Toon posts:

Audio denon x2500 laag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zijn we van de onkyo 575 overgestapt naar de denon x2500h av receiver. Beste keus ooit. Maar toch kan ik 1 probleem maar niet opgelost krijgen. Ik heb de hele audyssey setup gedaan en heb een 5.2.1 setup met 2 front dolby enabled speakers.
Geluid is op zich prima maar moet em toch dik in de 60 en soms 70 zetten voor beetje goed hoorbaar geluid etc. Ik heb cinema eq uit. Staat er ergens wat fout of moet ik ergens iets omhoog zetten zodat ik sneller luider geluid krijg zonder em op 60 of 70 met de volumeknop te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:05
Nou is die 60 of 70 natuurlijk maar een getalletje en maakt het verder niet op welk getal het luid genoeg klinkt, zolang het maar luid genoeg klinkt.

Wat is de max?

Bij mijn oude 2113 loopt het volume van -80 tot 20, dus zeg maar 100 eenheden. Ik heb em normaal op -40 staan met de audyssey correcties aan. Ik weet dat ik bij "pure direct" het volume ook naar een hoger getal moet zetten voor hetzelfde effect. Psychisch vind ik -40 veiliger dan -15, maar het maakt qua prestaties geen bal uit.

Je kunt de draden eens controleren en opnieuw aansluiten, om dat iig uit te sluiten.

Kijk ook eens naar de volume correcties die audyssey per kanaal heeft doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Je kan voor media apparaat de decibellen apart regelen.
Door op de afstand bediening te klikken als je op dat media apparaat bent en dan op options te drukken. Je komt dan in een kleine denon optie scherm en daarin regel je decibellen per speaker in.

Ik heb ze voor elke media apparaat hem op +4 gezet behalve sub want die heeft zijn eigen regelaar.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 08:59
ik heb de denon 1500h en op 70 gaat hij heel hard maar het ligt ook aan je efficiëntie van je speakers bv mijn klipsch r51m heeft een 93 db op i meter. je kan ook per speaker in je setup het volume wat harder/zachter zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dit is normaal, en hoe Audessey werkt.
Ik weet even niet de details, maar die weergave van het volume is een soort waarde die exponentieel toeneemt. Volgens mij is het ook gewoon de echte decibelwaarde.

Ik moet 'm zelf ook tegen de 60 aanzetten voor goed geluid bij een film of serie.
Zo merk je ook dat het verschil tussen 60 en 70 aanzienlijk groter is dan tussen 50-60.
Als ik m voorbij de 70 zet dan is het onhoorbaar hard.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:54:
Sinds kort zijn we van de onkyo 575 overgestapt naar de denon x2500h av receiver. Beste keus ooit. Maar toch kan ik 1 probleem maar niet opgelost krijgen. Ik heb de hele audyssey setup gedaan en heb een 5.2.1 setup met 2 front dolby enabled speakers.
Geluid is op zich prima maar moet em toch dik in de 60 en soms 70 zetten voor beetje goed hoorbaar geluid etc. Ik heb cinema eq uit. Staat er ergens wat fout of moet ik ergens iets omhoog zetten zodat ik sneller luider geluid krijg zonder em op 60 of 70 met de volumeknop te krijgen?
Er is een instelling dan kun je de volumeschaal op -79+18 db zetten.
Is beter 0db volume is het referentievolume waar de film op gemixt is,en in de bios staat het ook zo hard.
Voor thuis is -20 al redelijk hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 15:57
Kleine kans, maar misschien staat 1 speaker (of meerdere) uit phase? Dit zou je in principe meteen moeten horen aan het misvormde stereobeeld, maar een ander symptoom hiervan is dat het volume van de speaker die uit phase is een stuk zachter lijkt.

too old, too cold

Pagina: 1