Toon posts:

Nieuw gebouwd systeem doet niets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:19
Aan de hand van de recente best buy guide heb ik een systeem samengesteld, waarvan ik alle onderdelen zojuist heb ontvangen.

Ik heb nog een videokaart liggen, maar die bouw ik pas in als alles draait.

Alles zit nu in elkaar, maar er gebeurd vrij weinig als ik hem aanzet.

De ventilatoren in de kast draaien, net zoals de CPU fan. dat is het dan zo'n beetje.
Als ik goed kijk naar het HDD(SSD) ledje, dan zie ik die nog een paar keer knipperen en verder krijg ik ook geen beeld.

Omdat ik heb gelezen dat sommige Ryzen CPU's een bepaalde firmware van het moederbord nodig hebben, dacht ik dat het daar wellicht mee te maken had. Echter er zit wel een sticker op de doos waarop staat: AMD Ryzen 3000 desktop ready. Dit zou inhouden dat hij ook de Ryzen 2600 die erop zit zou moeten ondersteunen, zonder eerst een FW update te doen.

Ik wil nog een speakertje op de kop tikken, zodat ik mogelijk piepjes kan horen die aangeven wat er aan de hand is.

Iemand ervaring met een soortgelijke configuratie ?

Onderdelen:

Moederbord: ASRock B450M-HDV R4.0
CPU: Ryzen 5 2600
Memory: Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
Opslag: Kingston A2000 M2 - SSD
Voeding: Cooler Master MWE White 450W V2
Behuizing: Fractal Design Focus G Mini

Beste antwoord (via Piet400 op 12-09-2019 22:51)

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:22

AzzKickah

06-CENSORED

Die CPU heeft geen iGPU. Je moet een videokaart erin zetten en je beeldscherm daarop aansluiten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:22

AzzKickah

06-CENSORED

Die CPU heeft geen iGPU. Je moet een videokaart erin zetten en je beeldscherm daarop aansluiten.

• _root
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:12
Heb je wel een videokaart in het systeem? Een ryzen 5 2600heeft geen GPU aan boord.

[Voor 5% gewijzigd door _root op 12-09-2019 22:16]

PVoutput 3250 WP

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik zou zeggen druk die VGA kaart er eens in... :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Piet400
Kijk, dat is een tip waar ik wat aan heb.

Heb even die gedachte gehad, maar omdat er op het moederbord zowel VGA, DVI en HDMI zit dacht ik dat deze wel via een geintegreerde videokaart worden aangestuurd.

Bedankt! Ik heb nog wel een kaartje liggen om mee te testen.

• Piet400
Het werkt nu een stuk beter met videokaart :)

Bedankt!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee