BernardV schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:01:
Ik kom regelmatig topics tegen waar men foto’s plaatst via de uploadmogelijkheid van Tweakers. Als daar de “full” image wordt bekeken is deze nog voorzien van exif-data. Zo zijn er velen die een afbeelding plaatsen vanaf mobiel met daar ook de GPS-gegevens in de exif, wat mij in vele gevallen niet wenselijk lijkt.
Zou het mogelijk zijn dat deze data gestript gaat worden bij upload? Dat zou voor velen een goede oplossing zijn in mijn ogen.
Dat is mij ook al een tijdje geleden opgevallen (met lichte ironie, maar zou offtopic zijn) en ik haal het indien ik dat nodig acht uit mijn foto’s weg of vervang het voor een belachelijke locatie - gewoon voor de lol, mocht iemand kijken.

Maar dit is lijkt me niet op te lossen bij remote images (bij een dienst die het niet stript) tenzij Tweakers het gaat proxyen (kost i/o en traffic en wss wat programmeerwerk, want vanwege copyrightclaims en dergelijken moet het wel puur een tijdelijke cache zijn). De Tweakers site haalt het namelijk vziw wel weg als je bijvoorbeeld in V&A plaatjes upload...
[
Voor 9% gewijzigd door
WhatsappHack op 16-09-2019 00:09
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)