er niks van).

Wat is nu één leuk & sportief alternatief voor die Corsa van mij?
- Ik wil mijn auto inruilen daarvoor.
- Importeren? Optie, geen voorkeur eigenlijk. Als het voordeliger is, overweeg ik het zeker.
- Max budget: €20.000 (eigen geld, excl. inruil van mijn huidige auto).
- Leasen? Ik wil toch stiekem nog wel is één aanpassing of tuning doen op één auto dus of dit handig is... I don't know.
- Liefst één 5 cilinder.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
Zelf ben ik uiteraard ook aan het zoeken op de standaard websites in zowel NL als Europa.
Verder dan één Ford Focus RS en één Nissan 370Z ben ik helaas nog niet gekomen..

Daarnaast ben ik ook gewoon bloed nieuwsgierig naar de mening & ervaringen van anderen.

Alle reacties

• KDL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:28
Wat vind je van een mini één cooper s works?

• Tsyukii
KDL schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:15:
Wat vind je van een mini één cooper s works?
Ze zien er van de buitenkant toch best leuk en sportief uit.
Lijkt me zeker één leuke auto.

Alleen zie ik dat dit enkel 4 cilinders zijn, waar ik toch vrees niet het juist geroffel te gaan horen na wat leuke aanpassingen. (Correct me if i'm wrong).

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Roffelderoffel, en sportief, en tjoenen?

Koop een Impreza 8)

Heb je een boxerroffel die bij geen enkel ander merk kan vinden en je kan je helemaal uitleven qua tuning. En AWD verslaat FWD natuurlijk makkelijk als het aankomt op lol :P

Of je koopt voor weinig een RX-8, laat het blok reviseren, zet de 10 ruggen die overhoudt opzij voor nog eens twee revisies en je hebt iets wat nog lekkerder klinkt dan een boxer of 5 cilinder.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Tsyukii
RobinHood schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:13:
Roffelderoffel, en sportief, en tjoenen?

Koop een Impreza 8)

Heb je een boxerroffel die bij geen enkel ander merk kan vinden en je kan je helemaal uitleven qua tuning. En AWD verslaat FWD natuurlijk makkelijk als het aankomt op lol :P

Of je koopt voor weinig een RX-8, laat het blok reviseren, zet de 10 ruggen die overhoudt opzij voor nog eens twee revisies en je hebt iets wat nog lekkerder klinkt dan een boxer of 5 cilinder.
Ook enorm bedankt voor deze reactie!
Zeker interessant, had niet eens nagedacht over de Impreza.
Toevallig kwam daardoor ook de Evo lancer meteen in me op.

Met deze auto's ben ik dus nu ook eventjes aan het zoeken wat leuk is etc, maar zie toch dat veel enkel 4 cilinders hebben.

Hoe komt dat toch, dat sommige auto's zo'n mooi geroffel hebben als ze wegrijden. Lekker laag en diep geroffel, heerlijk. RX-8, Boxer, 350Z, 370Z allemaal twee zitters. Ik merk aan mezelf dat ik er niet meteen aan wil wagen, 370Z komt dan toch het dichtst in de buurt van wat ik toch best leuk vindt als ik één betaalbare 2 zitter zou nemen.

Reviseren van één blok, daar heb ik eigenlijk ook maar weinig verstand van. Wel heel interessant om me daar eens in te verdiepen. Dus dat ga ik tussendoor ook maar eens doen.

Uiteraard ben ik benieuwd naar de diverse optie's die er zijn dus laat maar komen :)

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:20
Voor jouw budget kun je ook een BMW M135 uit Duitsland importeren :). BPM valt mee voor een van zon 6 a 7 jaar oud omdat de uitstoot relatief laag is (~180g). Vergeet de restwaarde niet mocht je dat belangrijk vinden.

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-11 18:01
Leuke Corvette C6? O+ Genoeg roffel in ieder geval. Verbruik kan alleen misschien wat tegenvallen... :-(

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• roches
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14-11 22:46
Volvo heeft ook hele mooie 5-cylinders, misschien daar eens naar kijken...

En die zijn ook echt leuk, soms....

Ik bedoel dan de V40-T5

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

deze is niet van mij!!!
Gewoon willekeurig gekozen...

roches wijzigde deze reactie 14-09-2019 01:56 (56%)

• RobinHood
  • Niet online
@Tsyukii Het geluid van een auto ligt aan allerlei dingen, een Subaru boxer klinkt echt compleet anders dan een normale 4-in-lijn. Zelfs de boxer in de ietwat duffe Forester van mijn pa klinkt beter dan de 4-in-lijn van mijn nog duffere Primera, ondanks dat het allebei 2.0 motoren zijn. Zo'n boxer roffelt ook echt bij lage toeren, en dat klinkt zeker lekker.

De V6 van een 350Z of 370Z zal ook niet roffelen. Wil je echt laag en diep moet je natuurlijk iets met een V8 zien te vinden, met jouw budget kun je een +/- 20 jaar oude Corvette kopen :+ Of een 996 met een boxer-6

Qua "zinnige" auto zou ik zelf echt naar Impreza kijken, maarja, ik ben dan ook een Soeb-fan. Maar dan heb je dus je roffel, maar ook een auto die in de basis gewoon nog praktisch is, zeker de hatchback. Ook is er nog genoeg aan te vertjoenen mocht dat nodig zijn.

Dat reviseren bij een RX-8 is nodig omdat die Renesis motoren gewoon niet heel lang meegaan, maar het zijn wel redelijk populaire auto's [voor zijn soort] dus er zijn wel garages die die blokken kunnen reviseren en wat kunnen tunen. Het leuke is dat je zelfs na een revisie nog steeds relatief weinig geld kwijt bent voor een leuke en unieke auto. Zou zo'n ding verkiezen boven een Nissan Z-car, maar dat komt omdat ik van vreemde dingen hou :P

En de laatste niet geheel serieuze brainfart: Sam Woo heeft nog een Stagea staan voor als het gezinsleven bijna om de hoek komt kijken :+

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 12:06
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 00:12:
- Ik wil mijn auto inruilen daarvoor.
- Importeren? Optie, geen voorkeur eigenlijk. Als het voordeliger is, overweeg ik het zeker.
- Max budget: €20.000 (eigen geld, excl. inruil van mijn huidige auto).
Inruilen kan, over het algemeen, niet als je gaat importeren.
En wat verwacht je als maximaal budget incl inruil?
En wat heeft echt prioriteit? Dat karakter en het geluid van meer dan 4 cilinders of toch sportiviteit?

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:04

vhal

ಠ_ಠ

Honda Civic Type-R ? Al zal het dan gaan om het voorlaatste model, de huidige ligt ws. boven het budget.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• TheBrut3
vhal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:47:
Honda Civic Type-R ? Al zal het dan gaan om het voorlaatste model, de huidige ligt ws. boven het budget.
Dat is gewoon een 4 cilinder.

• Chaser2600
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Gt86 of brz
Rijdt fantastisch en met de juiste uitlaat en tuning klinkt hij heerlijk.
Wel een 4 cylinder.. maar wel een boxer motor

• TheBrut3
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:35:
Zeker interessant, had niet eens nagedacht over de Impreza.
Toevallig kwam daardoor ook de Evo lancer meteen in me op.
Impreza heeft een ander uniek geluid omdat het een boxermotor is. Een EVO is een gewone 4 cilinder.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Tsyukii Staar je niet blind op 5 cil. Ik weet dat je er vaak een mooi sound uit haalt. heb een Audi S2 coupe gehad '94. Met dempers kun je ook spelen, maar een Impreza heeft ook een mooie sound

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• thelightning
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:42
Het antwoord is al gegeven. BMW 135i of 335i. N55 voor iets meer betrouwbaarheid. Met N54 voor meer tunings mogelijkheden.

• BernardV
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14-11 08:52
Alfa 147 GTA of Alfa 156 GTA, het geluid is prachtig (mijn mening) en ze rijden ook nog eens erg goed.

YouTube: Alfa Romeo 156 GTA POV Test Drive & SOUND by AutoTopNL

• Tsyukii
TheBrut3 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:45:
[...]

Inruilen kan, over het algemeen, niet als je gaat importeren.
En wat verwacht je als maximaal budget incl inruil?
En wat heeft echt prioriteit? Dat karakter en het geluid van meer dan 4 cilinders of toch sportiviteit?
De sportiviteit heeft voor mij wel echt prioriteit.
Daarnaast kijk ik ook enorm uit naar het geroffel wat ik eigenlijk mis in mijn huidige Corsa.
V6 en hoger wordt al snel onpraktisch i.v.m. het gebruik, waar ik de auto gewoon als daily driver wil gebruiken.

Ik merk dat één hatchback daar toch vaak het beste in is.
Met BMW heb ik persoonlijk niet zo heel erg veel, maar zeg nooit nooit.

Laten we voorop stellen dat ik één brutale uitstraling van één auto zoals iedereen waardeer en eigenlijk ook heel graag zelf wil hebben. Hierom zit ik er ook enorm over te twijfelen om iets richting de Focus RS te willen doen of misschien wel één impreza.

Maar dan kom ik al snel op het geval... toerentellers. Wat is gunstig, waar let je nou eigenlijk op, bij zo'n auto. Inruilen van mijn huidige auto is eigenlijk ook wel één must om de prijs wat te drukken 8)7

• Tweakerplus
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 30-10 19:41
fisker karma auto, vrij unieke auto in de wereld.
Goedkoopste op marktplaats 27.000
Nadeel is dat onderdelen lastig te krijgen zijn voor die auto vanwege productie.

Broer Rasta had zijn auto te koop staan voor 30.000, 120km op de teller. Zijn advertentie is verlopen.

Tweakerplus wijzigde deze reactie 14-09-2019 10:05 (24%)

• Tsyukii
Tweakerplus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:01:
fisker karma auto, vrij unieke auto in de wereld.
Goedkoopste op marktplaats 27.000
Nadeel is dat onderdelen lastig te krijgen zijn voor die auto vanwege productie.
Zit wel redelijk aan de bovenkant van mijn budget, waar ik toch wel vrees dat onderhoudt hierdoor heel duur kan zijn.

(hopelijk komt dit niet te negatief over).

De auto die ik wens mag zeker één eye catcher zijn, of als je hem hoort dat men wel even denkt 'wow, wat een aparaat'. Gok dat dit toch de 8-jarige ik is, die daar gewoon van geniet.

Ik weet overigens ook niet of het verstandig zou zijn met de zelfde auto die ik nu heb, hem verder te laten tunen. Ondanks dat juist bij de tuner schade gemaakt is recent, waar ik uiteindelijk niet geheel tevreden ben naar de afhandeling van alles.

• Tsyukii
BernardV schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:46:
Alfa 147 GTA of Alfa 156 GTA, het geluid is prachtig (mijn mening) en ze rijden ook nog eens erg goed.

YouTube: Alfa Romeo 156 GTA POV Test Drive & SOUND by AutoTopNL
Ik zit de video te bekijken, klinkt lekker.
Zeker als je één demper weg haalt, dan zal hij zeker harder gaan brullen gok ik.
Snelle bak, twijfel twijfel twijfel :)

• Tweakerplus
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:05:
[...]

Zit wel redelijk aan de bovenkant van mijn budget, waar ik toch wel vrees dat onderhoudt hierdoor heel duur kan zijn.

(hopelijk komt dit niet te negatief over).

De auto die ik wens mag zeker één eye catcher zijn, of als je hem hoort dat men wel even denkt 'wow, wat een aparaat'. Gok dat dit toch de 8-jarige ik is, die daar gewoon van geniet.

Ik weet overigens ook niet of het verstandig zou zijn met de zelfde auto die ik nu heb, hem verder te laten tunen. Ondanks dat juist bij de tuner schade gemaakt is recent, waar ik uiteindelijk niet geheel tevreden ben naar de afhandeling van alles.
Misschien kan je afdingen naar 20.000, of die van Broer Rasta overkopen die hem verkocht vanwege fallisement.

Anders misschien een lotus elise s2 uit 2004? Zeer mooie autos alleen niet echt veilig.

Tweakerplus wijzigde deze reactie 14-09-2019 10:13 (5%)

• Tsyukii
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:17:
@Tsyukii Staar je niet blind op 5 cil. Ik weet dat je er vaak een mooi sound uit haalt. heb een Audi S2 coupe gehad '94. Met dempers kun je ook spelen, maar een Impreza heeft ook een mooie sound
Klopt! zeker met je eens dat ik me niet moet blindstaren op één specifiek kenmerk.
Sterker nog, als ik één super tof, laag maar wel brutaal geluid kan trekken uit één 4 cilinder deel je kennis :)

Ik weet helaas niet heel erg veel van auto's af, maar ik informeer en onderzoek alles wel heel erg graag.
Wie iets wil, moet daar uiteindelijk wel iets voor doen natuurlijk.

Al zou ik mijn huidige corsa kunnen behouden met de juiste mods toe te passen om dat geluid toch vetter te krijgen, dan zou ik dat ook zelfs nog willen overwegen. Alleen zal die auto nooit grommer of enorm zwaar kunnen klinken denk ik?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Ik heb ook een MR2 gehad met RVS uitlaat, met een aangepaste demper (zat er al op bij aankoop) en die gaf ook een mooie sound. maar niet het geluid van een Impreza WRX. ik zou dus eens praten met een bedrijf die deze uitlaten 'custom' maakt

• Tsyukii
Tweakerplus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:07:
[...]

Misschien kan je afdingen naar 20.000, of die van Broer Rasta overkopen die hem verkocht vanwege fallisement.
Ik denk dat ik ook deze wil passeren :(
Voel niet heel veel voor één 'fisker'. Zeker een sportieve bak, maar het mag toch iets ruwer kwa uitstraling voor mij. Misschien is mijn persoonlijke beeld ook wel een beetje verpest, althans zo begin ik haast te denken.

Een Nissan GT-R kan ik simpelweg niet betalen, terwijl ik er wel graag in zou willen rijden als daily driver.
Zelfde geld voor de Ford Focus RS, die lijkt wat dichter in mijn range te liggen van wat ik opzich wel kan aanschaffen. Los van het feit dat ik uiteindelijk ook nog één huis moet kopen ergens de komende jaren. (nu zit dat financieel wel goed), maar ik probeer uiteindelijk wel één niet al te gekke verzekering eraan over te houden.

Toen ik de Focus RS als voorbeeldje nam kwa kosten overzicht... dan zou ik rond de €117,- p.m. uitkomen aan enkel 'All-risk' verzekering. En dan heb ik even de goedkoopste gepakt van €23.000 en duurdere €29.000. Het omruilen van mijn Corsa is in dit geval gewoon één must, omdat ik voor mijn gevoel de tijd niet heb om de Corsa te gaan verkopen op particuliere basis. Bovendien vindt ik dit zelf ook niet heel prettig om te doen.

Dus ik lijk één beetje tot één conclusie te komen wat betreft waar de bak zich aan moet voldoen:
  • - Sportieve, misschien wat boos kwa uitstraling? Bodykit is geen must bij aanschaf, maar ik zou wel iets willen waar ik het uiteindelijk wel op kan laten toepassen.
  • - 4 Zitter is toch wel heel erg praktisch.
  • - 2/3 deurs, dit oogt gewoon veel sportiever
  • - 4 cilinder of 5 cilinder maakt eigenlijk geen reet uit, ookal wil ik wel een lekker karakter horen dat zeker in de lagere toeren lekker kan roffellen. Mijn Corsa doet dit soms, maar dan kom ik wel vanuit heeeeeele lage toeren in een iets te hoger versnelling... Ga ik revven, dan is het opzich wel oké maar het is het net niet voor mijn gevoel.
  • - FWD of AWD maakt me eigenlijk niets uit.
  • - Verbruik? Zeker niet hoger dan weer het voorbeeldje dat ik nam, de Focus RS.
  • En ja ik weet het, de auto die ik zoek gaat zeker zuipen. Daar kan ik gewoon niet omheen dus ik denk dat ik ook gewoon enorm op gevoel moet zoeken en kijken waar ik echt meteen één klik ervaar.
Ik blijf continu kijken naar één Focus RS....
Dilemma, zit mezelf echt gek te zoeken maar goed. De reacties zijn enorm helpvol dus blijf maar komen daarmee, alle reacties lees ik en ik probeer zoveel mogelijk te reageren terwijl ik me dood zoek, hahaha.

• Tsyukii
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:21:
Ik heb ook een MR2 gehad met RVS uitlaat, met een aangepaste demper (zat er al op bij aankoop) en die gaf ook een mooie sound. maar niet het geluid van een Impreza WRX. ik zou dus eens praten met een bedrijf die deze uitlaten 'custom' maakt
Zou het misschien dus puur in de eind demper zitten, waar ik naar op zoek zou kunnen zijn?
Het zou mij namelijk enorm in geldbedragen kunnen schelen als ik die Corsa gewoon veel leuker zou kunnen maken natuurlijk.

Compacte auto, snel, licht en oogt momenteel ook lekker sportief.

Foto van de auto, vanaf de zijkant gezien:

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mooie auto d:)b

zou eerst eens gaan informeren naar RVS 'custom' systeem. je geeft je wensen aan en hun kunnen je adviseren of dat haalbaar is.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 20:30

AntonyterHorst

Apple Maniak

Als je echt een andere auto wilt moet je eens gaan kijken naar een BMW 335i. Of misschien een Golf R? Al heb je dan wel weer een standaard 4 cilinder met je Golf.

Beide zijn zeer goed te tunen en after market onderdelen zijn er echt heel veel. Binnen je budget pas dit makkelijk en hou je nog wat geld over om extra onderdelen aan te schaffen zoals een andere uitlaat, velgen en wellicht wat strakkere veren.

Het enige 'probleem' is dat je met beide auto's flink omhoog zal gaan in brandstof kosten, al zal je niet boven de Focus RS uitkomen, en verzekering, maar dat is een hobby..

AntonyterHorst wijzigde deze reactie 14-09-2019 10:39 (22%)

Man man man

• TheBrut3
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:23:
  • - Sportieve, misschien wat boos kwa uitstraling? Bodykit is geen must bij aanschaf, maar ik zou wel iets willen waar ik het uiteindelijk wel op kan laten toepassen.
  • - 4 Zitter is toch wel heel erg praktisch.
  • - 2/3 deurs, dit oogt gewoon veel sportiever
  • - 4 cilinder of 5 cilinder maakt eigenlijk geen reet uit, ookal wil ik wel een lekker karakter horen dat zeker in de lagere toeren lekker kan roffellen. Mijn Corsa doet dit soms, maar dan kom ik wel vanuit heeeeeele lage toeren in een iets te hoger versnelling... Ga ik revven, dan is het opzich wel oké maar het is het net niet voor mijn gevoel.
  • - FWD of AWD maakt me eigenlijk niets uit.
  • - Verbruik? Zeker niet hoger dan weer het voorbeeldje dat ik nam, de Focus RS.
  • En ja ik weet het, de auto die ik zoek gaat zeker zuipen. Daar kan ik gewoon niet omheen dus ik denk dat ik ook gewoon enorm op gevoel moet zoeken en kijken waar ik echt meteen één klik ervaar.
Een Corsa OPC voldoet hier wel redelijk aan. Ohh wait... :+ :o
Je kan natuurlijk ook de overstap maken naar de Astra OPC als je jezelf goed voelt bij Opel. Dan blijf je wel zitten met een 4 cilinder.
En onderschat de kosten van een huis in combinatie met een sportieve auto niet.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:26:
[...]

Zou het misschien dus puur in de eind demper zitten, waar ik naar op zoek zou kunnen zijn?
Het zou mij namelijk enorm in geldbedragen kunnen schelen als ik die Corsa gewoon veel leuker zou kunnen maken natuurlijk.

Compacte auto, snel, licht en oogt momenteel ook lekker sportief.

Foto van de auto, vanaf de zijkant gezien: [Afbeelding]
Dikke kans van. Schroef er de demper eens af en start hem dan, kijken wat je voor roffel als basis hebt.
Zou als ikjou was niet teveel uit geven want dat hoeft niet. Bedenk je verder dat dat geluid dat jij wilt ervaren, op de lange ritten wellicht snel gaat irriteren. Dikke roffel van buiten is leuk maar uiteindelijk wil je met weinig herrie aan je kop van a naar b. Dus wanneer wil je het ervaren, alleen als je stilstaat of ook als je rijdt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tsyukii
The Eagle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:43:
[...]

Dikke kans van. Schroef er de demper eens af en start hem dan, kijken wat je voor roffel als basis hebt.
Zou als ikjou was niet teveel uit geven want dat hoeft niet. Bedenk je verder dat dat geluid dat jij wilt ervaren, op de lange ritten wellicht snel gaat irriteren. Dikke roffel van buiten is leuk maar uiteindelijk wil je met weinig herrie aan je kop van a naar b. Dus wanneer wil je het ervaren, alleen als je stilstaat of ook als je rijdt?
Ik vind dit één heel mooi antwoord.
Wellicht dat ik gewoon ééns ga bellen met één bedrijf waar ik iets customs kan laten doen met het uitlaat systeem. Misschien is het wellicht simpel wat ik wil en denk ik in veel te dure oplossingen momenteel.

Wanneer ik het geluid voornamelijk wil horen, is ook één goeie. Mij maakt wat herrie namelijk persoonlijk niet zoveel uit. Maar wat ik dan weer niet zou willen, is dat de auto enorm 'pauper' gaat klinken, haha.

• TheBrut3
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:52:
Ik vind dit één heel mooi antwoord.
Wellicht dat ik gewoon ééns ga bellen met één bedrijf waar ik iets customs kan laten doen met het uitlaat systeem. Misschien is het wellicht simpel wat ik wil en denk ik in veel te dure oplossingen momenteel.

Wanneer ik het geluid voornamelijk wil horen, is ook één goeie. Mij maakt wat herrie namelijk persoonlijk niet zoveel uit. Maar wat ik dan weer niet zou willen, is dat de auto enorm 'pauper' gaat klinken, haha.
Je zit gewoon met het karakter van een motor.

Een I4 (4 in lijn) klinkt globaal gezien redelijk hetzelfde. Of je nou een 1.4T neemt uit een gezinswagen, een 2.3T uit een Mazda MPS/Focus RS of de krachtige 2.0T in de 45 AMG auto's. Daarna maken ze wat verschil doormiddel van het uitlaat traject en eventueel wat "pops and bangs" door software.

Zo heeft een H4 (4 boxer, Impreza) weer een eigen karakteristiek geluid. Heb er zelf 1 gehad en ik vond het prachtig. Maar ook deze motoren komen met hun nadelen (verbruik). En als je een equal length 4-2-1 spruitstuk er op zet ben je die roffel ook grotendeels, zoniet helemaal, kwijt.

En zo hetzelfde verhaal met een I5, I6, V6, V8, W12. Alle motoren hebben hun eigen karakter, ook qua uitlaat.

Ik kan mezelf indenken dat wanneer je speelt met het uitlaatspruitstuk er een andere roffel uit kan komen, maar dat zal niet optimaal zijn voor de performance gok ik. Met de demper kan je dat niet aanpassen. Dan kan je de brom harder of zachter, zwaarder of lichter mee maken waardoor het wel heel anders klinkt.

Ps. meestal is het gewoon een, niet één. ;)

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 14-11 18:30
Is een golf mk4 niets? Die heb je in 4, 5 en 6 cilinders. VR6 is prachtig. Maar hoe de 5 cilinder zich verhoudt tot tuning, weet ik niet. 4 cilinders alleen de 1.8l. 1.4 en 1.6 zijn useless en onbetrouwbaar, de 2l slechts 8 klepper.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:04

vhal

ಠ_ಠ

TheBrut3 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:51:
[...]

Dat is gewoon een 4 cilinder.
Ja maar ondertussen lijkt dit geen bezwaar meer te zijn

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• Dirk33
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 14-11 20:27
TheBrut3 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:22:
[...]

Je zit gewoon met het karakter van een motor.

Een I4 (4 in lijn) klinkt globaal gezien redelijk hetzelfde.
Voor normale straatauto's ja, dan zit er niet veel verschil in.
Ga je naar sportievere 4 cilinders, dan zitten er wel behoorlijke verschillen in.

Het inlaattraject, de compressieverhouding, kleptiming etc. etc maakt enorm veel uit in het geluid.

Zo klinkt een Cosworth 4 cilinder op volle toeren echt briljant.
En een Alfa D2 racemotor jankt zo verschrikkelijk lekker dat je de busso v6 vergeet.

Wil je een lekker klinkende (zonder turbo) 4 cilinder dan moet je 3 dingen doen:
1: ITB's erop
2: hoge compressieverhouding
3: heel veel toeren maken

Wat je ook kan doen met je eigen auto: laat een elektrische klep in de uitlaat zetten. Net na de middendemper. Dan kun je met een druk op de knop kiezen hoeveel geluid je wil.

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
Het is een, niet één. Omdat je het inmiddels meer dan tien keer verkeerd hebt geschreven, begint het een beetje te vermoeien :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Tweakerplus
je kan ook kijken op gepimped.nl of tunezup daar bieden mensen hun sportieve auto's aan, beide domeinen zijn zelfde website

• Comp User
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-11 20:59
Prelude?

Ik weet niet zeker of het een 5-cylinder is (2.2 vtec)

Anders zou je kunnen kijken voor een Volvo C70.

Ik weet dat het 2 compleet andere auto's zijn, maar het zijn imho wel 2 interessante (vooral de Prelude).

Comp User wijzigde deze reactie 14-09-2019 15:08 (108%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Comp User schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:04:
Prelude?

Ik weet niet zeker of het een 5-cylinder is (2. 2 vtec)
Nee, en waarom zou hij een auto uit 1997 kopen met 300 ton op de teller

• Marcel Br
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14-11 20:58
Ik zou een auto met 300 ton (!) op de teller meteen tentoonstellen ;)

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:46
Met dat budget zou ik een E46 M3 halen.

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:52:
[...]Maar wat ik dan weer niet zou willen, is dat de auto enorm 'pauper' gaat klinken, haha.
let er wel op dat tegenwoordig - sinds wanneer? - het max geluidsniveau bij de rdw staat geregistreerd. maakt deel uit van de typegoedkeuring, u.1: stationair, u.2: toerental en u.3: rijdend.
als je "roffelend" geluid hier zwaar overheen gaat is je auto niet meer conform, kost je een boete en in het ergste geval intrekking van je kenteken, mag je naar de keuring met een standaard uitlaatje.
in tilburg wordt hier al op[ gehandhaafd ....

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 12:25
GT86, MR/2, Elise / Exige, Boxter / Cayman?

• koen0s
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-11 16:02
Even een paar opmerkingen:
  • Meer cilinders = meer verbruik is een beetje een kromme redenatie. Het verbruik zal veel meer afhangen van jouw rechtervoet dan de motor (in de meeste gevallen). Laat dit je dan ook niet afschrikken om niet voor een 6-cilinder te gaan bijvoorbeeld.
  • Het geluid van de motor is afhankelijk van veel meer dan enkel de hoeveelheid cilinders. Denk aan: Uitlaat-geometrie, motorinhoud, demperconstructie, ontstekingsafstelling, etc. Zeker voor een roffel hoef je niet per see een 5-cilinder te hebben.
  • Pas op met aanpassingen aan het motorgeluid. Een roffeltje is leuk, maar urenlang een brom op de snelweg is moordend. Kijk is of je met mensen een flink stuk kan meerijden die aan hun uitlaat hebben lopen timmeren om te kijken wat je wel/niet wil.
Het is dat ik het geld er niet aan wil uitgeven, maar een VW Scirocco R is toch wel een erg mooie auto. :+ En met een beetje werk kan hier ook een erg mooi geluid uitkomen. Verder is de auto comfortabel voor dagelijks gebruik, en sportief genoeg voor als je dat wil.

• 038Robijno
  • Laatst online: 01:20
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:06:
[...]

Ik zit de video te bekijken, klinkt lekker.
Zeker als je één demper weg haalt, dan zal hij zeker harder gaan brullen gok ik.
Snelle bak, twijfel twijfel twijfel :)
Heb zelf een 156 station gta gehad.. Helaas 3 jaar geleden totall los gereden tegen een boom.
Erg jammer, supersound en goede rij eigenschappen.
Wordt ook steeds meer waard zie ik.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14-11 20:30

AntonyterHorst

Apple Maniak

sig69 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:27:
Met dat budget zou ik een E46 M3 halen.
Voor dat geld koop je andermans probleem M3 zeer waarschijnlijk..

Man man man

• pagani
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Waarom geen 6 cilinder boxer Cayman? Uiterst betrouwbaar. Uiteraard wel wat duurder in onderhoud, maar dan rij je wel in een sportwagen.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Zou een ander aantal cilinders ook kunnen? Ik bedoel dan alles boven de vier?
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:07:
[...]

Nee, en waarom zou hij een auto uit 1997 kopen met 300 ton op de teller
Waarom niet als je die mooi vindt en goed vindt klinken? Het budget is maximaal en hoeft niet op.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Roenie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:57:
[...]
Zou een ander aantal cilinders ook kunnen? Ik bedoel dan alles boven de vier?

[...]
Waarom niet als je die mooi vindt en goed vindt klinken? Het budget is maximaal en hoeft niet op.
En z'n Corsa daar op inruilen :)

• Roenie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:02:
[...]

En z'n Corsa daar op inruilen :)
Die zou ik dan zelf verkopen, want geen garage geeft je geld toe als je een auto met inruil koopt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Roenie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:11:
[...]
Die zou ik dan zelf verkopen, want geen garage geeft je geld toe als je een auto met inruil koopt.
dus valt het af, ts wil inruilen en daarmee dus verbeteren tov zijn huidige auto

• Roenie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:15:
[...]

dus valt het af, ts wil inruilen en daarmee dus verbeteren tov zijn huidige auto
Misschien niet als je er zelf meer voor kunt krijgen? Sowieso is inruil voor een deel luchtfietserij.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Roenie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:17:
[...]
Misschien niet als je er zelf meer voor kunt krijgen? Sowieso is inruil voor een deel luchtfietserij.
wat is de verbetering van zijn huidige naar een oude bak met 3 ton op de klok ?
(ga niet verder in deze discussie)

• Roenie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:22:
[...]wat is de verbetering van zijn huidige naar een oude bak met 3 ton op de klok ?...
De TS heeft het voornamelijk over het geluid. Hierboven wordt ook een Corvette van 20 jaar oud geopperd.
...(ga niet verder in deze discussie)
Waarom stel je me dan de bovenstaande vraag? :?
Tsyukii schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:23:
[...]..Ik blijf continu kijken naar één Focus RS....
Naar welke kijk je dan? Kun je een link van de advertentie delen? En is die binnen je budget? Zo ja: kopen en genieten ;)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 10:06
Chevrolet Camaro:

https://www.autoscout24.n...regfrom=2014&atype=C&ac=0

Ford Mustang:
https://www.autoscout24.n...regfrom=2015&atype=C&ac=0

Dodge Challenger:

En de auto die ik heb (nu enige in NL, ms maar houden zo ;) ):

https://www.autoscout24.n...88-6b51a1ff7f59?cldtidx=3

En ja heb alleen Duits aanbod gepakt: van sommige autos vind je in Nl wellicht een exemplaar maar importeren kan lonen. Kreeg de BPM voor minder dan de helft van de calculator van de belastingdienst en dat scheelde flink.

V6 is natuurlijk leuk, al was voor mijn auto de 4 cilinder qua snelheid de betere keus, maar mis het geluid van de V6 in m’n vorige auto. V8 is toch net ff iets te veel van het goede voor me :+
Succes, hoop dat je niet blijft hangen in de normale autos met iets meer pk’s ;)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 12:39
weet niet of hij al gepasseert is, maar... de BRZ/GT86? 4 cyl boxer (roffelaartje), 2.0l, ongeveer 200 PK'tjes, RWD. Dat FA20 blok kapot krijgen is titanenwerk en is flink in staat 300+ paardjes eruit te persen zonder aan de internals te komen (raadt sowieso een intake swap aan want er zit(zat) van fabriek uit een kleine dip in de torque curve rond de 4000 rpm - heb je sowieso geen last van als je in de powerband blijft hoor ;) )

Zitten tweedehands netjes onder de 20k, Jeremy Clarkson heeft/had (zei ie in de Top Gear aflevering althans) er eentje omdat ze zoveel fun zijn, zit veel potentieel in en heeft zijn roots in 2 van Toyota's meest legendarische automodellen, de 2000GT en de AE86. Echt eentje voor de liefhebber.

Een S2000 in de VTEC-rpm range gooien doet ook kopjes omdraaien

Tokkes wijzigde deze reactie 14-09-2019 19:39 (4%)

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Davetc
  • Registratie: mei 2006
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:29:
Chevrolet Camaro:

https://www.autoscout24.n...regfrom=2014&atype=C&ac=0

Ford Mustang:

Dodge Challenger:

En de auto die ik heb (nu enige in NL, ms maar houden zo ;) ):

https://www.autoscout24.n...88-6b51a1ff7f59?cldtidx=3

En ja heb alleen Duits aanbod gepakt: van sommige autos vind je in Nl wellicht een exemplaar maar importeren kan lonen. Kreeg de BPM voor minder dan de helft van de calculator van de belastingdienst en dat scheelde flink.

V6 is natuurlijk leuk, al was voor mijn auto de 4 cilinder qua snelheid de betere keus, maar mis het geluid van de V6 in m’n vorige auto. V8 is toch net ff iets te veel van het goede voor me :+
Succes, hoop dat je niet blijft hangen in de normale autos met iets meer pk’s ;)
Op dit moment rij ik in een (huur) Ford Mustang 2.3L ecoboost. Grappige auto die wel aardig rijdt, maar het sportieve gevoel heb ik er niet bij. Het geluid is wel goed voor een viercilinder wat voornamelijk door het uitlaatsysteem komt. Het is geen praktische auto.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 10:06
Davetc schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:45:
[...]

Op dit moment rij ik in een (huur) Ford Mustang 2.3L ecoboost. Grappige auto die wel aardig rijdt, maar het sportieve gevoel heb ik er niet bij. Het geluid is wel goed voor een viercilinder wat voornamelijk door het uitlaatsysteem komt. Het is geen praktische auto.
Tis net wat je sportief vindt: een Focus met dezelfde hoeveelheid pk’s gaat wellicht harder de bocht om maar is nog steeds een Focus. Rij eigenschappen zijn niet bij al deze auto’s subliem. Die van m’n ATS met AWD wel, maar das ook wel weer een ander soort ding.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Anniedrew
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 14-11 21:41
Een vriend van mij heeft zijn rode brandweer nog te koop staan. Een rode focus ST met de beroemde volvo vijf cilinder, stage 2 getuned naar 300pk en ommenabij 450nm.

Ik weet zo niet of de advertentie nog op marktplaats staat, maar desnoods kan ik je zijn contact gegevens doorgeven. Prijs is plusminus de helft van jouw budget.

• falconhunter
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11 19:30
Als geluid (zowel uit de stereo als de uitlaat) zo belangrijk is is je start post doet blijken heb ik geen advies. Ook niet als het gaat om 'revven' of hoe sportief een 3 of 4 deur 'oogt'. Als het je gaat om echt sportief rijden op de openbare weg zijn er echter maar weinig opties.

Het moet achterwiel aangedreven zijn. Er zijn geweldige voorwiel aangedreven auto's maar in jouw budget zijn die of te duur of te oud. Vier wiel aangedreven is niet echt een optie want de meeste system tegenwoordig vragen echt dat je naar de grens gaat voor ze echt iets doen.

Je wilt absoluut een auto die licht is. Zware auto's kunnen super sportief zijn (mijn Tesla doet 2.7 seconden naar 100 en ik heb een 8.3 minuut op de Nürburgring) maar dan koop je iets wat je niet kan onderhouden op je budget.

Rijplezier heeft niet veel te maken met prestaties en alles met hoe de auto voelt (en voor jou met geluid, boos uiterlijk en revven). Ik heb zes maanden een RS gehad en was blij dat ik er van af was. Zeker snel, zeker veel herrie maar niet in de buurt van wat sportief rijden kan zijn.

Wat je zoekt is een MX5, het liefst een van de oudere die net 1100 Kg wogen. Natuurlijk kan je niet revven en ziet ie der lief uit, maar 20K voor een echt sportieve auto? MX5. Als dat je te klein is, Impreza van voor 2006, per kilogram kan je niet meer lol hebben. Wil je werkelijk sportief rijden? Voor dat geld krijg je een Lotus Elise in goede staat en leer je wat sportief rijden is.

Hoe ik dat weet? Naast de Tesla heb ik een MX5 en een Elise. De Impreza is helaas een keer te veel het struikgewas in gegaan en is in onderdeeltjes verkocht.

• Oceanview
  • Laatst online: 07:13
Is een Volvo C30 T5 geen optie voor jou?
Lijkt aardig aan je eisen te voldoen
Stoere hatchback, 3 deurs en 5 cilinders.

Uit mijn hoofd deelt de C30 zijn onderstel met Ford dus rijden doet het wel. :P

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:46
AntonyterHorst schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:34:
[...]

Voor dat geld koop je andermans probleem M3 zeer waarschijnlijk..
Dat zou heel goed kunnen ja. Misschien ook niet. Tweedehands weet je het nooit.
Onafhankelijk van wat je ook koopt zou ik in ieder geval rekening houden met een (ruim) potje voor onderhoud elk jaar.

• Mielemuis
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-11 12:51
TS vraagt toch echt om een 5cil, en iets sportief's,
BMW maakt volgens mij geen 5cil motoren,
En Volvo valt voor mij niet onder sportief...
Ik ga er ook vanuit dat de TS een auto op benzine zoekt.

TS heeft het zelf al over de focus RS, leuke auto
En past binnen budget.

VAG maakt tegenwoordig ook weer een 5cil.
Deze zit onder andere in de RS3,
Maakt wel je complete budget op, maar rijd je wel in iets volwassen.
Een echt 5cil. geluid,,
En met wat lichte tuning makkelijk boven de 400PK te tillen.

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 09:19

Zoiets is haalbaar...hou je gelijk wat geld over om hem te tunen! 350pk, en 2e hands erg betaalbaar..

Heb er zelf ook 1 gehad...

Klinkt ook best lekker:

Devian wijzigde deze reactie 15-09-2019 08:58 (46%)

• Tsyukii
Roenie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:55:

[...]
Naar welke kijk je dan? Kun je een link van de advertentie delen? En is die binnen je budget? Zo ja: kopen en genieten ;)
Deze lijkt aardig in de buurt te komen van budget. Kleur kan ik achteraf nog regelen, spuiten / wrappen..
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-focus-2-5-rs-recaro-305-pk-benzine-groen-5f77d69c-4497-4e47-8d3e-b076c35c838f?cldtidx=2

Overigens heb ik nog niet alle berichten gelezen, was het weekend niet thuis :)
Wel tof dat iedereen zo actief is en met echt leuke alternatieven komt.

Alleen past één Cayman en dergelijke echt niet in mijn budget, hahaha.
Hou wel in de gaten dat ik met 26 jaar geen miljoenen bedrijf heb maar wel de komende 5 jaar even wat leuks wil rijden. (Wat ik nu heb, is ook leuk maar mwa.. even met de grote jongens mee doen is ook tof. Je leeft tenslotte nu).

Impreza enorm interessant, wellicht dat duur in onderhoud maar goed dat heb je met alle auto's waar sportief in gereden wordt. Scirocco R bekeken, maar volgens mij worden die niet meer gemaakt. Dus wat je nog tegen komt is vaak hoog in kilometers of er is vaak iets mee aan de hand?

Tsyukii wijzigde deze reactie 16-09-2019 17:41 (5%)

• gergs
  • Registratie: september 2017
Als ik zo lees dan vind je geluid belangrijk?
Zijn al door anderen geschreven maar als het gaat over "roffel" of eigenlijk iconische geluid, dan staan deze op mijn lijstje. Impreza al te veel genoemd dus ga niet meer noemen, zo ook de 5 cyl ford want die weet je al.

- Alfa 3.2V6 busso - volgens velen de beste v6 (of niet de beste overal) wat betreft geluid.
In veel vormen beschikbaar...
YouTube: Alfa Romeo 156 V6 3.0 Busso - Pure engine sound on track & on board
YouTube: Alfa 147 GTA: The Greatest FWD Car I've Ever Driven
YouTube: Ultimate Alfa Romeo V6 SOUNDS Compilation - BEST SOUNDS EVER

- Mazda RX8. Rotor engine, heeft echt een iconic geluid "brap brap brap"
RX7 is helaas denk ik te duur. Wat geluidfragments:
YouTube: Best of Rotary Mazda Engine Sound 2017
YouTube: 🔰 3&4 ROTOR, MAZDA RX-8 --- PURE SOUND
Zijn veel 3 rotors of 4 rotors in het filmpje, echt niet te betalen. hier is wat normaler 13b
YouTube: Ultimate MAZDA RX8 ROTARY 13B Exhaust Sound Compilation HD

- Honda Vtec geluid. Je moet wel van toeren jagen houden maar dit is ook een van de meest iconische geluid. Is een 4 cyl, maar de vtec geluid is iets anders. In je budget past een S2000. YouTube: Ultimate Honda S2000 Sound Compilation (VTEC) en hier wat meer filmpjes van "vtec kicks in" YouTube: WHEN VTEC KICKS IN (SOUNDS COMPILATION)

- En een V8 he.. Daar krijg je wel een lage diepe geluid. Probleem is dat je moeilijk aan een V8 komen (die nog fatsoenlijk is) in deze prijsklasse. Of je moet een oude Bmw 5 series/ Jag S type/ Merc W210 willen.
Edit:
Stiekem is E39 M5 is ook onder 20k te vinden met hoge km. https://www.autoscout24.n...3-e250040afdbd?cldtidx=17
Of een C55 AMG... https://www.autoscout24.n...42-cda6f0c57247?cldtidx=2

Als het toch gaat over geluid, check even dit filmpje.
Je hebt 20k budget. Nou, zoek een oude v12 merc van 8k en slap een uitlaatsysteem van 12k.
Resultaat: madness

(hij heeft meer videos hierover)

gergs wijzigde deze reactie 16-09-2019 18:42 (8%)

Life is too short to drive boring cars

• TheBrut3
Civic Type-R van de vorige generatie begint ook in bereik te komen (uitgaande van €20k + inruil eigen auto). Is wel heel erg smaak afhankelijk en een 4 cilinder (en best hard geveerd). Maar is de beste FWD die er is en na een goede chip beurt 350pk.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/45187260

Iets sneller ook dan de Focus RS.
https://fastestlaps.com/comparisons/1cfi63f4kuao

Valt me op dat die Focus RS een stuk onder de prijs zit ten opzichte van de rest.

• Tsyukii
TheBrut3 schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:22:
Civic Type-R van de vorige generatie begint ook in bereik te komen (uitgaande van €20k + inruil eigen auto). Is wel heel erg smaak afhankelijk en een 4 cilinder (en best hard geveerd). Maar is de beste FWD die er is en na een goede chip beurt 350pk.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/honda/civic/45187260

Valt me op dat die Focus RS een stuk onder de prijs zit ten opzichte van de rest.
-Edit-
Die Civic ziet er wel echt mega bruut uit :*)
Klinkt ook wel lekker, maar is dit echt vergelijkbaar met een Focus RS? en de prijs :|
Het ziet er allemaal wel erg nice uit eigenlijk.

Ik zou niet snel voor één civic gekeken hebben, puur omdat men vaak negatief denkt over een Civic.
Maar dit is eigenlijk wel bijna zoals ik mijn auto zou willen hebben kwa styling.

Dat viel mij idd ook op, meestal too good to be true...
Waarschijnlijk is het dat dus ook.

In mijn geval heb ik ook een enorm luxe probleem, aangezien de Corsa die ik nu rij uiteraard prima doet wat hij moet doet. Maar wordt toch continu geprikkeld om net even wat dikker te gaan. Even voorop gesteld dat ik ook geen miljonair ben of extreem dikke portomonee... uiteindelijk verdien ik gemiddeld net boven de 2k en woon ik thuis. Veel gespaard over de jaren, wat dus ook voornamelijk de reden is waardoor ik dit mogelijk acht. Of het nu slim is of niet.

Ik ga vanavond even wat tijd spenderen aan alles naast elkaar zetten & wat auto's te bekijken die wederom gepost zijn.

Tsyukii wijzigde deze reactie 16-09-2019 19:57 (27%)

• TheBrut3
Tsyukii schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:10:
Klinkt ook wel lekker, maar is dit echt vergelijkbaar met een Focus RS?

--------

uiteindelijk verdien ik gemiddeld net boven de 2k en woon ik thuis. Veel gespaard over de jaren, wat dus ook voornamelijk de reden is waardoor ik dit mogelijk acht. Of het nu slim is of niet.

Ik ga vanavond even wat tijd spenderen aan alles naast elkaar zetten & wat auto's te bekijken die wederom gepost zijn.
Nee, dat geluid is niet vergelijkbaar met een Focus RS. 4 cilinder vs 5 cilinder.
En negatief denken over een Civic? Zoveel negatieve verhalen ken ik niet echt, hooguit een bepaald stereotype persoon met een regenpijp uitlaat onder de Civic :+ Of mensen die het huidige uiterlijk (vanaf de Civic 8 ) niks vinden.

--------

Als je alles naast elkaar zet. Kijk dan ook even naar je maximale hypotheek, naar welke huizen je daarvoor kan kopen en naar welke vaste lasten (incl de auto) dat gaat opleveren. Zonde als je op korte termijn uit huis gaat en dan de auto weg moet doen waardoor je veel extra afschrijving hebt.

• Tsyukii
TheBrut3 schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:05:
[...]

Nee, dat geluid is niet vergelijkbaar met een Focus RS. 4 cilinder vs 5 cilinder.
En negatief denken over een Civic? Zoveel negatieve verhalen ken ik niet echt, hooguit een bepaald stereotype persoon met een regenpijp uitlaat onder de Civic :+ Of mensen die het huidige uiterlijk (vanaf de Civic 8 ) niks vinden.

--------

Als je alles naast elkaar zet. Kijk dan ook even naar je maximale hypotheek, naar welke huizen je daarvoor kan kopen en naar welke vaste lasten (incl de auto) dat gaat opleveren. Zonde als je op korte termijn uit huis gaat en dan de auto weg moet doen waardoor je veel extra afschrijving hebt.
Goeie tip.
Dat ben in in de tussentijd ook al aan het doen in combinatie met bijvoorbeeld vaste lasten kwa verzekering voor de auto.

Maar ook kwa huizen eigenlijk nog niet heel veel bekeken dus ook dat maar is even doen.
En mocht een upgrade er niet inzitten, dan zal ik mogelijk toch kijken of die Corsa op een of andere manier nog op te leuken is, door hem wat luider te gaan maken.

Struggles.....
(Iemand nog een winnend lotterij ticket ter beschikking voor me? |:(

• gergs
  • Registratie: september 2017
Als je nog thuis kan wonen, lekker doen. Huidig markt is gewoon te gek voor woorden.
En dat zeg iemand die vanuit principe zijn zoon uit huis gaat schoppen als hij 17/18 wordt, zoals hij zelf heeft gedaan.

Life is too short to drive boring cars

• Tsyukii
Ik wil in iedergeval iedereen voor nu eventjes bedanken.
De reacties hebben mij een goed inzicht gegeven over de verschillende opties die ik heb.

Wat ik voor nu eventjes gedaan heb is een afspraak ingeplanned bij een tuner die met name focus heeft op mechanische auto tuning. Om even te kijken waar ik nu sta met mijn Corsa. Als ik daar meer uit kan halen voor niet al te veel gekke bedragen, dan kan ik wellicht overwegen om de auto te houden en verder niet te upgraden voor een relatief groot geldbedrag, waar ik c.a. 2 jaar over kan doen om dat weer terug te verdienen. (auto hobby kost nu eenmaal geldt, i know).

Verder ga ik natuurlijk geregeld nog even terug lezen en bekijken wat ik nu echt leuk en belangrijk vind bij zo'n toffe bak.

Iedereen bedankt!
Wellicht tot het volgende topic, ergens anders hier op Tweakers :)

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:26
vhal schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:47:
eens. Mis hem nog regelmatig. Ja een 4 cylinder. Wel een die zuinig (kan) rijden wanneer je niet teveel toeren maakt, maar wanneer de VTEC erin knalt en je bijna motorfoets toeren maakt, klinkt dat echt super (vind ik). Rij nu een Volvo V60 D6. 0-100 sneller, en veel meer PK dan mijn 200PK Civic EP3 had. Maar totaal niet te vergelijken qua rijbeleving.

Ik heb toentertijd gekeken naar de Civic Type R, Megane RS, Audi S3, en Ford focus RS/ST.

Megane viel af, qua renault betrouwbaarheid.
S3, qua budget kwam ik in oudere series--->en veel verwacht onderhoud. Tevens altijd onzuinig
Ford Focus RS, of nieuwe ST 5 cylinder. Erg fijne auto, maar toen toch gekozen voor de Civic.

Bijna 8 jaar gehad, 150K gereden (den gekocht met 60K) Met 210K dus verkocht. Per saldo 2000 euro afschrijving per jaar gehad.
Onderhoud: 1* koppeling (denk iets van 1000 euro beurt) meerdere remmen. Maar verder niks anders dan normaal onderhoud. Zoek wel een goede garage. Bij mijn eerste Honda garage hadden ze bijvoorbeeld weinig ervaring blijkbaar met Type R. Onderdelen van Honda zijn ook prijzig. Maar anders dan die koppeling, geen gek groot onderhoud gehad. Maar jaarljkse beurten waren nooit goedkoper dan 600 euro eigenlijk. Ook de bougies waren al iets van 40 euro per stuk meen ik.

Verbruik gemiddeld 1:11,X over die jaren.

meermarco wijzigde deze reactie 17-09-2019 15:18 (56%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True