Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vloer drogen, iemand tips?

Pagina: 1
Acties:

• 2forza
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:31
He allen,

Eergisteren hebben we de gietvloer laten verwijderen uit onze keuken wegens vochtschade. Deze vloer moet vanaf nu 8 weken lang gedroogd worden om daarna weer opnieuw de gietvloer gelegd te worden.

Paar vraagjes:
- Is het verstandig om de egaline laag ook te verwijderen zodat de vloer beter kan drogen?
- Heeft iemand een idee wat voor soort vloer dit is? (Zandcement of anhydriet?).

Alvast bedankt voor de reacties.

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10:38
bouwdroger huren?

kan je aannemer die vragen niet beantwoorden :?

Fraggert wijzigde deze reactie 13-09-2019 11:45 (60%)

• 2forza
We hebben geen aannemer :'(

2forza wijzigde deze reactie 13-09-2019 13:34 (3%)

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Close up van de rand van het gat is wel zo handig denk ik. Lijkt erop dat er iig een dunne laag egaline bovenop lag.

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >26.00km erop

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19:35
hoe krijg je vochtschade in een gietvloer? Ik had altijd het idee dat water daar niks mee doet net als bij bijv. een tegelvloer.

• 2forza
leecher schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:59:
hoe krijg je vochtschade in een gietvloer? Ik had altijd het idee dat water daar niks mee doet net als bij bijv. een tegelvloer.
Lang verhaal kort:
De gietvloerlegger vermoed dat de kruipruimte te vochtige is. We hebben een lekdetectiebedrijf ingeschakeld, zij hadden een lekkage gevonden in de koppeling van de CV leiding. Vervolgens de loodgieter ingeschakeld hij zegt dat het hier niet aan kan liggen. De precieze oorzaak weten we nog steeds niet. Heel frustrerend dit.

• leecher
2forza schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:32:
[...]

Lang verhaal kort:
De gietvloerlegger vermoed dat de kruipruimte te vochtige is. We hebben een lekdetectiebedrijf ingeschakeld, zij hadden een lekkage gevonden in de koppeling van de CV leiding. Vervolgens de loodgieter ingeschakeld hij zegt dat het hier niet aan kan liggen. De precieze oorzaak weten we nog steeds niet. Heel frustrerend dit.
Dat antwoord kan ik lastig volgen :P Wat is er precies gebeurt? Dat er vocht is en dat het uit een CV koppeling komt geloof ik best. Waarom laat die vloer los? Waarom vind een loodgieter dat een CV koppeling niet kan lekken? Gelooft hij niet dat er een CV koppeling in zit? Gelooft hij niet dat er schade is ontstaan door vocht? Vragen vragen, ik heb het idee dat ik iets kan leren over dit onderwerp maar ik mis wat informatie.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18:39
Voor het drogen kun je Boels een drogertje huren. Ik heb de 50L variant een week in huis gehad. Dat kost iets minder dan de website aangeeft, want je hoeft de schoonmaakkosten waarschijnlijk niet te betalen als je hem niet vies maakt.

Een goede droger trekt de luchtvochtigheid in een gemiddelde woonkamer zo naar de 20%, en dat is niet meer prettig om in te verblijven. Let daar dus op.

Je zou misschien met een warmtebeeldcamera kunnen kijken of het nog steeds lekt?

jeroen3 wijzigde deze reactie 13-09-2019 20:54 (11%)

• cryptapix
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
T
leecher schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 20:46:
[...]

Dat antwoord kan ik lastig volgen :P Wat is er precies gebeurt? Dat er vocht is en dat het uit een CV koppeling komt geloof ik best. Waarom laat die vloer los? Waarom vind een loodgieter dat een CV koppeling niet kan lekken? Gelooft hij niet dat er een CV koppeling in zit? Gelooft hij niet dat er schade is ontstaan door vocht? Vragen vragen, ik heb het idee dat ik iets kan leren over dit onderwerp maar ik mis wat informatie.
Volgens mij is het niet zo ingewikkeld.
  1. TS ziet dat er vochtschade aan de gietvloer is
  2. TS laat gietvloerlegger langskomen, die legt schuld bij te vochtige kruipruimte
  3. TS laat lekdetectiebedrijf komen, die legt schuld bij lekkende CV koppeling
  4. TS laat gietvloer verwijderen zodat loodgieter koppeling kan repareren
  5. Loodgieter zegt dat het het niet aan de CV koppeling ligt
  6. Oorzaak is nog steeds niet duidelijk, maar de vloer moet 8 weken drogen voor er nieuwe gietvloer in kan en TS wil weten hoe hij dat beste kan aanpakken. Ik neem aan dat hij die vloer niet opnieuw laat leggen zonder het probleem op te lossen, tenzij gietvloerlegger dat wel aandurft.
Maar TS, het antwoord op je vraag heb ik niet :+

• leecher
Ja dat maakt het wel duidelijker. Mis ik alleen dit nog:
cryptapix schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:24:

TS ziet dat er vochtschade aan de gietvloer is
Hoe ziet vochtschade aan je gietvloer eruit?

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18:35
second opienie aan vragen bij loodgieter eventueel cv af persen.
maar ook andere (drinkwterleidingen/afvoerleidingen) kunnen lek zijn.
drinkwater kan je ook afpersen. nu is het best wel wat werk om dit allemaal goed te doen.
ook niet all te leuk werk en de kans dat een geperste kunstof fitting lek is is vrij klein.
alleen ik heb genoeg ervaring opgedaan dat je beter het zekere voor het onzekere kan nemen.
regelmatig bij verschillende projecten toch een kapotte koppeling gezien.
ook een vloerverwamingsleiding kan lek gaan.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:38

Notna

Where are you?®

leecher schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:59:
Ja dat maakt het wel duidelijker. Mis ik alleen dit nog:

[...]

Hoe ziet vochtschade aan je gietvloer eruit?
Zo

2forza in "Kruipruimte: beschadiging gevonden in de EPS piepschuimlaag"

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True