Toon posts:

IT mode HBA en 4kn/512e ondersteuning voor FreeNAS

Pagina: 1
Acties:

• markheloking
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-12 17:14
Ik ben aan het kijken om een FreeNAS server te bouwen van mijn Dell R720XD die ik nog heb liggen (over van een ander project). Ik was aan het kijken naar de verschillende opties voor een IT mode HBA. Ik zou 2 HBA's van 8i nodig hebben om al mijn 16 bays te kunnen gebruiken. Ik kwam onder andere deze uitgebreide guide tegen over LSI 9211/9300/9311 kaarten en omflashen naar IT mode. Zoals daar al wordt aangegeven zijn deze gebaseerd op SAS2008/2108/2208 chipsets. Broadcom heeft een KB over 4kn en 512e support waarin staat dat die chipsets geen 4kn support hebben. Ik wilde WD Gold disks gaan gebruiken van 6TB of meer, en volgens de WD Gold datasheet zijn die allemaal 4kn/512e.

Nu dus mijn dilemma. Sinds de "standaard" LSI9211 en LSI9207 out of the question zijn lijkt me, aangezien die dus geen 4kn doen, is mijn vraag: welke HBA is dan aan te raden voor gebruik met FreeNAS die te flashen is naar IT mode?
Heeft iemand ervaring met 4kn disks op een IT HBA (optioneel met FreeNAS), en wat zijn daar de struikelblokken?

Bij voorkeur is mijn budget <€300 voor de HBA's, maar afhankelijk van wat er beschikbaar is zit daar misschien nog wat rek in.

[EDIT]
Het lijkt erop dat ik het niet helemaal goed had begrepen. Disks zijn dus of 512e (interface 512b, disk 4k sectors) of 4kn (interface & disk allebei 4k sectors). 512e zou dus prima moeten werken op een LSI9211 bijvoorbeeld als ik dat goed begrijp aangezien het voor de HBA lijkt alsof de WD Golds dus 512 sectors disks hebben.
Klopt dit wel? Ik probeer er nog kaas van te maken.

[Voor 11% gewijzigd door markheloking op 13-09-2019 10:01]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee