Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpiet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-08 16:01
LS,

Ik heb een Lenovo P2. In mijn optiek een brilliant ding met zijn energiespaarknop, enorme accu en prachtig geluid. Ik ben dus geen power user, maar heb een hekel aan apparaten die steeds maar weer aan de lader hangen. In mijn optiek heeft dit toestel slechts één nadeel: Lenovo stelt sinds eind 2017 geen updates geschikbaar. Na lang twijfelen toch maar besloten om LineageOS 16 er op te zetten. Ik heb de handleiding exact gevolgd en de update verliep vlekkeloos. Totdat ik de telefoon moest herstarten na de installatie.

Sindsdien heb ik een zwart scherm en één blauw ledje (voor meldingen). Ik kan een herstart forceren en kom dan in het Lenovo Recovery menu terecht. Daar heb ik de optie "install update package". Deze wil een update.zip installeren vanaf een SD-card. Ik heb een originele ROM gevonden, hernoemd naar update.zip waarna de update start. Maar tussen de 40-50% klapt het proces eruit met als melding "failed".

Ik heb het gevoel dat het mogelijk moet zijn het toestel weer werkende te krijgen en dat ik er kort bij ben. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via janpiet op 16-09-2019 11:07)

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@janpiet
Misschien dat dit werkt:
https://forum.xda-develop...-one-team-eypcnn-t3859402

Wanneer je telefoon niet herkend wordt in fastboot mode wil het wel eens helpen om je pc opnieuw op te starten of een andere USB poort gebruiken, en de originele kabel gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door David13 op 15-09-2019 19:02 ]

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@janpiet welke guide heb je precies gevolgd?

Daarnaast zou ik verwachten dat je boot in TWRP i.p.v. in de standaard Recovery. In TWRP kan je namelijk eenvoudig nogmaals LineageOS installeren.

Daarnaast is je toestel niet bricked (dan zou die namelijk niks meer doen, zoals een baksteen ;)) dus daarop heb ik even je titel gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpiet
@rens-br
Ik heb deze handleiding gebruikt: https://wiki.lineageos.org/devices/kuntao/install

Geen idee waarom ik niet in TWRP kom. Maar de P2 wordt ook niet meer gevonden ind ADB-Fastboot als ik hem aan de PC koppel. Dus TWRP wordt niet gestart denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door janpiet op 15-09-2019 18:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
@janpiet
Misschien dat dit werkt:
https://forum.xda-develop...-one-team-eypcnn-t3859402

Wanneer je telefoon niet herkend wordt in fastboot mode wil het wel eens helpen om je pc opnieuw op te starten of een andere USB poort gebruiken, en de originele kabel gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door David13 op 15-09-2019 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
Probeer om via fastboot de stock firmware te flashen,
9 van de 10 keer verhelpt dit het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janpiet
Succes! Bij het doorlopen van de link van @David13 kwam ineens fastboot te voorschijn. Toen kon ik TWRP erop zetten. Waarschijnlijk was mijn fout dat ik de telefoon niet uitschakelde vanuit de Lenovo recovery. Nadat het niet lukte vrijdagavond heb ik hem wel uitgezet.
Maar het flashen via de pc werkte niet. Het proces meldde succesvol verlopen te zijn. Toen liep ik nog wat menu-items op de telefoon zelf na en kreeg ik de melding dat er geen besturingssysteem op stond toen ik wilde herstarten. Ik heb de images toen op een SD-kaartje gezet en vanuit de telefoon zelf geflashed. Het was even stoeien, inclusief google mailmelding van geblokkeerde onveilige app, om de playstore werkende te krijgen.
De energy-save knop doet het helaas niet. Maar ik heb sinds eind 2017 wel weer een telefoon met de laatste (beveiligings)uodates. En dat is ook veel waard.

Bedankt mannen. Jullie hebben me veel geld bespaard, ik had al een nieuwe telefoon uitgezocht.
Pagina: 1