Atmos via netflix

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 14:07
Ik gebruik mijn laptop via HDMI naar mijn receiver denon 4500.
Als ik via VLC een bestand met atmos afspeel wordt dat herkent door mijn receiver en komt er in het display de text "DOLBY ATMOS". Zodra die dit aangeeft word ook niet meer aangegeven welke ingangs-kanalen gebruikt worden aangezien atmos ze allemaal gebruikt denk ik dan.
Wanneer ik ditzelfde probeer via netflix lukt dit niet, ik kan wel zelf voor de dolby atmos upmixer kiezen, maar dan komt er in beeld DD+ +DS te staan dus niet native atmos lijkt mij? Hierbij geeft de receiver aan dat hij 5.1 geluidskanalen ontvangt.

Is dit dan dolby atmos die via Dolby Digitul plus word mee gestuurd? zoja waarom zie ik dan geen hoogte kanalen binnenkomen op het display van de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix kan niet atmos doen via alle apparaten. Op netflix staat een lijst met apparaten die wel atmos via netflix geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
Laptop met i7 en gtx1060 via de app. In de app zelf staat dat de serie of film atmos heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat voor een speaker opstelling heb je? De ervaring leert dat het merendeel van de mensen die zich druk maken om Atmos; niet over Atmos speakers beschikt en het dus in de praktijk geen enkele toegevoegde waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Netflix stuurt het atmos signaal wel via DD+ rond met een bitrate cab 768kbps.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
5.1.4 opstelling. Ik hoor ook wel degelijk geluid uit de top speakers maar dat kan ook door de upmixing zijn.

@JvS uiteraard zal de kwaliteit minder zijn dan van een blu ray. Maar wil graag weten of ik nu echt hoogte kanalen ontvang via netflix of niet, maar dit zie ik niet terug op de receiver.

[ Voor 47% gewijzigd door pin000 op 13-09-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is ook dat maar handje vol films maar zijn die atmos ondersteunen. Je kunt beter investeren in een goede 7.2 opstelling . Daar heb je mee plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
De opstelling staat er al dat is de vraag niet. En ik weet wel of ik iets kies met of zonder atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Speel je af via de netflix app dan zou het wel weer moeten werken na de laatste win 10 update.
Ook beter de laatste drivers van je gpu installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stel je geluid in Netflix in in 5.1 en atmos en kijk of je verschil ziet op je receiver of kijk in de handleiding wat het icoontje betekent.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
pin000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:28:
De opstelling staat er al dat is de vraag niet. En ik weet wel of ik iets kies met of zonder atmos.
Vragen beantwoorden ze vrijwel nooit op Tweakers. Iedereen komt altijd met ongevraagd advies. :+

Als je geen Dolby Atmos ziet in je receiver, dan is er in nagenoeg alle gevallen geen Dolby Atmos. Gebruik je de Windows 10-app en welke laptop heb je?

[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 13-09-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
Ik zie in het overzicht wel dat een serie of film atmos heeft maar in de geluidsopties niet.

Ja via de app en een hp omen 17" van vorig jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
pin000 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:03:
Ik zie in het overzicht wel dat een serie of film atmos heeft maar in de geluidsopties niet.

Ja via de app en een hp omen 17" van vorig jaar
Controleer je windows versie, de october update sloopte atmos ondersteuning.
De laatste mei update werkt weer wel.
Heb je de dolby access app ook geinstalleerd neem ik aan? die heb je wel nodig in elk geval.
Als je rechts op je geluidsicoontje klikt zou er dolby atmos voor home theater moeten staan bij luidsprekerinstellingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Goofy1978 op 13-09-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin000
Ik krijg nu atmos binnen op de receiver tnx!
@Goofy1978 Ik vermoed de dolby acces ap.
@JvS Maar kan niet appart koezen voor 5.1 of atmos, zodra ik 5.1 kies wordt het atmos volgens de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moi_insane
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Hallo,

Ik heb het probleem dat ik geen dolby Atmos icoontje zie bij series die dit wel zouden moeten hebben volgens Netflix.
Ik heb het ULTRA abo. Van Netflix en kan dus in Ultra HD kijken. Data van Netflix staat ook op hoog voor ULTRA HD films.
Verder heb ik een QLED (Q9) Samsung tv met net een nieuw Samsung hd-Q70R soundbar (3.1.2) met subwoofer en Dolby Atmos (aangesloten via hdmi op de connect blok van samsung tv (ARC aansluiting).

Ik snap niet waarom ik geen dolby Atmos icoon kan zien? Er staat 5.1 bij de films op Netflix welke Atmos zouden moeten ondersteunen?
Het geluid bij de films is wel erg goed masr vraag mij af of dit nu Atmos geluid is??

Ik kijk Netflix gewoon via de App op de Tv.

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door moi_insane op 30-11-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 17:18
Volgens mij heeft Tizen geen Atmos-ondersteuning voor Netflix, of is dat recentelijk geupdate? Er is sowieso maar een enorm beperkt aantal apparaten dat Netflix Atmos ondersteunt. Ik liep er zelf ook al tegenaan met m'n Shield TV, waar de Prime app het wel gewoon heeft (al is daar het Atmos-aanbod zelfs nog beperkter).
Pagina: 1