Mijn vraag
Hoe kan ik verbinding maken met de terminal server van het werk, via RDP?
Vandaag heb ik Linux Mint geïnstalleerd, in de hoop Windows 10 te kunnen vervangen. Wanneer ik thuis werk maak ik verbinding naar een terminal server via RDP. In Windows gaat dat vrijwel automatisch via internet explorer. Ik ga naar de betreffende webpagina, log in en hij opent de verbinding. Prima. In Linux lukt het mij maar niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Linux Mint, maar heb het ook geprobeerd op mijn Chromebook in Crostini. In Mint heb ik Remmina en rdesktop geprobeerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Unable to establish a connection to RDP server <servernaam>.
De foutmelding die rdesktop geeft
ERROR: getaddrinfo: Naam of dienst is niet bekend
Ik kan er niet achter komen of ik iets verkeerd doe, of dat het gewoon niet mogelijk is om zonder Microsoft client verbinding te maken naar deze server. Kunnen jullie mij helpen verder te debuggen?
Hoe kan ik verbinding maken met de terminal server van het werk, via RDP?
Vandaag heb ik Linux Mint geïnstalleerd, in de hoop Windows 10 te kunnen vervangen. Wanneer ik thuis werk maak ik verbinding naar een terminal server via RDP. In Windows gaat dat vrijwel automatisch via internet explorer. Ik ga naar de betreffende webpagina, log in en hij opent de verbinding. Prima. In Linux lukt het mij maar niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Linux Mint, maar heb het ook geprobeerd op mijn Chromebook in Crostini. In Mint heb ik Remmina en rdesktop geprobeerd.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- In Windows wordt de verbinding tot stand gebracht
- Met de Microsoft RDP client op mijn Chromebook werkt het ook prima
- Ik heb de betreffende gegevens (server, gebruikersnaam, wachtwoord, gateway) handmatig ingevoerd in Remmina en rdesktop. Werkt niet.
- Bij een verbinding via de webbrowser wordt een .rdp bestand gedownload. Die heb ik geïmporteerd, werkt ook niet.
- In Remmina heb ik de verschillende beveiligingen geprobeerd: RDP, TLS, NLA, onderhandelen. Dit maakt geen verschil. Het lijkt mij dat dit RDP moet zijn.
Unable to establish a connection to RDP server <servernaam>.
De foutmelding die rdesktop geeft
ERROR: getaddrinfo: Naam of dienst is niet bekend
Ik kan er niet achter komen of ik iets verkeerd doe, of dat het gewoon niet mogelijk is om zonder Microsoft client verbinding te maken naar deze server. Kunnen jullie mij helpen verder te debuggen?