Toon posts:

Compacte Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThaPegasus
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-11 22:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik vertrek voor een paar maanden naar de US en zal daar telkens een aantal maanden zijn verspreid over het jaar, dus ik wil daar een compact systeem kopen, die ik kan 'opbergen'. Ik ga er voornamelijk op gamen op 2560x1080. WoW, RPG's, Simulators, Strategy games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar rand apparatuur is al aanwezig. (die neem ik mee)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 193,-€ 193,-
1MoederbordenMSI B450M PRO-VDH Max€ 83,01€ 83,01
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 MECH OC€ 378,65€ 378,65
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart Window€ 63,50€ 63,50
1Geheugen internGeIL Evo Spear GSB416GB3200C16ADC€ 75,05€ 75,05
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,90€ 80,90
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 975,06

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet compact zijn, want die zal ik nog al eens verslepen als ik weer naar een andere locatie ga.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Het is de eerste keer dat ik een compact systeem wil bouwen en ik heb geen idee of dit allemaal past en of dit geen problemen met de airflow gaat opleveren. Met andere woorden gaat zo'n PSU en Videokaart passen in deze kast en gaat dit dan geen problemen opleveren qua flow?

Overigens heb ik een 450W versie van deze PSU geselecteerd, alleen deze staat niet in de NL'se pricewatch.

Let wel even op, alles wat ik geselecteerd heb, kan ik in de US bij Newegg bestellen, ben geen fan van Amazon (dus die vermijd ik liever). Dus het moet wel te leveren zijn in de US en het liefste allemaal bij 1 supplier vandaan.

Alle reacties

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik zou een betere voeding kiezen, deze heeft nogal wat problemen. Deze is al beter: pricewatch: Corsair TX550M V2

De SSD heeft qlc geheugen wat trager wordt naarmate er nog maar weinig ruimte beschikbaar is. Deze is TLC en ook al iets sneller: pricewatch: Kingston A2000 1TB

Mobo ondersteund standaard al Ryzen 3xxx dus dat is mooi.

Videokaart zou ik kijken of je een sapphire pulse of powercolor red dragon kan krijgen. Die zijn net wat koeler en stiller als de MSI Mech.

Ik heb niet gekeken of het bij Newegg te krijgen is, dat mag je zelf doen. Ik probeer alleen wat advies over de gekozen componenten te geven.

[Voor 0% gewijzigd door Jivebunny op 13-09-2019 15:12. Reden: voeding is wel okay genoeg, verkeerd gelezen.]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• ThaPegasus
Ik verwacht ook niet dat mensen gaan checken voor mij op Newegg.com :)

Maar die voeding is aanwezig, dus ik zal deze omzetten naar de pricewatch: Corsair TX550M V2.

De videokaarten zijn beiden helaas out of stock, volgens mij is dat in NL niet anders van wat ik gelezen heb. Zijn de stock coolers in dit geval niet beter, omdat die de lucht meteen naar buiten blazen?

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ThaPegasus schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:06:
Ik verwacht ook niet dat mensen gaan checken voor mij op Newegg.com :)

Maar die voeding is aanwezig, dus ik zal deze omzetten naar de pricewatch: Corsair TX550M V2.

De videokaarten zijn beiden helaas out of stock, volgens mij is dat in NL niet anders van wat ik gelezen heb. Zijn de stock coolers in dit geval niet beter, omdat die de lucht meteen naar buiten blazen?
Ik heb even mijn post aangepast. Je had/hebt de focus plus gold, en die is op zich prima. De gewone focus gold is een problematische. Dus 1 van beiden is op zich prima. De corsair is hier wat goedkoper.

Stock kan op zich prima met de 5700. Maar er zijn mensen die het geluid niet prettig vinden. De stock blowers zijn wat luidruchtig in verhouding met de aib en koelen minder goed. Sommigen kunnen er mee leven, anderen liever niet. Ik heb zelf een Nitro+ versie van de vorige generatie om die redenen: Komt niet boven de 65 graden uit en en muisstil in verhouding tot de stock blowers. Maar als je een 5700 XT zou overwegen zou ik zeker niet de stock versies aanraden. Desalniettemin, als temperaturen en geluid geen bezwaren zijn, het zijn mooie prijzen voor de prestaties die je betaald voor de stock versies.

[Voor 8% gewijzigd door Jivebunny op 13-09-2019 15:19]

Mi 10T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 22-11 20:38
Je hebt wel een ITX case met een mATX moederboard,
Dat gaat niet passen zonder te boren ;)

er zijn helaas niet veel AM4 miniITX borden dat ik kan zien

• ThaPegasus
BKooij schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:33:
Je hebt wel een ITX case met een mATX moederboard,
Dat gaat niet passen zonder te boren ;)

er zijn helaas niet veel AM4 miniITX borden dat ik kan zien
Ahhh, kijk die had ik dus gemist. Dan denk ik dat ik toch maar een mATX kast ga nemen. Want ik wil/moet ook WiFi hebben helaas. Aangezien ik niet overal een kabel zal kunnen trekken. En een Mobo met WiFi is een stuk duurder, dus dat moet dan een losse kaart worden en dat gaat bij ITX nooit passen volgens mij met een videokaart erbij.

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ThaPegasus schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:45:
[...]

Ahhh, kijk die had ik dus gemist. Dan denk ik dat ik toch maar een mATX kast ga nemen. Want ik wil/moet ook WiFi hebben helaas. Aangezien ik niet overal een kabel zal kunnen trekken. En een Mobo met WiFi is een stuk duurder, dus dat moet dan een losse kaart worden en dat gaat bij ITX nooit passen volgens mij met een videokaart erbij.
Mits je geen honderden-mbit-wifi nodig hebt kun je ook af met een USB wifi kaartje :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ThaPegasus
Wintervacht schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:49:
[...]

Mits je geen honderden-mbit-wifi nodig hebt kun je ook af met een USB wifi kaartje :)
Dat is ook weer waar, maar ik heb net even die ITX borden bekeken, en ik zie niet zo snel hoe je daar een grotere videokaart op krijgt ook, lijkt bij de meeste geen 2slots te passen. Dus ik denk dat ik voor de zekerheid een mATX ga nemen.

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

ThaPegasus schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:06:
[...]

Dat is ook weer waar, maar ik heb net even die ITX borden bekeken, en ik zie niet zo snel hoe je daar een grotere videokaart op krijgt ook, lijkt bij de meeste geen 2slots te passen. Dus ik denk dat ik voor de zekerheid een mATX ga nemen.
Hmm, ja, heb je wel weer wat meer mogelijkheden voor hogere performance, betere koeling en geluidsreductie. Nadeel, iets meer sjouwen bij een LAN, wordt je wel weer sterker van overigens :+

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee