Weer iemand die een auto zoekt.

Pagina: 1
Acties:

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Heren en dames,

Na 11 jaar leasewagens te hebben gereden heb ik nu na een baanwissel geen leasewagen meer en moet dus opzoek naar een nieuw vervoersmiddel.

Het gebruik zal voor het grote deel woon/werk verkeer zijn;
50 km enkele rit, waarvan 90% snelweg kilometers zijn en de helft van die kilometers zijn 120 a 130km/u wegen. (Rotterdam – Reeuwijk)
1x per 2 weken een rit van 100km enkele rit, zelfde verdeling qua snelheden als hierboven (Rotterdam – Amersfoort)

Verder heb ik een aantal items op m’n “verplicht” lijstje staan.
- Automaat
- Station
- Climatcontrol
- Cruisecontrol
- Minimaal parkeersensoren achter.
- Usb/sd-kaart optie voor muziek.

En dan 1 van de meest belangrijke zaken, het budget. We willen rond de 15.000 uitgeven.

Shortlist met plussen en minnen:

Audi A4 avant:
+ Mooi design
+ Gebruiksvriendelijkheid voor bestuurder (navi, radio etc)

- Niet de grootste in z’n klasse
- slechte verhalen over de motoren

Toyota Auris Hybrid:
+ Hybrid, zuinig (al lees ik wat tegenstrijdige berichten over snelweg gebruik)
+ zeer betrouwbaar

- Design doet me vrij weinig
- Krap op de achterbank

BMW 3-serie touring:
+ strak interieur
+ betrouwbare motoren

- uitstraling
- duur onderhoud(?)

Seat Leon station:
+ gebruikersgemak bestuurder (navi, radio etc)
+ strak design
- motoren, VAG vaak met hoog olieverbruik
- interieur dodelijk saai.

Verder nog wat auto’s die net buiten de shortlist vallen;
Q5 (verhalen over slechte motoren)
308 (1.2 hoe is de levensduur van zo’n klein blok met relatief grote auto)
Astra (Geen geweldige blokken)
C’eed station (geen gelukkige ervaringen met auto en dealer/importeur)

Persoonlijk neig ik nu het meest naar de 3-serie, maar ik wil me nog wel eens blindstaren op zaken.

Aangezien het lang geleden is dat ik een auto heb gekocht hoop ik dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen en misschien zelfs bepaalde wagens sterk kunnen aanbevelen of af kunnen raden. (het liefst gebaseerd op ervaringen door jezelf of directe omgeving)

Wat er niet bijgezegd is in de eerste post:
Bouwjaren rond 2010
Benzine is gewenst
En de auto moet geschikt zijn voor kinderzitje/vervoer persoon op achterbank.
(wel nuttige info)

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 13-09-2019 16:20 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mis toch nog wel wat info/keuzes zoals bouwjaar, brandstof en wat verder belangrijk is, bijv een min bij de uitstraling van een BMW 3 serie doet me vraagtekens opwerpen.

Het lijkt erop dat ruimte in de auto toch belangrijk is, kijk dan naar een grotere model van de standaard merken, zoals een Opel Insignia, Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 508.

Wil je premium interieur, dan wordt het toch de A4, C of 3 serie.

NB een 3 serie die nu je voorkeur heeft, is ook niet de grootste op de achterbank.

Tip: ga proefrijden, zoveel mogelijk

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:14

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Oh ja, brandstof benzine en qua bouwjaar zit alles rond de 2008-2010

De 3-serie vind ik altijd een erg mooie auto, maar qua uitstraling heeft het soms wat ordinair. Maar persoonlijk vind ik dat met de touring niet het geval, vandaar dat hij boven aan het lijstje staat.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mad-Matt schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:00:
Toyota Auris Hybrid:
+ Hybrid, zuinig (al lees ik wat tegenstrijdige berichten over snelweg gebruik)
+ zeer betrouwbaar

- Design doet me vrij weinig
- Krap op de achterbank
Even over je minpunten: Wanneer je zelf rijdt kijk je niet naar de buitenkant van de auto. De binnenkant is veel belangrijker. En wanneer je in die saaie auto rijdt: waar zit je dan? Meestal voorin toch? Dus die achterbank is niet jouw probleem. Ik lees hier ook niks over passagiers, kinderstoeltjes, elftal op zaterdag of dat soort dingen.

Een auto koop je voor jezelf, niet voor de passagiers die héél af en toe mee mogen, tenzij het je eigen kinderen zijn.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
De Auris Hybrid is niet bijzonder zuinig op een doorstromende snelweg. Wel zuiniger in bijvoorbeeld stads- en filesituaties. Mocht het budget er zijn zou ik dan echter naar de Lexus CT200h kijken. Erg fijne stoelen en over het algemeen een stuk luxer dan de Auris. Maar de onderliggende aandrijflijn is hetzelfde en daarmee dus ook erg betrouwbaar.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

sypie schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:18:
[...]

Even over je minpunten: Wanneer je zelf rijdt kijk je niet naar de buitenkant van de auto.
Een auto koop je voor jezelf....
Dus wat is het nou, wel of niet voor design gaan? :+

Je kan niet betwisten dat je de buitenkant zelf niet ziet als je er in zit, maar wel als hij voor de deur geparkeerd staat en andere mensen zien je ook nog natuurlijk. Ondanks dat ik de buitenkant zelf niet zie als ik rij wil ik nog niet dood gevonden worden in een roze Nissan Micra, dus het telt wat mij betreft wel degelijk mee :p

Ontopic: Persoonlijk zou ik toch voor de Auris gaan, ookal ben ik het er mee eens dat het design me niks doet. Als dat de enige keuzes zijn verkies ik alles boven een Duitse vertegenwoordigersbak en ook boven de Seat, die onderhuids gewoon een afgeprijsde Golf is.

is een Volvo V60 o.i.d. geen optie?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-11 16:40
alex3305 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:23:
De Auris Hybrid is niet bijzonder zuinig op een doorstromende snelweg. Wel zuiniger in bijvoorbeeld stads- en filesituaties. Mocht het budget er zijn zou ik dan echter naar de Lexus CT200h kijken. Erg fijne stoelen en over het algemeen een stuk luxer dan de Auris. Maar de onderliggende aandrijflijn is hetzelfde en daarmee dus ook erg betrouwbaar.
Hij zoekt echter een station en noemt een Auris al krap.

Voor 15k kan je best veel auto kopen, ik mis alleen nog een paar dingen:
Relevantie van kosten voor wegenbelasting, verzekering, verbruik, onderhoud.
Koop je liever een auto voor 15k met lagere runningcost of een auto voor 10k met hogere runningcost.

Persoonlijke mening:
Als de 3-serie je nu trekt dan lijkt me dat je de buitenkant ook boeiend vindt (leuk om naar te kijken). Dan wordt de keuze al gauw subjectief :) . Gewoon proef gaan rijden met een Audi A4, BMW 3-serie, iets aziatisch, iets frans (megane van het nieuwe type (of zijn die nog te duur?) bijvoorbeeld). Eens met @Wintervacht een Volvo v60 is ook het overwegen waard!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13
Smobbo schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:29:
[...]

Hij zoekt echter een station en noemt een Auris al krap.

[...]
Helemaal overheen gelezen :F

De Auris Hybrid Station is inderdaad wel een forse auto. Mooie wagen en voor zover ik een tijdje terug kon zien bij een collega, was deze ook wat beter uitgevoerd dan de reguliere Auris. Collega van mij heeft deze overigens gekocht bij CarNext. Aangezien dat ex-lease auto's zijn, zijn ze vaker goed uitgevoerd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FIjne snelwegcruiser dus. Klinkt als een Octavia Station. Zijn er van die jaren meer dan genoeg. Zoek naar de 1.4 benzine met DSG en doe een proefrit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

* Illegal_Alien schiet even een losse flodder.

Is private lease geen optie?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:34:
* Illegal_Alien schiet even een losse flodder.

Is private lease geen optie?
In dat segment kan je dat beter niet doen. Over de contractjaren draag je bijna de cataloguswaarde weg aan de leasemaatschappij, zijn extra optiepakketten schreeuwend duur in meerprijs maandelijks en sta je na contractperiode alsnog met lege handen. Leuk voor een a-segmenter maar daar houdt het ook wel op. Zou je prive zo'n ding nieuw kopen heb je toch weinig onderhoud en kosten en een goede verzekering doet de rest. Dat weten leasemaatschappijen natuurlijk ook.

Bij m'n vorige auto wel enes naar gekeken. Je bent zo 600 euro per maand kwijt voor een relatief kale wagen. doe dat x contractmaanden en je schrikt je kapot.

En dan heb ik het nog niet eens over de beperkingen die je jezelf oplegt mocht je nog eens een nieuwe hypotheek willen aanvragen aangezien een deel bij het BKR geregistreerd zal worden.

Maar zelfs als VAG-liefhebber zou ik een motor en DSG niet aandurven uit die bouwjaren Zeker bij zo'n imho relatief oude auto. Meestal ex-lease dus dat zou voor mij al helemaal een no-no zijn. Hell, als ik had geweten dat de DQ200 DSG zo brak was in m'n huidige auto had ik me waarschijnlijk bedacht, nieuwe auto of niet.

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 13-09-2019 16:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk btw voro de grap even of hier iets tussenstaat: https://www.vanrijswijkautos.nl/occasions/
Zijn vnl ex lease bakken met relatief weinig km's. Zelf ook positieve ervaringen met dat bedrijf (al is dat een jaar of 5 terug).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:46
Je financiële wens is mij niet helemaal duidelijk, ik zie alleen een aanschafprijs. Hoeveel km maak je per jaar? Hoeveel km mag de nieuwe maximaal hebben? LPG toegestaan? Vermogen vs verbruik?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mad-Matt Toyota Auris TS(oh kan niet ivm bouwjaar 2010 ipv min '13)

[ Voor 44% gewijzigd door Hackus op 13-09-2019 17:56 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-11 20:08

superwashandje

grofheid alom

Is een V60 anders niet wat? Die zou ik willen hebben met deze eisen ;)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1