Toon posts:

Blauw scherm plots bij VLC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fjoek
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 18-11-2019
Ik wilde VLC openen en plots een vreemd blauw scherm met allerlei fijne lijntjes. De iMac was frozen en het enige wat ik kon was uit/aan. Daarna deed alles het weer. Schijfherstel gedaan en Diagnose gedraaid. Daar kwam niets uit.
Wat kan dit betekenen, einde videokaart in zicht of?
Betreft een iMac 5K.

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 25-11 21:46
Is idd meestal een GPU issue, maar kan ook een driver zijn die toevallig net op z'n gat ging. Stel dat je het veel vaker dan 1x ziet, dan zou je aan een hardware issue kunnen denken.

• fjoek
Bedankt voor je trieste conclusie. 8)
Ik heb echt een maandagmorgen model echt niet fijn. 2x videokaart al vervangen en 1x voeding. Gelukkig onder garantie maar nu weer dit.

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:52

Geronimous

Moderator Spielerij
fjoek schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:17:
Bedankt voor je trieste conclusie. 8)
Ik heb echt een maandagmorgen model echt niet fijn. 2x videokaart al vervangen en 1x voeding. Gelukkig onder garantie maar nu weer dit.
Hoe oud is je iMac? hoe lang geleden is ie gerepareerd en waar heb je dat laten doen?

• fjoek
Dikke 4 jaar geleden 2e hands gekocht het betreft een late 2014 model. Reparaties hebben plaats gevonden bij een officiële Apple AASP.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik ben bang dat iemand stiekem Windows heeft geïnstalleerd.
Sorry, heel flauw. Heb je wel eens overwogen om je Mac eens goed, doch voorzichtig, schoon te maken? Het doet soms wonderen. :) Maar als ik soms zit te klooien en m’n Mac crasht ervan, hoewel dat heel zeldzaam is, krijg ik ook leipe strepen op ‘t scherm voordat ie reboot. Dát ligt niet aan de gpu. Als het eenmalig is zou ik er niet direct veel zorgen om maken (al kan schoonmaken geen kwaad). Om eerlijk te zijn vind ik VLC voor Mac sowieso geen bijzonder goed gepolijste software.

[Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 16-09-2019 00:20]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee