Exif data verwijderen bij upload

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:03
Ik kom regelmatig topics tegen waar men foto’s plaatst via de uploadmogelijkheid van Tweakers. Als daar de “full” image wordt bekeken is deze nog voorzien van exif-data. Zo zijn er velen die een afbeelding plaatsen vanaf mobiel met daar ook de GPS-gegevens in de exif, wat mij in vele gevallen niet wenselijk lijkt.

Zou het mogelijk zijn dat deze data gestript gaat worden bij upload? Dat zou voor velen een goede oplossing zijn in mijn ogen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BernardV schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:01:
Ik kom regelmatig topics tegen waar men foto’s plaatst via de uploadmogelijkheid van Tweakers. Als daar de “full” image wordt bekeken is deze nog voorzien van exif-data. Zo zijn er velen die een afbeelding plaatsen vanaf mobiel met daar ook de GPS-gegevens in de exif, wat mij in vele gevallen niet wenselijk lijkt.

Zou het mogelijk zijn dat deze data gestript gaat worden bij upload? Dat zou voor velen een goede oplossing zijn in mijn ogen.
Dat is mij ook al een tijdje geleden opgevallen (met lichte ironie, maar zou offtopic zijn) en ik haal het indien ik dat nodig acht uit mijn foto’s weg of vervang het voor een belachelijke locatie - gewoon voor de lol, mocht iemand kijken. :P Maar dit is lijkt me niet op te lossen bij remote images (bij een dienst die het niet stript) tenzij Tweakers het gaat proxyen (kost i/o en traffic en wss wat programmeerwerk, want vanwege copyrightclaims en dergelijken moet het wel puur een tijdelijke cache zijn). De Tweakers site haalt het namelijk vziw wel weg als je bijvoorbeeld in V&A plaatjes upload...

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 16-09-2019 00:09 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In de fotografie-fora vinden mensen het dan vast wel weer leuk als EXIF-data blijft staan. Als het standaard wordt weggehaald lijkt het me op dat vlak wel fijn als het een vinkje onderaan het venster bij het maken van een nieuwe post is waarmee je kan aangeven dat je wil dat de EXIF-data met rust gelaten wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-08 01:15
Zeker weten!

Ik gebruik zelf altijd deze website:

https://www.verexif.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

maar het verwijderen van GPS-coordinaten uit de exif zou wel kunnen. Die zijn voor fotografieliefhebbers niet echt altijd boeiend.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
Lijkt me handig om dit als optie te hebben, idd standaard GPS verwijderen en een keuze of de rest van de meta-data weg moet. Of wellicht een standaard per forum?

Zie ook Slux in "[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10"
Pagina: 1