Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Middenweg tussen mainstream en high-end BBG Sept. systemen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cowabungaa
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19-09 12:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Future-proof gamen, en in de toekomst wellicht wat videobewerking. Het gamen vooralsnog op 1080p omdat ik grotere schermen met grotere resoluties gewoonweg niet op m'n bureau kwijt kan, en op die manier kan de PC hopelijk langer mee. Qua games moet je dan denken aan Cyberpunk 2077, Doom Eternal, The Outer Worlds en Mechwarrior 5.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€1200 Max, met Windows en vooral assemblage erbij (wat denk ik ook wil zeggen dat ik de boel bij één winkel moet bestellen), omdat ik twee linkerhanden heb en de fijne motoriek heb van een ezel :+. I know, een PC in elkaar schroeven is basically fancy Lego, maar ik vertrouw mezelf niet meer toe dan een videokaart of HDD vervangen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Waarschijnlijk een Crucial BX200 240GB 240GB, als backup opslag.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Buiten de basics; toch wel een grote SSD als primaire schijf. 1TB is als ik het goed begrijp wel goed betaalbaar tegenwoordig. Liefst toch ook wel ruimte voor een DVD speler voor de wat oudere games die ik nog heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Nope, ik ben zeker niet merk-bewust. Prijs-kwaliteit ratio staat bij mij volledig voorop, wie het ook mag aanbieden. Wat ik zelf al gevonden heb zijn zowel de BBGs alsook de huidige logicalincrements.com lijsten. Die laatste heeft wel een lijst voor €1100, ongeveer, maar ik kan niet goed inschatten hoe up-to-date die is en in hoeverre die toch goed beschikbaar is. Het is ook een beetje... veel keuze, zeg maar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Stil vind ik persoonlijk prettig, en aangezien ik niet ga overklokken hoeft het ook niet teveel stroom te trekken. Verder hoeft het er totaal niet flashy uit te zien. Geen RGB en dergelijke voor mij, dus bijvoorbeeld een simpele case die alleen goede airflow voorziet is iets waar ik wellicht geld op kan besparen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nope!

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Wel, het grootste ding is dat ik, tegendraads dat ik ben, meer wil dan het mainstream game systeem biedt maar niet zoveel wil (nou ja, kán) uitgeven als het high-end gamesysteem. En met het vele aantal opties die ik zie, in zowel de BBG lijsten als de logicalincrement lijsten, zie ik door de bomen eigenlijk het bos niet meer. Dus wat hulp om daar met een mooi future-proof lijstje uit te verkrijgen zou gewaardeerd worden :) Helemaal alleen zo'n duur ding samenstellen is mij toch wat te griezelig.

Alle reacties

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Laat dit nu precies het punt zijn wat ik probeerde te maken bij de laatste high end BBG. Voor het eerst in jaren kan je namelijk een serieuze PC bouwen zonder €1500 uit te geven. :)

-De 3600 is een absolute no brainer.
-Gewoon een goed B450 bordje.
-Ik heb zelf deze RX5700XT nu ook. Je moet de ventilatoren zelf iets lager zetten, maar dan is het geruisloos. Verder is de RX5700XT uitstekend. Alternatief is de Sapphire Pulse.
-De voeding is eigenlijk overkill, maar het past makkelijk in je budget en ze gaan 10 jaar mee.
-1TB SSD, 16GB RAM, een CPU koeler omdat AMD helaas de stock koeler heeft gedegradeerd waardoor het geen overbodige luxe meer is.
-Qua behuizingen zou ik nog even rondkijken bij Cooler Master, Fractal Design en Corsair. Kijk vooral naar iets waar lucht aan de voorkant erin kan komen en lucht eruit geblazen kan worden door een tweede ventilator. Tegenwoordig is dat voor veel fabrikanten minder belangrijk dan een raam aan de zijkant voor je kermisattractie in je behuizing. :z
Deze Core 2500 is redelijk, maar eigenlijk is het heel erg behelpen als je nog een DVD speler hebt. Je kan natuurlijk ook een pricewatch: Fractal Design Define R6 Black kopen, maar goedkoop zijn ze zeer zeker niet. :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 193,-€ 193,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1BehuizingenFractal Design CORE 2500€ 48,-€ 48,-
1ProcessorkoelingScythe Kotetsu Mark II€ 34,47€ 34,47
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 83,29€ 83,29
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 112,-€ 112,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.115,26

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik zou de Focus G boven de Core 2500 verkiezen want die eerste heeft stoffilters wat de 2500 niet lijkt te hebben.

Mijn blog; Floating Points

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14:04
Assemblage + ~ 100 euro, Windows 10 64 Home + ~100, dan heb je nog zo'n 1000 euro over bij de zelfde webshop voor de onderdelen (wellicht HDD en/of GPU uitgezonderd)

Je zou ook eens goed op zoek kunnen gaan naar een vriend/kennis de je toevertrouwd om dit voor je te laten doen. Of wellicht een tweaker in het vertrouwen nemen V&A aangeboden: Bouwen van uw desktop!
Dan ben je ook niet toegewezen aan een en de zelfde webshop, en is je assemblage ook iets voordeliger.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

NitroX infinity schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:00:
Ik zou de Focus G boven de Core 2500 verkiezen want die eerste heeft stoffilters wat de 2500 niet lijkt te hebben.
2500 heeft ook stoffilters ;) Multiple easy-to-clean dust filters designed to help maintain a dust free interior

@NitroX infinity verschil in hoeveelheid filters dan ;)

Hackus wijzigde deze reactie 13-09-2019 08:49 (6%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Alleen voor en onder. De Focus G heeft ook filters bovenin.

Mijn blog; Floating Points

• Cowabungaa
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:54:

-De 3600 is een absolute no brainer.
Thanks voor je reply! Da's een zeer mooi lijstje, maar ik ben wel benieuwd; waarom is die CPU precies een no-brainer?
Rem_NL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:48:
Assemblage + ~ 100 euro, Windows 10 64 Home + ~100, dan heb je nog zo'n 1000 euro over bij de zelfde webshop voor de onderdelen (wellicht HDD en/of GPU uitgezonderd)

Je zou ook eens goed op zoek kunnen gaan naar een vriend/kennis de je toevertrouwd om dit voor je te laten doen. Of wellicht een tweaker in het vertrouwen nemen V&A aangeboden: Bouwen van uw desktop!
Dan ben je ook niet toegewezen aan een en de zelfde webshop, en is je assemblage ook iets voordeliger.
Mja da's inderdaad een vervelende kostenpost, ik kan wel even kijken of er zo iemand is in de buurt van Gent want in mijn persoonlijke omgeving is het snel bekeken vrees ik. Voor Windows ga ik kijken of ik de license van m'n oude PC kan overzetten, maar als ik even kijk naar m'n Google resultaten dan is dat nog geen direct gegeven.

• BKooij
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 20:52
Mja da's inderdaad een vervelende kostenpost, ik kan wel even kijken of er zo iemand is in de buurt van Gent want in mijn persoonlijke omgeving is het snel bekeken vrees ik. Voor Windows ga ik kijken of ik de license van m'n oude PC kan overzetten, maar als ik even kijk naar m'n Google resultaten dan is dat nog geen direct gegeven.
Als je je windows 10 linkt aan je Microsoft account dan kun je de licencie overzetten naar een nieuwe PC.
Zo heb ik dat in ieder geval gedaan.

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Cowabungaa schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:16:
[...]
Thanks voor je reply! Da's een zeer mooi lijstje, maar ik ben wel benieuwd; waarom is die CPU precies een no-brainer?
Heel goeie prestaties voor weinig geld :)

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• ExiZTeNcE
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:43
[...]

[...]

Anders zonder Windows bestellen en zelf voor 2 tientjes een oem licentie aanschaffen. Genoeg links op Google te vinden, is gewoon legaal ondanks de verschillende meningen.

Check even bij Alternate, zitten ook in België, kosten assemblage zijn 100 euro inderdaad.
Of kijk of Azerty bijvoorbeeld verzend naar België, volgens mij wel!

Verder idd prima build en onderbouwing van @DaniëlWW2 !
3600 idd een no brainer op basis van prijs-prestatie.

Zou zelf net even een paar kleine dingen veranderen, had deze toevallig nog staan van een ander topic. Veel hetzelfde, accenten net ff anders
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 193,-€ 193,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 443,50€ 443,50
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 89,-€ 89,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B€ 25,95€ 25,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 83,90€ 83,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,-€ 92,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 120,66€ 120,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.157,01

ExiZTeNcE wijzigde deze reactie 13-09-2019 09:53 (61%)

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• dfbt
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:35
Is het niks om voor een Externe DVD drive te gaan?
pricewatch: LG GP57EB40

Kan je altijd meenemen ergens anders heen ( Handig om te hebben ) Wil je ooit iets ergens anders iets afspelen oude cd's of dvd's . En dan scheelt t dat je er geen rekening mee hoeft te houden als je een kast koopt. Kasten die laatste jaren zijn gemaakt , hebben er bijna geen rekening mee gehouden dat er nog mensen dvd drives nodig hebben.

Verder,

Ik vind t persoonlijk altijd echt een must om een goede case te kopen bij een computer waar je 1250-1300 euro aan spendeert. Je hardware kan er echt onder lijden als de pc veel stof hapt of warmte niet kwijt kan.
Ik zou ook zeker proberen (20 of 30) euro meer te besteden en zoiets kopen:
pricewatch: Fractal Design Meshify C
Deze last levert extra stoffilter en ook voor bovenkant, wat betere en stillere fans.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Omdat die CPU bijna net zo snel is als de 8700K, tot een paar maanden geleden eigenlijk de ultieme gaming CPU, maar net iets meer dan de helft kost. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:26:
[...]

Omdat die CPU bijna net zo snel is als de 8700K, tot een paar maanden geleden eigenlijk de ultieme gaming CPU, maar net iets meer dan de helft kost. :P
Dat is geen reden, een i7 8700K was enkele maanden geleden geen goede koop. Daarnaast heeft een Ryzen 5 2600 een veel betere prijs/prestatie.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Cowabungaa
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:26:
[...]

Klinkt goed :P Klinkt ook als een CPU die dus voldoende toekomst-bestendig is, zo lijkt het?

Grappig trouwens dat een 550W voeding telt als overkill. Er is echt veel veranderd qua energieverbruik vergeleken met de laatste keer dat ik serieus over voedingen moest nadenken.

Overigens, zijn er geen extra fans nodig in zo'n case als de jouwe, ofwel de Fractal Design Meshify C? Of zitten er al voldoende in de case zelf?

Cowabungaa wijzigde deze reactie 13-09-2019 23:41 (11%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cowabungaa schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:39:
[...]

Klinkt goed :P Klinkt ook als een CPU die dus voldoende toekomst-bestendig is, zo lijkt het?
Toekomstbestendig is er niet echt, zeker niet voor de komende jaren. Er is op het moment geen game die een 3600 maximaal zal belasten en dat zal nog wel een of twee jaar zo blijven. Daarna is alles wat ongewis. Er lijkt langzaam maar zeker een ware revolutie in CPU architectuur ontketend te worden de komende jaren. Ga er niet vanuit dat je er jaren en jaren ermee kan doen, ook al koop je nu een 3700X. Als dat lukt, geweldig voor je bankrekening maar het geeft wel stilstand in PC gaming aan. Gaat het niet lukken waar ik vanuit ga, dan was de 3600 toch niet heel erg duur voor heel wat CPU. Maakt een vervanging minder pijnlijk over een paar jaar. :)
Grappig trouwens dat een 550W voeding telt als overkill. Er is echt veel veranderd qua energieverbruik vergeleken met de laatste keer dat ik serieus over voedingen moest nadenken.
Een 550W is eigenlijk al ruim een decennia aan de bovenkant van het spectrum geweest. Dat er nu heel veel voedingen waren die 550W niet fatsoenlijk konden leveren, tja. Maar een partnermodel RX5700XT gaat al snel ietwat over de 225W. Dan is een goede 550W voeding geen enorme overkill meer, maar gewoon ietwat overkill. Het is meer dan een goedkopere 400 of 450W voeding dan wat krapper gaat worden. Een goede 450W kan het nog steeds, maar het is wat krapper. Kan je beter nu iets meer betalen en dan heb je meteen een voeding die gewoon 10 jaar mee kan. :)
Overigens, zijn er geen extra fans nodig in zo'n case als de jouwe, ofwel de Fractal Design Meshify C? Of zitten er al voldoende in de case zelf?
Twee is in principe afdoende, derde kan natuurlijk altijd. Heb zelf een FD R6 en die ventilatoren zijn niet de beste die je kan krijgen, verre van, maar ze voldoen. :)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 13-09-2019 23:53 (9%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:29
@Cowabungaa een hogere resolutie zegt niets over de grootte van je scherm. Kan zelfs zo zijn dat je een 1440p of 4k monitor kunt vinden die kleiner is, of hetzelfde formaat heeft als je huidige.

• Cowabungaa
Jorgen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:52:
@Cowabungaa een hogere resolutie zegt niets over de grootte van je scherm. Kan zelfs zo zijn dat je een 1440p of 4k monitor kunt vinden die kleiner is, of hetzelfde formaat heeft als je huidige.
Oh ja dat weet ik, maar op 24" hoger gaan dan 1080p vind ik een beetje... Eh. Ik zit al redelijk dicht op de schermen dankzij m'n bureau.
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 23:50:
[...]

Toekomstbestendig is er niet echt, zeker niet voor de komende jaren. Er is op het moment geen game die een 3600 maximaal zal belasten en dat zal nog wel een of twee jaar zo blijven. Daarna is alles wat ongewis. Er lijkt langzaam maar zeker een ware revolutie in CPU architectuur ontketend te worden de komende jaren. Ga er niet vanuit dat je er jaren en jaren ermee kan doen, ook al koop je nu een 3700X. Als dat lukt, geweldig voor je bankrekening maar het geeft wel stilstand in PC gaming aan. Gaat het niet lukken waar ik vanuit ga, dan was de 3600 toch niet heel erg duur voor heel wat CPU. Maakt een vervanging minder pijnlijk over een paar jaar. :)
Hmm, dat baart me wel ietwat zorgen in het licht van zo'n investering. Denk je dat dat ook gepaard gaat gaan met een nieuwe generatie moederborden? Een CPU upgraden is één ding over een jaar of 3, maar het moederbord er dan ook nog bijdoen... Het zou wel prettig zijn als ik me daar allicht geen zorgen over hoef te maken.

Sowieso moet ik toegeven dat het idee dat ik maar een jaar of 2 met die CPU kan doen vooraleer games al meer gaan blieven ook niet écht lekker zit. Zou er geen CPU zijn van een euro of €250 die wat 'veiliger' is op dat vlak, denk je?

Cowabungaa wijzigde deze reactie 14-09-2019 13:34 (9%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Cowabungaa schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:32:

Hmm, dat baart me wel ietwat zorgen in het licht van zo'n investering. Denk je dat dat ook gepaard gaat gaan met een nieuwe generatie moederborden? Een CPU upgraden is één ding over een jaar of 3, maar het moederbord er dan ook nog bijdoen... Het zou wel prettig zijn als ik me daar allicht geen zorgen over hoef te maken.

Sowieso moet ik toegeven dat het idee dat ik maar een jaar of 2 met die CPU kan doen vooraleer games al meer gaan blieven ook niet écht lekker zit. Zou er geen CPU zijn van een euro of €250 die wat 'veiliger' is op dat vlak, denk je?
AM4 gaat waarschijnlijk EOL na 2020 en Zen 3. Je kan over twee jaar altijd alsnog een 3700X of Zen 3 kopen. Ik zeg het alleen wel omdat je op het moment gewoon geen verwachtingen over de lange termijn moet hebben. We komen uit een periode van stilstand. Je Sandy Bridge uit 2011 was eigenlijk tot recent gewoon meer dan goed genoeg. Dat zit er waarschijnlijk niet meer in. Persoonlijk zie ik AMD de komende jaren niet afremmen en Intel zal nu wel moeten. Dat gaat gewoon wat opleveren waar je naar wil upgraden. Verder gaan de PS5 en nieuwe XBOX naar 8c/16t Zen 2 CPU's. Dat gaat de standaard worden over een paar jaar.

Misschien is twee jaar ook wat extreem. Voor de volgende Battlefield gaat potentieel twee jaar gelden, voor andere games die minder extreem zijn zal het wel wat minder zijn. Valt het toch tegen, dan tweedehands 3700X of een Ryzen 4000. :)

• govie
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 09:44
Als alternatieve case de purebase500 van bequiet met 2 stuks goede 3pfans van 140mm. Beide fans kunnen volgens spec gewoon op 5v draaien. Je haalt er 1 stuks identieke fan bij en een kabeltje om drie fans op 5v te laten draaien en je hebt de perfecte silent case voor luchtkoeling voor 75 euro. Dan heb je als upgrade optie altijd nog 3 stuks 120mm fanspots of voor diehard een plek voor een 360mm radiator. die behuizing zit goed in elkaar en is iets breder dan normaal.hij komt komende twee weken in de winkels en ik ga hem zelf ook halen.

govie wijzigde deze reactie 14-09-2019 18:09 (3%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:29
Cowabungaa schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:32:
[...]

Oh ja dat weet ik, maar op 24" hoger gaan dan 1080p vind ik een beetje... Eh. Ik zit al redelijk dicht op de schermen dankzij m'n bureau.
OK, gelukkig. Dacht even dat je dacht dat je vast zat aan een resolutie.
[...]

Tja, toekomstbestendigheid is een dingetje natuurlijk. Zelfs in audio-videoland waar aansluitingen soms (mensen)generaties meegaan, is het met bijv. HDMI al zo dat elke paar jaar er een nieuwere versie is. (1.4, 2.0a, 2.0b, 2.1, etc). De pc-markt beweegt nog veel sneller.

Denk dat je met bijv. een Ryzen 3600 best een tijdje mee kan; maar het blijft afwachten natuurlijk. Dat is met elke aankoop, ook al is het de duurste binnen je budget.

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 12:35
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:54:
... een CPU koeler omdat AMD helaas de stock koeler heeft gedegradeerd waardoor het geen overbodige luxe meer is.
Toch een vraag hierbij hoor: heb zelf een 3900x aangeschaft met stock cooler, weinig last van in termen van geluid of prestaties. Dat ding is nauwelijks hoorbaar!

Ik overklok wel niet, maar dat is dan weer mijn punt: waarom, in jouw mening, een custom cooler als je toch niet gaat overklokken?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mortov Molotov schreef op zondag 15 september 2019 @ 07:46:
[...]

Toch een vraag hierbij hoor: heb zelf een 3900x aangeschaft met stock cooler, weinig last van in termen van geluid of prestaties. Dat ding is nauwelijks hoorbaar!

Ik overklok wel niet, maar dat is dan weer mijn punt: waarom, in jouw mening, een custom cooler als je toch niet gaat overklokken?
De Prism is voor 3900X ook niet geschikt te noemen, voor 3700X kan nog wel. maar er zijn betere koelers en stillere. OC is niet nodig om p[profijt te hebben van een koeler die beter koelt.

• Mortov Molotov
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 12:35
Hackus schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:19:
[...]

De Prism is voor 3900X ook niet geschikt te noemen, voor 3700X kan nog wel. maar er zijn betere koelers en stillere. OC is niet nodig om p[profijt te hebben van een koeler die beter koelt.
Ok... niet om dit topic te hijacken, maar wat voor een risico loopt m'n 3900x dan momenteel?
En geldt dit anderzijds ook voor die 3600 van de TS?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Mortov Molotov schreef op zondag 15 september 2019 @ 10:07:
[...]

Ok... niet om dit topic te hijacken, maar wat voor een risico loopt m'n 3900x dan momenteel?
En geldt dit anderzijds ook voor die 3600 van de TS?
Hogere temperaturen. TS krijgt geen Prism bij zijn 3600, maar een Stealth die minder is.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True