• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:50
Hai

Ik wil een nieuwe GSM aanschaffen, maar nu met abbo. Mijn oude van pre-paid, en nu wil ik overstappen naar een abbo.
Alleen ik heb ff wat gekeken enzo, maar snap een paar dingetjes niet:

- Je koopt een vaste belbundel, bijv dutchtone 180. Dan kun je dus 180 min. bellen permaand, oke.. Maar hoe rekenen ze dan de sms'jes die je stuurt?
- Wat komt er allemaal bij kijken bij de aanschaf van een abbo + GSM ?

Wie kan mij ff kort helpen?

Verwijderd

moet je wel opschieten want ik hoorde net dat ze de subsidie op abo's op telefoons willen afschaffen binnen 2 weken

• Goofyduck384
kan wel, maar weet je geen antwoord op die twee vragen?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

1- Met Allin betaalt u alle diensten uit de bundel. Kosten voor 'wappen', SMS-tekstberichten, servicenummers en bellen naar het buitenland worden dus niet apart in rekening gebracht. Met andere woorden: Allin is bij Dutchtone écht all-in. En dat is wel zo overzichtelijk.

Rechtstreeks van de site van Dutchtone |:(

• Goofyduck384
ja dat snap ik ook wel, maar hoe gaat dat in zn werking? Hoeveel sms'jes kan ik bijvoorbeeld sturen bij een Allin 180? Als ik niet bel...

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

bij dutchtone (alleen bij dutchtone) word je bel tegoed omgerekent in geld. dus je krijg laat maar zeggen voor 90gulden bel tegoed daar gaat dan alles vanaf behalve het bellen in het buitenland.
andere providers hebben die alleen met vaste nummers.

vraag 2 wat je nodig heb
je moet 18 jaar en ouder zijn. anders moet het onder je ouders zijn naam.
een legitimatie bewijs moet je hebben.
en je moet een bank/giro afschrift meenemen (geen pasje maar afschrift!!!). hij mag dan niet ouder zijn dan een maand, maar de meeste winkels willen het niet ouder hebben dan 2 weken.

ook moet je niet vergeten dat er aansluit kosten zitten bij een provider. die moet je betalen bij je eerste afschrift. komt meestal rond de 100 gulden tezitten.

dus laat zeggen je neem de allin 180 die kost 45 gulden per maand, leuke telefoon kost 100 gulden. en je aansluit kosten zit rond de 100.

de eerste maand ben je 245 gulden kwijt.

en hier zijn wat leuke telefoons

Samsung A300 ( met extra display)
Panasonig GD 93 (beter GD 94)
Siemens M35 (water proef)
Nokia 8250 (cool disign)

plaatjes heb ik helaas niet voor je

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 12:33 schreef Goofyduck het volgende:
[..]

- Je koopt een vaste belbundel, bijv dutchtone 180. Dan kun je dus 180 min. bellen permaand, oke.. Maar hoe rekenen ze dan de sms'jes die je stuurt?

-Bij de meeste providers worden de SMSjes niet van je gratis belminuten afgehaald maar gewoon gefactureerd op je rekening.

- Wat komt er allemaal bij kijken bij de aanschaf van een abbo + GSM ?

-Je moet een geldig legitimatiebewijs en je bankpas meenemen.
-Het is verstandig om je telefoon te laten verzekeren tegen diefstal (Krijg je 'n nieuwe)
-Bij de meeste winkels wordt je abbonement online direct aangevraagd en geactiveerd en kun je dus bellend de winkel uitlopen (bij mij ging het wel tenminste)
-Er komt wel een hoop aan kosten bij kijken de eerste keer en je moet niet vergeten je verzekering te betalen (anders vervalt ie direct)
-Hoe goed de winkel ook is waar je je GSM aanschaft... TEST je telefoon!
Ik had bijv. al een telefoon met een leeggelekte accu (gekocht bij de M**iaMa*kt)
-Vergeet ook niet je telefoon op Piek & Dal tarief te zetten!

edit:

Ik zie dat bas al wat meer info heeft en op dezelfde tijd gepost heeft :)

Verwijderd

voor het sms-en rekenen ze F0,50

je hebt bij Allin180 F45,- beltegoed. Dat is gelijk aan 180 belminuten in dal naar vaste telefoon.

Dus als je ALLEEN smst kun je 90 smsjes versturen. ALLES zit inbegrepen bij die F45,-, zelfs het bellen in het buitenland.
Op maandag 30 juli 2001 13:07 schreef Bass64 het volgende:
bij dutchtone (alleen bij dutchtone) word je bel tegoed omgerekent in geld. dus je krijg laat maar zeggen voor 90gulden bel tegoed daar gaat dan alles vanaf behalve het bellen in het buitenland.
Bellen in het buitenland valt er ook onder. Dit staat ook op de site en is bij mij bevestigd door Dutchtone zelf. (ik heb naast m'n KPN prepay ook dutchtone 180)

Schaap2k: bij Allin180 bestaat geen piek&dal. dat is ALTIJD 50 cent bij bellen naar mobiel. Alleen vast heeft piek&dal dacht ik. Alleen allin60 heeft piek&dal.

• Bass64

Bass64

Op maandag 30 juli 2001 13:08 schreef _Zjoske_ het volgende:
voor het sms-en rekenen ze F0,50

je hebt bij Allin180 F45,- beltegoed. Dat is gelijk aan 180 belminuten in dal naar vaste telefoon.

Dus als je ALLEEN smst kun je 90 smsjes versturen. ALLES zit inbegrepen bij die F45,-, zelfs het bellen in het buitenland.
[..]

Bellen in het buitenland valt er ook onder. Dit staat ook op de site en is bij mij bevestigd door Dutchtone zelf. (ik heb naast m'n KPN prepay ook dutchtone 180)

Schaap2k: bij Allin180 bestaat geen piek&dal. dat is ALTIJD 50 cent bij bellen naar mobiel. Alleen vast heeft piek&dal dacht ik. Alleen allin60 heeft piek&dal.
hmmm ik kreeg eerst een klant die loopt tezijken dat het niet van het bel tegoed afhaald werd

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

waarom neem je zo'n duur abbonement, ik zou er een van 25 piek per maand nemen en dan wel van kpn of libertel, en als je nou een hele mooie tel. hebt dan unlock je hem toch gewoon en koop je bij je abbonement een fuck tel. en dan zet je je oude pre paid sim daarin en dan kan je je moeder daar weer blij mee maken.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 13:12 schreef Bass64 het volgende:

[..]

hmmm ik kreeg eerst een klant die loopt tezijken dat het niet van het bel tegoed afhaald werd
ja dat is eerst veranderd. Eerst betaalde je daar apart voor ja. Ik geloof dat het pas sinds de nieuwe belbundels zo is dat voor dat beltegoed ALLES inbegrepen is. En die belbundels zijn er nog niet zo gek lang.

• Goofyduck384
Oke, ik heb nu een nokia 8210 gekocht, die wilde ik al een tijdje, maar nu snap ik iets niet en ik kan het ook niet vinden in de handleiding, waarschijnlijk kijk ik eroverheen, maar goed, sorry dan...

Hoe maak ik n eigen beltoon? Waar in het menu?

Verwijderd

bij een 8210 kun je geen eigen beltoon maken. alleen de 3210 en 3310 kunnen dat.

WEL kun je bij genie.nl gratis beltonen naar je mobiel laten sturen :)

Verwijderd

Ik heb net 2 dagen een nieuwe gekocht.. ze hadden hiero een actie dan kreeg je een 3310 gratis (ik had een 3330, koste 45 piek voor de tel) en dan heb je een dutchtone abbo.... je betaalde dan 45 piek in de maand (= 180 belmin.).. en kreeg je de 1e 3 maand gratis bij een 2 jarig abbo. (+ een gratis bon T.W.V. 250 piek die je dan in die winkle nog mocht besteden)..

In dit geval had heb ik dus 45 piek per maand en dat geld dan zeg maar gewoon als je beltegoed... dus smsje kost dan gewoon 50 C. dus als je die stuurt gaat er gewoon 50 C. van je 45 gulden af.. met bellen werkt dit precies etzelfde.. als je hoger gaat sturen ze je gewoon een factuur..

Hoop dat je hier iets aan hebt.. Mzzls }:O

• Bass64

Bass64

Op maandag 30 juli 2001 13:13 schreef sinterklaasrulez het volgende:
waarom neem je zo'n duur abbonement, ik zou er een van 25 piek per maand nemen en dan wel van kpn of libertel, ...
uhhh waarom die 2?
heb je er aandelen in ofzo?
1 telefoons zijn er duuder mee
2 je betaal meer per maand
3 niet alles word inbegrepen in je bel kosten

dus je zou |:( zijn als je dat zou nemen. waar je daar alleen voordeel aan heeft is het berijk. maar dat berijk kost je wel 50 piek meer per maand.

• Guider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 15:36
Als ik jou was zou ik nog ff wachten want over een tijdje komt er een nieuwe van Nokia uit de 8310 en Motorola komt ook met 2 nieuwe toestellen

Verwijderd

ik zou die Samsung met D* 360 abbo nemen.

sms jes kosten 38 cent geloof ik

ik verbruik die 360 elke maand
en moet nog eens 220 bij betalen maar dat komt omdat ik teveel info service gebruik
a 1,68 per sms :(

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 17:57 schreef Bass64 het volgende:

[..]

uhhh waarom die 2?
heb je er aandelen in ofzo?
1 telefoons zijn er duuder mee
2 je betaal meer per maand
3 niet alles word inbegrepen in je bel kosten

dus je zou |:( zijn als je dat zou nemen. waar je daar alleen voordeel aan heeft is het berijk. maar dat berijk kost je wel 50 piek meer per maand.
gelukkig is bereik ook helemaal niet belangrijk, wat heb je nou aan goedkoop bellen als je bereik steeds wegvalt (ik heb zelf telfort pre paid sim tijdje gebruikt van postbank, das echt fijn ik heb in mijn slaapkamer geen bereik, gelukkig kan je hier naar libertel overschakelen) Ik gebruik nu kpn en die heeft bijna overal vol bereik. En ja ik heb ook een hekel aan kpn maar ze hebben gewoon goed bereik en ik had nog een sim liggen.
Pagina: 1