Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke Intel processor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dino_xhi
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-02-2021
Hallo iedereen,

Morgen ga ik samen met mijn tante opzoek naar een laptop voor haar mbo verzorgende ig opleiding, niveau 3. Ik zit zelf op het hbo, waar natuurlijk veel grote verslagen aan te pas komen, en heb daarom aan het begin van mijn opleiding gekozen voor een laptop met een i3 processor (ook voor het sporadische foto bewerken). Ik weer echter niet wat voor verslagen en opdrachten op het mbo van je verwacht worden.

Mijn tante heeft niet een groot budget, maar wil wel een laptop waar ze haar opleiding goed mee kan afronden. Ze zal voornamelijk portfolio's opslaan, internetten en word gebruiken. Ook af en toe netflix en youtube en dergelijke, maar verder geen andere programma's.

Nu is mijn vraag of ze het zal redden met een Intel Celeron processor of dat een i3 echt noodzakelijk is? Het scheelt namelijk enorm in de prijs momenteel...

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Dino_xhi

Alle reacties

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 13:46

Cyphax

Moderator LNX
Welke celeron heb je gezien en met welke i3 vergelijk je die? Ik vermoed dat een moderne celeron alles kan dat je beschrijft.

Saved by the buoyancy of citrus

• Dino_xhi
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-02-2021
Bijvoorbeeld de Acer Swift 1? Ik heb zelf de Acer aspire 3 i3 7th gen gekocht toen die er net was.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
Kijk even op de boekenlijst van zijn school, maar elke i3 voldoet wel, officepakket draait prima op een aardappellaptop.
Ze gaan heus niet met grote excel sheets en lastige rekenmodules werken of met access databases.

Wat belangrijker is bij een schoolgebouw is 5ghz WiFi heb je dat niet dan ben je fucked en mag je hopen een fatzoenlijke verbinding te hebben, tegenwoordig gaat veel met de cloud op scholen.

Ik werk op een school en jahoor ook wel leerlingen voorbij zien komen met een celeron processor, opzich wil het wel maar als er Windows updates binnenkomen ben je de sjaak(er op geklikt of tijdens afsluiten/opstarten gebeurd) dan is de laptop even irritant langzaam waarbij een complete lesuur naar de knoppen kan gaan.

[ Voor 63% gewijzigd door mr_evil08 op 13-09-2019 17:01 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M