Toon posts:

Sata power kabel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• apt
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 12:04
Ik zoek naar een manier om een USB-3.1 kaart (Sharkoon USB 3.1 Host Controller Card) van stroom te voorzien.

Hier moet een s-ata power connector op, dus zonder data. De naam weet ik niet precies.
Ik heb in mijn optical drive bay een volledige s-ata aansluiting over, die dacht ik te gebruiken. Maar helaas past de power kabel niet op de volledige aansluiting.

Onderstaand het probleem in plaatjes

Ik heb een s-ata power verlengkabel gebruikt. (deze van allekabels)

Ik kan nergens de kabel vinden van 's-ata power' naar 's-ata volledig'. Ik overweeg nu met de soldeerbout aan de slag te gaan. Maar ook dan moet ik nog de juiste connector vinden (volledig s-ata) maar is het male of female? (Beetje onduidelijk bij dit soort aansluiting)

Kan er iemand beter zoeken dan ik? Bestaan zulke kabels?

Kent er anders iemand een webshop waar de losse onderdelen leveren, zoals een s-ata connector met een stukje kabel eraan? En bijvoorbeeld een nette sleeve om eromheen te doen.

Overigens: het gaat om een Mac Pro, de kabelboom is dus geheel weggewerkt en niet erg modulair, dit is denk ik echt de makkelijkste aansluiting om de power weg te halen.

[Voor 0% gewijzigd door apt op 13-09-2019 11:00. Reden: punten en comma's]

Alle reacties

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Doet graag mooie dingen met geluid

• apt
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 29-11 12:04
Nee, ik zoek dus s-ata volledig (v) naar s-ata power (m). Nog nergens gezien.

Ik heb nu maar even een zaagje gepakt en de zijkanten van de female connector eruit gezaagd. Het past nu voorlopig wel, maar ik moet toch nog gaan solderen om het netjes te krijgen.

Het werkt.

Mijn kabel heeft een oranje kabeltje, ik neem aan voor 3,3V. De Sata aansluiting van de CD-drive heeft maar 4 zwarte kabeltjes, ook veel kabels die te koop staan hebben geen oranje kabel. Ik neem dus aan dat alleen 12v gebruikt wordt door mijn PCI-kaart.

Het werkt dus voorlopig, maar dit is nog geen nette oplossing.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee