Vraag

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:46
Op dit moment heb ik een OnePlus 3T, prijs/kwaliteit naar mijn gevoel de beste smartphone die ooit gehad heb. Ik heb er enorm veel plezier van gehad, maar ik moet nu toch op zoek naar een opvolger. De OP3T die ik heb laad niet goed meer op, accu is zwakker, belkwaliteit is zeer slecht (mensen zijn nauwelijks nog te begrijpen) en ik wil een recentere camera...
Helaas lijkt mijn zoektocht geen enkel resultaat te geven dat ik aanvaardbaar vind...

Ik zoek een?
Een smartphone.
Must-Haves:
-Android
-Formaat gelijkaardig aan Oneplus 3T (enkele mm groter kan, maar niet meer)
-Geen bloatware (zo clean mogelijk)
-Belkwaliteit: zakelijk doe ik ongeveer een 85-tal telefoons per dag, ook op plaatsen met veel omgevingsgeluid (bouw)
-Accuduur: moet minstens 20u zonder lading kunnen met een screen-on time van enkele uren.
-Dual-Sim en Parallele apps
-Goede camera
-Minimum 128GB opslagruimte (mag intern zijn)
-Fingerprint-reader
-Minimaal 2 jaar Android-updates

Wat is je budget?
Hoe meer eisen ingewilligd worden hoe meer mij dat waard is.
Meer dan 750€ geef ik principieel niet aan een smartphone...

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
-bellen (ja, echt, met een gsm! )
-outlook
-parallelle whatsapp
-fotos kinderen
-fotos bouwwerven (slechte lichtomstandigheden)
-surfen
-diverse
-binnenkort 3D renders van gebouwen (trimble connect)
-waze (en google maps)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben heel tevreden van OnePlus, maar de nieuwe reeksen zijn me te groot en te duur geworden.
De Google Pixel 3a leek ook interessant, vanwege formaat, geen bloatware, snelheid. Helaas is deze niet dual-sim en zijn er wat opmerkingen over het scherm zag ik.
Door mijn eis naar formaat toe zie ik heel veel iPhone 7-voorstellen in de pricewatch. Dit hou ik liever echter achter de hand als plan B als mijn eisen echt ondoenbaar zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ben ik nu de enige die een snelle, moderne smartphone wil die qua formaat onder de 5,8" blijft? >:)

Alle reacties

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06
Een Samsung Galaxy S10? Heeft wel wat bloatware maar ook weer niet zo erg dacht ik.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
thommich schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:17:
[...]

Welke vragen heb je hier nog over?
Ben ik nu de enige die een snelle, moderne smartphone wil die qua formaat onder de 5,8" blijft? >:)
Even een beetje selectief quoten omdat ik dit puntje vaker zie langskomen. Een OnePlus 3T is qua grootte net iets groter dan de voorgestelde product: Samsung Galaxy S10, terwijl de laatste een 6.1" scherm heeft. Doordat immers de bezels wegvallen (of kleiner zijn), zijn de schermen groter geworden zonder dat de telefoon fysiek groter is geworden. Dit is dus vaak appels en peren vergelijken.

Ik kan je aanraden om een website zoals PhoneSized of Phone Arena te gebruiken om dit te vergelijken.

On-topic zou ik inderdaad Samsung zeggen, eventueel de aankomende Pixel 4 (mits verkrijgbaar), een modernere OnePlus, Nokia of eventueel een Xiaomi toestel. Xiaomi krijgt meestal langer dan twee jaar updates, maar dat hoeft geen volledige platform update te zijn. Nokia en OnePlus krijgen wel netjes updates, waarbij het bij Nokia zelfs via Android One gaat.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
alex3305 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:43:
[...]
Ik kan je aanraden om een website zoals PhoneSized of Phone Arena te gebruiken om dit te vergelijken.
Je kunt ook op afmetingen filteren hier in de pricewatch. Zelf vind ik overigens door de langere schermen tegenwoordig dat een langer toestel prima in de hand kan liggen omdat het toestel dan smaller er uit komt en veel interfaces aangepast zijn met activiteiten op het gebied van de hand. Bijvoorbeeld:
categorie: Smartphones

Leg ik dan de Oneplus 3T naast de 7(T), is de 7(T) iets smaller en iets langer. Je zou ook nog de Nokia 9 Pureview erbij kunnen vergelijken, die zit er tussenin:
https://tweakers.net/pric...e/1318886;668793;1324604/

Of je kijkt naar de Xiaomi Mi 9T Pro, met de lovende review vandaag:
pricewatch: Xiaomi Mi 9T Pro 128GB Zwart
reviews: Xiaomi Mi 9T Pro - Spirituele opvolger van de Pocophone

Al deze toestellen krijgen nog zeker 2 jaar updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronowitz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07-2021
Hier ook een 3T, werkt nog prima maar doordat ik mensen ook nog maar amper kon verstaan op zoek gegaan naar een nieuwe.. Vond toen dat meer mensen de zelfde klacht hadden en dat bleek te berusten op vuil in de luidspreker.. Met een Tesa Powerstrip het vuil eruit gewerkt en nu weer prima geluid!

Wellicht een idee op de tijd tot een nieuwe phone wel een werkbare telefoon te hebben!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
alex3305 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:43:
[...]

Even een beetje selectief quoten omdat ik dit puntje vaker zie langskomen. Een OnePlus 3T is qua grootte net iets groter dan de voorgestelde product: Samsung Galaxy S10, terwijl de laatste een 6.1" scherm heeft. Doordat immers de bezels wegvallen (of kleiner zijn), zijn de schermen groter geworden zonder dat de telefoon fysiek groter is geworden. Dit is dus vaak appels en peren vergelijken.

On-topic zou ik inderdaad Samsung zeggen, eventueel de aankomende Pixel 4 (mits verkrijgbaar), een modernere OnePlus, Nokia of eventueel een Xiaomi toestel. Xiaomi krijgt meestal langer dan twee jaar updates, maar dat hoeft geen volledige platform update te zijn. Nokia en OnePlus krijgen wel netjes updates, waarbij het bij Nokia zelfs via Android One gaat.
En sommige telefoons zijn langer en blijven daarom bij een groter schermdiameter toch smaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik heb mijn Oneplus 3T vervangen voor een Nokia 8.1. Heeft Dual sim, of 1 sim en geheugen kaart. Bel kwaliteit vind ik goed. En met Android One ook lange updates. Ik gebruik hem niet zo intensief als jij doet, maar heb nog nooit onder de 50% accu gezeten.

[ Voor 66% gewijzigd door nldls op 18-09-2019 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38

Tijntje

Hello?!

Mijn vrouw had de OnePlus 3t en die heb ik uiteindelijk vervangen voor de Samsung S10.
Ze is er erg blij mee, vooral de verschillende camera's en de verbeterde foto kwaliteit.
Het andere waar ze blij mee is dat nu alles gewoon werkt, de OnePlus had vaak last dat Bluetooth of Wifi niet werkte wat dan eerst weer eens uit en aan gezet moest worden.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:34
Tijntje schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:23:
Mijn vrouw had de OnePlus 3t en die heb ik uiteindelijk vervangen voor de Samsung S10.
Ze is er erg blij mee, vooral de verschillende camera's en de verbeterde foto kwaliteit.
Het andere waar ze blij mee is dat nu alles gewoon werkt, de OnePlus had vaak last dat Bluetooth of Wifi niet werkte wat dan eerst weer eens uit en aan gezet moest worden.
Samsung moet je dan wel echt willen. Wel meer bloatware op het toestel e.d. en fors aan de prijs voor een strak toestel. Persoonliljk ben ik nooit fan geweest van Samsung en altijd andere merken gehad.
Sony Xperia ook goede ervaring mee gehad in het verleden (Z3 Compact).

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
Tegenwoordig zijn de bezels veel kleiner geworden, waardoor fabrikanten een groter scherm gebruiken in een behuizing die net zo groot is als jouw OnePlus 3T.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:38

Tijntje

Hello?!

nldls schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:37:
[...]

Samsung moet je dan wel echt willen. Wel meer bloatware op het toestel e.d. en fors aan de prijs voor een strak toestel. Persoonliljk ben ik nooit fan geweest van Samsung en altijd andere merken gehad.
Sony Xperia ook goede ervaring mee gehad in het verleden (Z3 Compact).
Bloatware valt enorm mee op de S10, duur is ook maar relatief. Hij is goedkoper dan de nieuwe OnePlus toestellen.
pricewatch: OnePlus 7 Pro (6GB intern) 128GB Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S10 128GB Zwart

Uiteraard ieder zijn ding maar voor mij heeft OnePlus de plank volledig mis geslagen.
Waar het in het verleden scherp geprijsde toestellen waren met hier en daar een tekortkoming vragen ze nu de hoofdprijs met nog steeds die zelfde tekortkomingen (matige foto kwaliteit, software quirks, etc)

Het enige wat mijn vrouw mist nu sinds te overstap is Dash Charge

[ Voor 18% gewijzigd door Tijntje op 18-09-2019 13:53 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Vraag is wel of 3 jaar later die fouten bij de nieuwe modellen weg zijn of niet.
Ik ben ook van een OP3 naar een Samsung gegaan om dezelfde reden om de update Bluetooth kapot, maar mis de fysieke stilte knop wel.

[ Voor 12% gewijzigd door swhnld op 18-09-2019 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

nldls schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:18:
Ik heb mijn Oneplus 3T vervangen voor een Nokia 8.1. Heeft Dual sim, of 1 sim en geheugen kaart. Bel kwaliteit vind ik goed. En met Android One ook lange updates. Ik gebruik hem niet zo intensief als jij doet, maar heb nog nooit onder de 50% accu gezeten.
^^ Dit. Ik had ook een OP3 (niet T), die helaas te vroeg is heengegaan. Ik zat dus met hetzelfde vraagstuk: waar vind ik godsnaam een vergelijkbare telefoon voor een normale prijs? Ben dus ook uitgekomen bij de Nokia 8.1.

Wat ik wel echt mis t.o.v. de OP3:
- Parallel Apps (heb ik nu ondervangen met Parallel Space Lite; dit voldoet, maar werkt toch niet zo mooi als de Parallel Apps oplossing van OP).
- De fysieke stil/tril/beltoon schakelaar. Wát een briljante vinding van OP was dat! _O_ Echt ongelooflijk dat geen enkele fabrikant dat gekopieerd heeft...

Buiten deze twee zaken ben ik zeer content met de Nokia 8.1. Uitstekende accuduur, goede camera, fijn scherm èn amper groter dan de OP3(T). Ook fijn: Android One, beginnend bij versie 9, dus sowieso krijg je de major upgrades naar 10 en 11 :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Simpel, de OnePlus 7T. Die voldoet aan al je eisen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Pagina: 1