Toon posts:

Drivers van Microsoft of van fabrikant

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 23:11
Hallo, mijn vraag is Als jullie windows 10 hebben geïnstalleerd, gaan jullie dan de drivers van microsoft gebruiken die op dat moment voor jou chipset enz is geïnstaleerd. Of gaan jullie de drivers handmatig installeren dat van de fabrikant af komt? Ook is het mogelijk om van een driver update programma (zoals met IObit driver booster pro) gebruik te maken, dat deze je pc doorzoekt welke drivers er geupdate moeten worden, en uiteindelijk de nieuwste gaat installeren.

Mijn ervaring is dat met windows geinstaleerde drivers, mijn windows sneller opstart dan als ik de drivers daarna laat updaten met IObit driver booster.

[Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 13-09-2019 22:52]

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22:35
Windows wil soms wat versies achterlopen met de drivers tov de fabrikant of het zijn uitgekledere of generieke versies. In zijn algemeenheid werken ze vaak prima.

Van een driver update programma ben ik geen voorstander. Is vaker eerder malware of installeert de verkeerde versies.

Wil je met de hand installeren. De volgende drivers kan je prima zelf vinden.
- Grafische kaart -> Radeon of Nvidia drivers.
- Chipset moederbord-> Amd of Intel chipset
- Netwerk moederbord of geluid. Vaak een generieke chip van een paar fabrikanten die erop zit. Moederbord support pagina of laatste drivers van de fabrikant van de chipset zelf.

Daarmee heb je al 90% van de belangrijkste drivers te pakken.

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Ik gebruik gewoon een programma om alles te updaten.
Mijn programma heeft geen malware of wat dan ook en je hoeft het niet te installeren.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

F. Scaglietti schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:45:
Ik gebruik gewoon een programma om alles te updaten.
Mijn programma heeft Malware of wat dan ook en je hoeft het niet te installeren.
Ik weet dat het tijd is voor de vrijdagmiddagborrel maar wàt staat daar nou?

Nooit zogenaamde driver-hulpprogramma's gebruiken, is allemaal rotzooi. Windows kan het prima zelf af en als die echt de verkeerde versie te pakken heeft gewoon zelf downloaden en updaten.
De enige tool die ik wel eens voorbij zie komen is DDU (Display Driver Uninstaller), let daarbij op de U in het speciaal. Schijnt goed te werken om gpu drivers ook echt helemaal weg te krijgen.

Buiten dat: ver uit de buurt blijven van alle software die belooft je pc sneller te maken of drivers te updaten!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Jester-NL
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Over het algemeen heb ik (al jaren) geen reden meer om de drivers van de fabrikant te installeren. De laatste keer dat ik dat deed was om een Dell met een touchscreen werkend te krijgen in de open beta van Windows 8.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee