Question Mark schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:16:
[...]
Dat speelt hier toch helemaal niet?
[...]
Ook dat maakt niets uit. Als dat soort bedragen maandelijks uitbetaald worden kun je deze automatisch laten overschrijven naar een extra bankrekening (de rabo kent hier de term "spaarpotje voor)". Mochten er dan in januari jaarpremies betaald moeten worden, dan heb je het geld al klaarliggen...
Onder de streep maakt het financieel niets uit, terwijl je wel eerder de beschikking hebt over je geld. Kan lekker zijn als onverwachts je wasmachine ermee kapt.

Ik richt mij vooral op de vragen;
- "en wat is verstandig om te doen?"
- "wat zijn de voor en de nadelen?"
Belastingtechnisch was het al beantwoord.
Het speelt wel als je het vanuit het oogpunt van een nieuwe medewerker zou bekijken, lijkt mij niets mis mee. En ja het word in de 'normale' wereld goed neer gezet, maar ik heb al genoeg vage contracten gezien waardoor ik dit graag gezegd wilde hebben.
@
Malt007 TS mag zelf kiezen, de nieuwe medewerker niet en daar doelde ik op.
Qua opmerking dat het 'om het even is' is dat natuurlijk waar, maar niet realistisch. Veel mensen willen nou juist graag dat geld een keer per jaar op hun bankrekening hebben zodat die discipline om er van af te blijven dan helemaal niet aan de orde komt.
Die wasmachine komt wel vaker voorbij, maar lijkt mij dat je daar andere potjes voor hebt. De 'spaarpotjes' zijn mij bekend.
Feitelijk heb je dus gelijk, maar ik richt mij liever op gevoelsmatig, zelf discipline en vanuit meerder invalshoeken. Hoop dat je de relevantie daarvan ziet. Zo niet, dan mag je het negeren...toch?
[
Voor 7% gewijzigd door
Furion2000 op 13-09-2019 10:05
]