Tweakers internationaal aandacht geven?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 17:10
Hoi mede-tweakers.

In Canada zit een internet "fenomeen "Linus Tech Tips".
Die regelmatig scrapyard wars uitbracht zowel in canada als De USA.
Deze uitzendingen waren bijzonder populair, en uiterst vermakelijk imo. :)

Waarom nodigen we de linus media group incluis zijn oude amerikaanse rivalen niet uit,
om alhier met hun Canadees/Amerikaanse budget de beste pc te bouwen?!

Of ze komen weet ik niet natuurlijk, maar aandacht van hem zou al wel enkele bezoekers kunnen trekken.
Het is maar een idee .
O-)

Mag dit openbaar btw?

scrapyard wars go Dutch :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rev-anche op 13-09-2019 23:48 . Reden: vraag ]

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan ben je in Schop een Modje verkeerd ;)
Tikje naar Geachte Redactie

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 14-09-2019 11:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Leuk idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Is dit niet meer een Geachte Redactie-topic?

Ik acht de kans vrij klein dat Linus Tech Tips überhaupt het idee zou overwegen, maar wie niet waagt wie niet wint ;)

The devil is in the details.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hahn schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:15:
[...]

Is dit niet meer een Geachte Redactie-topic?
Dat zeg ik O-) :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom? Is het Verenigd Koningkrijk der Nederlanden soms niet groot genoeg voor Tweakers.net 8) Maar alle gekkigheid op een stokje, Tweakers krijgt juist nationaal vaak aandacht en dat is een hele prestatie om door staats media serieus genomen te worden :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat @Verwijderd al aangeeft, Tweakers behoort ondertussen tot een vaste NL waarde, in de media.
De voertaal is Nederlands, dat is te 'klein' om echt internationaal te gaan.
En daarbij, LTT is wel één van de toonzetters in de schreeuw en clickbaitvideo's

Het is een echt modern TV-format, zoals de 'documentaires' en 'real-life' soaps ...

* we hebben een idee
* we gaan het groots uitvoeren
* ohwnoo'ss.... het gaat verkeerd
* dankzij #insert-bedrijf kunnen we het toch maar eens perfect oplossen
* wil je dit ook ... ga naar #bedrijf/LTT voor de eerste korting ...

• Hahn
FreshMaker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:44:
Wat @Verwijderd al aangeeft, Tweakers behoort ondertussen tot een vaste NL waarde, in de media.
En daarbij, LTT is wel één van de toonzetters in de schreeuw en clickbaitvideo's

Het is een echt modern TV-format, zoals de 'documentaires' en 'real-life' soaps ...

* we hebben een idee
Wat is precies je punt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dat Linus niet dé persoon is om tweakers te helpen.
Beiden een heel andere insteek om problemen aan te pakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
FreshMaker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:56:
[...]

De insteek zou natuurlijk ook gewoon entertainment kunnen zijn, wat een serie als Scrapyard Wars voornamelijk is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 12:40

aex351

I am the one

Linus Tech Tips gaat ook echt over computers etc. Zij zoeken wat meer de diepte op. Tweakers is een consumentenproduct website geworden. Met wat herschreven nieuws en persberichten. En af en toe een leuke review.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

aex351 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:17:
Linus Tech Tips gaat ook echt over computers etc. Zij zoeken wat meer de diepte op. Tweakers is een consumentenproduct website geworden. Met wat herschreven nieuws en persberichten. En af en toe een leuke review.
Linus tech tips is voornamelijk schreeuwerig clickbait en heeft het ook lang altijd niet bij het juiste eind, daarnaast spreekt hij zich zelf ook tegen. Daar wil je als Tweakers niet samen mee gaan optrekken, daarnaast is Tweakers ook helemaal niet international georienteerd.

Ja, Tweakers is op de frontpage steeds breeder geworden. Meer een tech-consumenten site in plaats van een tech-geek site. In het forum daar in tegen zie ik dat echt anders, ook in de reacties onder de artikelen op de frontpage wordt gelukkig nogsteeds gereageerd door mensen die van de hoed en de rand weten... in tegenstelling tot Linus tech tips. :)
FreshMaker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:56:
[...]

Al hoe wel, ik ook recentelijk wat discussie heb gehad... omdat ik ook vind dat bepaalde artikelen op de frontpage van Tweakers beter kunnen en zeker reviews van hardware. Daar in tegen zijn er ook weer artikelen waar niets op aan te merken is. Alleen komt het naar mijn idee iets te vaak voor dat titels van artikelen een verkeerd idee of verkeerde nadruk op de inhoud leggen.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 14-09-2019 14:22 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat wil je precies bereiken met die internationale aandacht? Na al die aandacht is Tweakers nog steeds een internationaal medium. Echt nieuwe aanwas trek je er niet mee. Don't get me wrong, in samenwerking met buitenlandse techpersoonlijkheden vallen er vast leuke dingen te doen, maar dat kost vast al snel meer dan het oplevert.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
NMe schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:17:
Wat wil je precies bereiken met die internationale aandacht? Na al die aandacht is Tweakers nog steeds een internationaal medium. Echt nieuwe aanwas trek je er niet mee. Don't get me wrong, in samenwerking met buitenlandse techpersoonlijkheden vallen er vast leuke dingen te doen, maar dat kost vast al snel meer dan het oplevert.
Ja dat is uiteraard relatief, hoeveel wil je als mediagroep investeren in reclame?!

Het zou al een opsteker zijn om hier een scrapyard onder licentie te mogen houden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
FreshMaker schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 11:44:

* we hebben een idee
Dit is wel een beetje dom antwoord; ca, 90% van de Nederlandse bevolking is meertalig!
waarvan het merendeel engels spreekt.
Clickbait ligt dus toch echt aan de persoon achter de desbetreffende computer!? 8)7

Een beetje dom , is misschien niet aanstootgevend ivm Maxima en Willem Alexander O+

Economisch berekenen van naamsbekendheid icm reclame ;w is helaas niet mijn sterkste punt 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Rev-anche op 15-09-2019 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 12:40

aex351

I am the one

_Dune_ schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:14:
[...]

Linus tech tips is voornamelijk schreeuwerig clickbait en heeft het ook lang altijd niet bij het juiste eind, daarnaast spreekt hij zich zelf ook tegen. Daar wil je als Tweakers niet samen mee gaan optrekken, daarnaast is Tweakers ook helemaal niet international georienteerd.

Ja, Tweakers is op de frontpage steeds breeder geworden. Meer een tech-consumenten site in plaats van een tech-geek site. In het forum daar in tegen zie ik dat echt anders, ook in de reacties onder de artikelen op de frontpage wordt gelukkig nogsteeds gereageerd door mensen die van de hoed en de rand weten... in tegenstelling tot Linus tech tips. :)
Het forum is echt niet veel anders dan de voorpagina. Het gaat vooral over consumentenproducten. Waarbij echt inhoudelijk discussie voeren gewoon niet kan. Tenzij je je alleen de positieve zaken belicht. "Wij stellen technology op de proef" is echt totaal niet in lijn met wat Tweakers daadwerkelijk is. Ga je in een iPhone 11 pro thread vertellen/uitleggen dat het scherm best geupgrade had mogen worden, kan absoluut niet, want is niet pro-Apple.

Tweakers is dus ook echt geen tech-consumenten site. Daarvoor moet je naar andere websites. Wil je lekker discussiëren over consumenten producten en games/camera's etc of werk/fun gerelateerde zaken. dan kan je prima terecht op Tweakers. Nog een paar jaar en Tweakers kan een verlenging zijn voor de Consumentenbond.

Linus gaat daarentegen wel in op computer gerelateerde inhoud/nieuws. Hier zijn laatste video over Android 10 YouTube: Android 10 is here and I like it.. Op Tweakers voorpagina/forum is er nagenoeg niets over te vinden, ondanks de poging van een enkele Tweaker die een thread is gestart.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@aex351 Wat je aangeeft over de iPhone is des Apple's, owee als je ook maar iets negatiefs over het merk en zijn produkten roept. Daar in tegen zijn er genoeg andere onderwerpen waar gewoon over gediscuseerd mag en kan worden, ik als moderator zal jou of een ander daar echt niet in tegen houden.

En ja recentelijk heb ik ook aangegeven dat Tweakers op dit moment de zin "Wij stellen technology op de proef" niet waardig is, want dit gebeurd gewoon niet. Daar zijn met name de hardware reviews gewoon niet goed genoeg voor en de artikelen vaak te oppervlakkig. Maar dan krijg je te horen dat je in modus 'vroeger was alles beter', maar dat is niet het geval of punt.

Je wilt dat soort kreten kunnen reopen 'Wij stellen tech...', dan moet je er ook naar handelen. Dan maar een keer wat minder vaakherhaling in nieuws items en meer uit gediept. Je ziet nu vaak vooraankondigingen van de vooraankoniging, om vervolgens in krap twee weken tijd practisch hetzelfde bericht te plaatsen. Zonde van recources en tijd lijkt mij.

Minder populaire items worden ookniet geplaatst of eens een goed stuk over geschreven, dat is gewoon jammer... want juist daar kun je het verschil maken.

Maar in het forum zijn zogezegd nog genoeg plaatsen waar je gewoon de diepte in kunt en daadwerkelijk jouw mening kunt geven... alleen bij bepaalde merken zal je tegen wat fan's aanlopen, maar het zal niet een moderator zijn die jou tegenhoud… tenminste dat kan ik mij niet voorstellen. :)

Wat Linus betreft... ik heb een paar filmpjes van hem gezien en ik persoonlijk vindt hem voornamelijk erg veel en hard roepen voor sensatie… weinig interessant naar mijn idee.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 15-09-2019 10:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Rev-anche schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:10:
[...]

Dit is wel een beetje dom antwoord; ca, 90% van de Nederlandse bevolking is meertalig!
waarvan het merendeel engels spreekt.
Clickbait ligt dus toch echt aan de persoon achter de desbetreffende computer!? 8)7

Een beetje dom , is misschien niet aanstootgevend ivm Maxima en Willem Alexander O+

Economisch berekenen van naamsbekendheid icm reclame ;w is helaas niet mijn sterkste punt 8)7
"beetje dom"

Nederlands is de voertaal, zo is de omgeving ( tweakers en GoT ) nu eenmaal ingericht
90% spreekt engels .... Dat is dus de domme gedachte, ik spreek NL, EN, DU en FR ( al dan niet vloeiend )
Maar als ik op een terras aangesproken wordt door de bediening in een andere taal, vertik ik het om me daar aan te conformeren, want in Nederland ...

Wil ik Engels nieuws, ga ik naar een internationale omgeving ( bleeping computers / ARS )

Ik bepaal in welke taal ik iets wil consumeren, maar dat is niet de focus hier op Tweakers ( of het topic )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@FreshMaker Sterker nog in het forum wordt iemand terecht gewezen als deze een topic in het engels opend, helemaal als het blijkt om een luie Nederlander te gaan, die zijn engelse topic start even kopieert naar GoT… :) Als het daadwerkelijk om een engels sprekend persoon gaat komt het wel eens voor dat er voor vertaling gezorgd wordt... maar is zeker niet de standaard.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 15-09-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Dune_ Als er 1 kanaal is wat wel zijn objectiviteit probeert te bewaren dan is het Linus Tech Tips wel.

Ja, er zit weleens wat schreeuwerige content tussen maar daar kom je niet onderuit op een medium als Youtube.

Ondanks wat sommige filmpjes doet vermoeden is Linus bijzonder goed op de hoogte van de technische ontwikkeling maar ook blijft hij het kanaal ontwikkelen en kijkt met Floatplane ook verder als Youtube.

Verdiep je er eens in en kijk een voorbij het oppervlakkige schilletje. Dat schilletje is nu eenmaal soms nodig om de aandacht bij mensen vast te houden en eruit te springen boven al die andere echte rommel op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:29:
@_Dune_ Als er 1 kanaal is wat wel zijn objectiviteit probeert te bewaren dan is het Linus Tech Tips wel.

Ja, er zit weleens wat schreeuwerige content tussen maar daar kom je niet onderuit op een medium als Youtube.

Ondanks wat sommige filmpjes doet vermoeden is Linus bijzonder goed op de hoogte van de technische ontwikkeling maar ook blijft hij het kanaal ontwikkelen en kijkt met Floatplane ook verder als Youtube.

Verdiep je er eens in en kijk een voorbij het oppervlakkige schilletje. Dat schilletje is nu eenmaal soms nodig om de aandacht bij mensen vast te houden en eruit te springen boven al die andere echte rommel op Youtube.
Dan vind ik dat een vreemde manier van aandacht 'vragen', net als de meeste Youtubers lopen 'schreeuwen'? Want dat is de indruk die ik van Linus kreeg naar een paar filmpjes en dan haak ik af, Weer zo'n schreeuwlelijk', die denkt het te weten... dan kun je bijna wachten op het 'reclamablok', maar ik zal hem nogeens opzoeken.

Dat vond ik overigens van Tweakers altijd een sterk punt, een stille kracht met technische content, maar met de steeds meer om aandacht vragende (clickbait?) titels en een stormvloed van herhalende nieuwsitems van wat ook maar een beetje 'techniek' raakt, wordt het veel te algemeen en zoals iemand al opmerkte een verlenging van de consumentebond niveau van uitleg over techniek en dat verwacht ik niet van Tweakers.

Ik verwacht 'Wij zijn Tweakers. Wij stellen technologie op de proef'. :)

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 15-09-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rev-anche schreef op zondag 15 september 2019 @ 01:04:
[...]

Ja dat is uiteraard relatief, hoeveel wil je als mediagroep investeren in reclame?!
Reclame maak je voor een doelgroep waar je wat aan hebt. Wat heeft Tweakers precies aan het bereiken van mensen van over de hele wereld die vervolgens niks met die site kunnen omdat ze de taal die er gevoerd wordt niet spreken?

[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 15-09-2019 13:31 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:02

Qwerty-273

Meukposter

De doelgroep van T.net is 100% nederlandstaligen. Die weten over het algemeen wel deze website te vinden (of komen op Hardware Info uit). Een samenwerking met Linus voegt niets toe, behalve een vermakelijke aflevering (voor de doelgroep waar Linus zich op richt).

T.net heeft in een ver ver verleden wel eens een primeur gehad, en daarom ook een engelse review geschreven. Maar dat was een puur staaltje netwerken destijds waardoor de reviewer dit voor elkaar kon krijgen.
NL: reviews: Intel Itanium sneak preview
EN: reviews: Intel Itanium sneak preview
Dat heeft destijds niet al te veel internationale vervolg aandacht gekregen (het stuk zelf wel, maar daar is verder niet iets uitgegroeit)..

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 12:29:

Het niveau is gewoon zeer laag bij LTT. Misschien als je nog veel slechtere YouTubers gewend bent lijkt het misschien nog iets, maar als je serieuze artikels gewend bent dan vind je LTT niks.
Qwerty-273 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:44:
De doelgroep van T.net is 100% nederlandstaligen. Die weten over het algemeen wel deze website te vinden (of komen op Hardware Info uit). Een samenwerking met Linus voegt niets toe, behalve een vermakelijke aflevering (voor de doelgroep waar Linus zich op richt).
HWI deelt dezelfde testdata als Tweakers en heeft daarmee ook dezelfde meetfouten. Daarnaast is het niveau nog lager. Dus ik denk niet dat iemand die de reviews van Tweakers al niet bepaald goed vindt, naar de nog mindere reviews van HWI zal gaan kijken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1