Laptop voor het maken van fotoboeken (ong. €600)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Llaurens92
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-04-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Het zal voornamelijk gebruikt worden voor internetten, word en e-mail. Daarnaast wil ik het ook gebruiken voor het maken van fotoboeken (Albelli). Op de website van Albelli staan de volgende vereisten:

- Dual core CPU / Intel Core i3 (we raden Intel Core i5 aan)
- 2 GB RAM (wij adviseren 8 GB RAM)
- De minimale schermresolutie is 1024 x 768 pixels. (door naar "Aanpassen beeldschermresolutie")
- Facultatief: we raden het gebruik van een SSD harde schijf aan.
https://klantenservice.al...or-ons-fotoboekprogramma-

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer €600, maar als er voor 10% iets (veel) beters is dan kan dat ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een specifiek merk. Ik dacht zelf aan een Intel Core i5, 8 GB RAM en een SSD van 256 GB i.v.m. de aangeraden vereisten van Albelli. Foto's die niet meer passen op de laptop kunnen naar een NAS.

Zelf had ik de volgende laptops al gevonden:
https://tweakers.net/pric...;1372840;1425572;1372784/

Ik neig naar de Lenovo ideapad S145-15IWL (81MV00LBMH) of Acer Aspire 3 A315-54-51H7. Deze voldoen aan alle wensen die ik heb. Ik zag alleen ook nog twee laptops met een iets kleiner scherm (14" i.p.v. 15.6"), maar dan wel IPS i.p.v. TN.

Tot slot zag ik de Lenovo ideapad C340-14IWL (81N400E5MH), wat voor €50 meer een 360 graden draaibaar scherm en touchscreen heeft.

Er is zoveel keuze en veel laptops die maar bij één (web)winkel te koop zijn? Iemand die hier nog een goed advies heeft? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:21

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Dat albelli programma is niet bijzonder veeleisend. Sowieso 8GB geheugen en een ssd gebruiken.

• Llaurens92
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-04-2024
Alvast bedankt voor de reactie Ludwig005!

Gisteren ben ik in een winkel wezen kijken. Daar heb ik besloten dat het toch wel fijn is om een 15.6" IPS scherm te hebben. Dit soort laptops zijn wel snel duurder. Om de kosten te drukken zit ik te kijken naar
een Intel i3 processor of AMD Ryzen 5. De laatste is volgens mij vergelijkbaar met de i5. Zou de Intel i3 ook "makkelijk" met de Albelli software overweg kunnen?

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:36
Neem inderdaad een laptop met full-HD IPS scherm. Kleuren en kijkhoek zijn doorgaans gewoon beter.

Bekijk ook even hoe veel opslagruimte je nodig hebt. Als je veel foto’s maakt komt 256gb snel vol te zitten; je kan ze natuurlijk wel naar extern verplaatsen.

Heb zelf geen laptop tips. Qua specs is het voor €600 zeker wel mogelijk, en soms ook handig een goede aanbieding af te wachten in die prijscategorie. Alleen hoe beter de specs hoe slechter de kast doorgaans. Je moet even voor jezelf bepalen hoe belangrijk je een fijn toetsenbord en stevige behuizing vindt.

Veel laptops zijn maar bij 1 winkel beschikbaar omdat er vaak 10 varianten van 1 laptop zijn doe net iets anders is.