Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imadeb
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-06-2022
Mijn vraag
De HDD die in mijn laptop zit wordt na de recente Windows Update niet meer herkend, waardoor ik de files die ik hier op had staan niet meer kan gebruiken. Hij staat ook niet tussen Disk Management, Apparaatbeheer en BIOS. Ook staat er geen leeg slot in Apparaatbeheer (hij staat ook niet als Unknown device)

MSI GV62 8RE-032NL gaming laptop
Opslagtype: 7200rpm HDD

Ik heb geprobeerd om te booten via BIOS, daar staat de HDD ook niet tussen. Ook heb ik de laptop opengeschroefd om te kijken of die los zat. Ik heb de HDD er nog niet uit gehaald.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:54
Installeer eens Partition Wizard op je computer, kan die hem wel zien? Anders zou ik eens proberen hem op een andere computer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 17:49
Als de disk niet meer in de BIOS verschijnt, heeft e.e.a. niets met de update te maken, maar is je disk ergens aan overleden of er mankeert iets aan de aansluitingen ervan (bv. SATA-Power).

Haal de harddisk eruit en sluit hem rechtstreeks aan in een PC die je vertrouwt. Maak gelijk een backup van alle data op de disk en ga daarna pas verder uitzoeken wat er aan de hand is.