Vraag

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-04 14:35
Ik heb de Subwoover Anywhere 635 (pricewatch: Marmitek Subwoofer Anywhere 635) aangeschaft om mijn Harmon Kardon SUB-TS11 subwoofer (pricewatch: Harman Kardon HKTS 30 (Zwart)) draadloos aan te sluiten aan mijn Sony 7.1 receiver. Dit omdat het gezin de subwoofer niet in beeld wil hebben en ergens weggestopt.

De subwoofer zit op dit moment verbonden middels een enkele RCA kabel die loopt van de "audio out subwoofer" aansluiting op mijn receiver (https://cnet4.cbsistatic....62bcc/335396952440DT4.jpg) richting de LFE aansluiting van mijn subwoofer (https://i.ytimg.com/vi/TeGe2VR4UdM/maxresdefault.jpg). Voor de rest hangt er hangen er 2 front, 2 rear en een center speaker aan (HKTS30 set)

Bij het aansluiten van de Anywhere 635 gaat het echter niet goed. Ik hoor slechts een brom, geen bass die overkomt. De kastjes zijn verbonden middels een groen lampje en ze krijgen beiden netjes stroom. Nu denk ik dat het ligt aan het feit dat er alleen een jack->dubbel tulp kabels worden meegeleverd, De jacks gaat in de transmitter/receiver en de tulpen in de subwoofer/receiver. Zie ook de handleiding: https://www.marmitek.com/...635_en_de_fr_es_it_nl.pdf. Het gekke is dat een ander merk WEL die single RCA kabels meeleverd: https://www.avnirvana.com...r-kit-a-full-review.3828/

Bij het zoeken naar een oplossing kwam ik uit op dit youtube kanaal, welke spreken over het gebruik van de video->audio out tulp aansluiting voor de subwoofer (YouTube: Subwoofer Setup & Optimization - MartinLogan De andere kant gaat dan in de "full range inputs L/R. Ik vond hier meer over in de manual: https://manualzz.com/doc/22681541/sub-ts11---hifi-vintage

Dit werkt echter ook niet. Iemand een idee? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 12-09-2019 20:18 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Beste antwoord (via Spam op 13-09-2019 15:01)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:45
Voor de duidelijkheid: gewoon met een enkel RCA - RCA vanaf de Sony naar de Harman Kardon werkte alles naar behoren? Dan kan je de video die je linkte vergeten, dat is puur het instellen van de apparatuur. Als je de speakers op SMALL hebt staan in de configuratie van de receiver met een bijpassende crossover voor de speakers dan heb je aan alleen de LFE-uitgang genoeg. De Audio Out L/R gebruik je alleen als je die instellingen niet hebt. Zo te zien heeft de Sony die uitgangen niet eens, dus die hele methode van aansluiten en inregelen kan je vergeten. Mits goed ingesteld gooit de Sony het LFE-kanaal (de .1) en al het laag van de Front Left en Right onder de crossover naar de Subwoofer Pre-Out waar dus de Marmitek op zit.

Je geeft aan twee keer een 3,5 mm jack met dubbele RCA te hebben maar de handleiding stelt dat er naast twee van die ook twee 3,5 mm jack naar mono in zitten? De 3,5 mm jack met dubbele RCA kan je sowieso aan de kant van de subwoofer gebruiken. In principe zou het niet uit moeten maken of je dan beide stekkers in de subwoofer in L/R steekt of alleen de witte RCA in de LFE ingang. Het kastje weet immers niet welk signaal je stuurt LFE, L/R of beide. Het signaal is al gefilterd door de receiver, de subwoofer hoeft zelf geen crossover meer toe te passen waardoor L/R ook moet werken. Aan de kant van de receiver kan je gewoon één van de twee RCA gebruiken, LFE is mono.

Heb je al geprobeerd de subwoofer dichterbij te zetten? Zien of het dan wel werkt. Indien het dichtbij zetten (minder dan 10 meter en geen obstakels) ook niet werkt en het op bovenstaande manier aan is gesloten lijkt het mij op een defect. Zo veel kan hier niet fout aan gaan qua aansluiten.
Spam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:44:
...dat er alleen een jack->dubbel tulp kabels worden meegeleverd....
Zoals gezegd zou het met dubbel ook moeten werken. Wel even de kleuren gelijk houden aan elke zijde. Als je bijvoorbeeld met RCA wit vanaf de subwoofer komt dan ook RCA wit in de LFE van de subwoofer doen. Lijkt me niet dat de Marmitek het signaal weer van mono naar stereo maakt als het door de ontvanger ontvangen wordt.

Maar er zitten - net als bij de SVS - ook mono kabels bij. Uit de handleiding:
1 x Subwoofer Anywhere 635 transmitter
1 x Subwoofer Anywhere 635 receiver
2 x Mini USB cable
2 x USB power adapter
2 x Mini Jack female to coaxial converter cable, mono
2 x Mini Jack female to coaxial converter cable, stereo

1 x Set of instructions in English, German, French, Spanish, Italian, Dutch
Als je die kabels niet hebt wordt het wel apart. Wellicht een DOA die terug is gestuurd?

Edit:
Soms komt het voor dat kabels in de 3,5 mm jack connector om zijn gewisseld. Rood is dan opeens niet rechts maar links. Even om en om wisselen zodat je dat kan testen en uitsluiten. Kleine kans maar het kan.

Edit 2:
Je Tweakers Profiel zegt dat je in Den Bosch woont. Dat is voor mij zo op en neer, qua afstand. Als je er een keer samen naar wilt kijken moet je het maar laten weten.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 13-09-2019 01:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Voor de duidelijkheid: gewoon met een enkel RCA - RCA vanaf de Sony naar de Harman Kardon werkte alles naar behoren? Dan kan je de video die je linkte vergeten, dat is puur het instellen van de apparatuur. Als je de speakers op SMALL hebt staan in de configuratie van de receiver met een bijpassende crossover voor de speakers dan heb je aan alleen de LFE-uitgang genoeg. De Audio Out L/R gebruik je alleen als je die instellingen niet hebt. Zo te zien heeft de Sony die uitgangen niet eens, dus die hele methode van aansluiten en inregelen kan je vergeten. Mits goed ingesteld gooit de Sony het LFE-kanaal (de .1) en al het laag van de Front Left en Right onder de crossover naar de Subwoofer Pre-Out waar dus de Marmitek op zit.

Je geeft aan twee keer een 3,5 mm jack met dubbele RCA te hebben maar de handleiding stelt dat er naast twee van die ook twee 3,5 mm jack naar mono in zitten? De 3,5 mm jack met dubbele RCA kan je sowieso aan de kant van de subwoofer gebruiken. In principe zou het niet uit moeten maken of je dan beide stekkers in de subwoofer in L/R steekt of alleen de witte RCA in de LFE ingang. Het kastje weet immers niet welk signaal je stuurt LFE, L/R of beide. Het signaal is al gefilterd door de receiver, de subwoofer hoeft zelf geen crossover meer toe te passen waardoor L/R ook moet werken. Aan de kant van de receiver kan je gewoon één van de twee RCA gebruiken, LFE is mono.

Heb je al geprobeerd de subwoofer dichterbij te zetten? Zien of het dan wel werkt. Indien het dichtbij zetten (minder dan 10 meter en geen obstakels) ook niet werkt en het op bovenstaande manier aan is gesloten lijkt het mij op een defect. Zo veel kan hier niet fout aan gaan qua aansluiten.
Spam schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:44:
...dat er alleen een jack->dubbel tulp kabels worden meegeleverd....
Zoals gezegd zou het met dubbel ook moeten werken. Wel even de kleuren gelijk houden aan elke zijde. Als je bijvoorbeeld met RCA wit vanaf de subwoofer komt dan ook RCA wit in de LFE van de subwoofer doen. Lijkt me niet dat de Marmitek het signaal weer van mono naar stereo maakt als het door de ontvanger ontvangen wordt.

Maar er zitten - net als bij de SVS - ook mono kabels bij. Uit de handleiding:
1 x Subwoofer Anywhere 635 transmitter
1 x Subwoofer Anywhere 635 receiver
2 x Mini USB cable
2 x USB power adapter
2 x Mini Jack female to coaxial converter cable, mono
2 x Mini Jack female to coaxial converter cable, stereo

1 x Set of instructions in English, German, French, Spanish, Italian, Dutch
Als je die kabels niet hebt wordt het wel apart. Wellicht een DOA die terug is gestuurd?

Edit:
Soms komt het voor dat kabels in de 3,5 mm jack connector om zijn gewisseld. Rood is dan opeens niet rechts maar links. Even om en om wisselen zodat je dat kan testen en uitsluiten. Kleine kans maar het kan.

Edit 2:
Je Tweakers Profiel zegt dat je in Den Bosch woont. Dat is voor mij zo op en neer, qua afstand. Als je er een keer samen naar wilt kijken moet je het maar laten weten.

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 13-09-2019 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
UAllereerst superbedankt voor je uitgebreide antwoord. _/-\o_

Ik ga even puntsgewijs reageren want je stelt (terecht) een hoop vragen/tips terug.
  • Werkt de normale LFE/RCA verbinding naar behoren? Ja dit werkt prima.
  • Een van de twee RCA connectors gebruiken: dit heb ik geprobeerd en haalt niks uit. Slechts als ik beide RCA's in de subwoover steek verdwijnt de brom maar de bass wordt nog steeds niet doorgestuurd. Ik heb verder beide RCA plugs geprobeerd op de enkele LFE output op de versterker en haalt niks uit.
  • Afstand korter maken: de subwoover staat nu 30 cm van de transmitter. Haalt niks uit.
  • Mono kabels zitten in de verpakking: Ik lees dit ook nu maar dit klopt niet. Er zitten alleen 35mm->35mm en 35mm->dubbel RCA bij. Ik heb marmitek hierover gemaild.
Ik vrees dat het wachten op antwoord van Marmitek is op dit moment. Want die 35mm->RCA plugs kun je ook niet zo 123 in de winkel kopen. Super onhandig :?

[update] okee ik ben dus superdom, ik heb de Marmitek AUDIO Anywhere 625 besteld ipv de Marmitek SUBWOOFER Anywhere 635. Dat verklaard alles |:( Dit topic mag denk ik wel dicht, sowwy... _/-\o_

[update 2] hold your horses; net de 635 aangesloten met de juiste en het werkt nog s niet. De lampjes branden juist maar het enige wat ik hoor is een luide brom. @FeaR een idee wat het zou kunnen zijn. Misschien toch een tripje wagen want ik zie niet wat ik fout kan doen in deze :?

[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 16-09-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Spam schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 15:00:
[update] okee ik ben dus superdom, ik heb de Marmitek AUDIO Anywhere 625 besteld ipv de Marmitek SUBWOOFER Anywhere 635. Dat verklaard alles
Dat verklaart vooral waarom de kabels niet overeen kwamen. Technisch had het moeten werken. Puur naar de specs kijkende stuurt de AUDIO vanaf 20 Hz door dus het is niet zo dat er pas vanaf 150 Hz door wordt gestuurd. Enfin, technisch gedoe en niet relevant.
Misschien toch een tripje wagen want ik zie niet wat ik fout kan doen in deze :?
DM :)

• Spam
Ok toch nog wat zitten klooien met de kabels en afstand. Uiteindelijk de single rca connector aan de receiver gehangen en de dubbel rca aan de subwoofer. Meer afstand heeft denk ik ook geholpen. Alles werkt nu en ik kan de subwoofer overal neerzetten ;)