Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schokkend beeld Nvidia Shield/ Sony KD-55af8

Pagina: 1
Acties:

• ronniedokkie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 12:43
Mede Tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik eigenlijk zelf niet echt een oplossing voor heb kunnen vinden.
Bij het afspelen van diverse films ervaar ik schokkend beeld op mijn tv. M.n met beelden die zijdelings bewegen zie ik erg schokkend beeld.

Ik gebruik mijn Nvidia Shield eigenlijk altijd om beeldmateriaal te kijken. Ik gebruik netflix, xpmc (voor streamen van mijn DS216play) en sinds gister Disney+.
Eigenlijk merk ik met alle 3 hetzelfde maar m.n als het gaat om 4k materiaal vanaf de NAS.
Ik heb mijn hele netwerk ingericht met Unifi materiaal en bij de tv hangt een Unifi switch. Vandaaruit heb ik de Shield bedraad aangesloten. Als ik een netwerk test uitvoer met Netflix haal ik mijn volle Ziggo bandbreedte (250 abbo).
Ik heb de shield via HDMI van RUconnected verbonden met mijn HEOS bar en die gaat via HDMI ARC naar de Sony AF8.
Voor mijn gevoel heb ik alles goed aangesloten maar ik zie vast qua instellingen iets over het hoofd maar ik kom er niet meer uit. Misschien heeft iemand de gouden tip???

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-11 12:43
gouden tip is framerate app installeren voor de native apps zoals netflix/amazon/disney(app is tevinden op nvidia geforce shield forum) en voor je series/films op nas kodi gebruiken(kodi heeft auto framerate support)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-11 09:04
24p (slechtste uitvinding ooit) + oled (beste uitvinding ooit) zonder frame interpolatie (beste uitvinding ooit) = stutter.

De Sony heeft al, van de oleds, de beste motion processing maar 24p blijft 24p. De zeer lage response time van oled zorgt dan voor stutter.

Zet frame interpolatie aan (sommigen vinden dit vreselijk, ik vind het letterlijk onmisbaar) en je hebt weer acceptabele 24p horizontale pan shots :)

Nickname does not reflect reality

• ronniedokkie
Oke top. Ik ga allebei de tips eens proberen. Bedankt. Maar spmc is een build van kodi toch? Maakt dat verschil?

• ronniedokkie
Brad Pitt schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:48:
24p (slechtste uitvinding ooit) + oled (beste uitvinding ooit) zonder frame interpolatie (beste uitvinding ooit) = stutter.

De Sony heeft al, van de oleds, de beste motion processing maar 24p blijft 24p. De zeer lage response time van oled zorgt dan voor stutter.

Zet frame interpolatie aan (sommigen vinden dit vreselijk, ik vind het letterlijk onmisbaar) en je hebt weer acceptabele 24p horizontale pan shots :)
Ik heb gezocht waar ik dit aan kan zetten maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Waar stel ik dit precies in?

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-10 21:33
ronniedokkie schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb gezocht waar ik dit aan kan zetten maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Waar stel ik dit precies in?
Je gaat naar beeldinstellingen of drukt op quick action om zo sneller de beeldinstellingen te vinden. (Kan onder geavanceerde instellingen staan, herinner me het niet precies) Je vindt een paar tabs waaronder helderheid, kleur, beweging etc.

Onder beweging heb je een paar presets of je kan manueel beelinderpolatie en black frame insertion aanpassen. Om geen artificiële frames aan te maken moet de eerste slider op 0. Met BFI kun je zwarte frames tussen de frames toevoegen en zien of dat eerst helpt. (zorgt voor iets donkerder beeld en sommige mensen merken geknipper). Als het toch vloeiender is door frames toe te voegen dan moet de eerste slider hoger. Heb die zelf op 2 of 3 staan want panning shots in films zorgen inderdaad voor stutter als de bron 24p is en er is een stuk minder stutter. Ik heb opgelet op artifacts maar ben er geen tegen gekomen dus voor mij een ideale optie. Helaas dat er geen films op 48fps worden uitgebracht.

Na de eerste Hobbit gezien te hebben wist ik dat het een negatieve reactie ging krijgen (is gewoon gewenning). Laten we zien of het met Avatar 2 anders gaat zijn.

• ronniedokkie
Onder beeldinstellingen - geavanceerd kan je alleen de motionflow instellen. Je hebt dan een aantal presets. Als je zelf instelt kan je alleen de soepelheid instellen en helderheid. De instellingen die jij noemt staan helaas nergens...
Pagina: 1