Hi mede Tweakers!
Voor het eerst sinds jaren ga ik weer eens een eigen PC bouwen, met een specifiek doel: VR. Dat ik er ook leuk op kan gamen zonder VR is eigenlijk mooi meegenomen, alleen voor dat doel had ik geen PC er bij gekocht. voorlopig blijft m'n primaire werkstation m'n oude mac die 't daarvoor nog wel enige jaren uit gaat houden (hoop ik
)
Budget is niet fixed. Als ik nu te weinig begroot heb wacht ik even, maar inclusief headset, monitor kb en muis wil ik onder de 3500 blijven. 't hoeft natuurlijk niet op.
Ik twijfel nog over de headset: Oculus, vive of toch de valve index. Als ik daar bijna uit ben open ik nog wel een apart topic daar voor
keyboard,muis en scherm komen nog wel een keer, nu niet in scope.
Qua PC denk ik aan 't volgende: de 2070 super bied volgens mij genoeg voor VR. Zonde om veel extra geld voor een 2080 super/ti uit te geven.
Memory en CPU, iets ruimer dan strikt noodzakelijk, maar liever wat ruim dan te krap. Mogelijk dat ik nog een keer wat met watercooling ga doen, dus vandaar de kast.
Iemand suggesties? of gewoon op bestel drukken
Voor het eerst sinds jaren ga ik weer eens een eigen PC bouwen, met een specifiek doel: VR. Dat ik er ook leuk op kan gamen zonder VR is eigenlijk mooi meegenomen, alleen voor dat doel had ik geen PC er bij gekocht. voorlopig blijft m'n primaire werkstation m'n oude mac die 't daarvoor nog wel enige jaren uit gaat houden (hoop ik
Budget is niet fixed. Als ik nu te weinig begroot heb wacht ik even, maar inclusief headset, monitor kb en muis wil ik onder de 3500 blijven. 't hoeft natuurlijk niet op.
Ik twijfel nog over de headset: Oculus, vive of toch de valve index. Als ik daar bijna uit ben open ik nog wel een apart topic daar voor
Qua PC denk ik aan 't volgende: de 2070 super bied volgens mij genoeg voor VR. Zonde om veel extra geld voor een 2080 super/ti uit te geven.
Memory en CPU, iets ruimer dan strikt noodzakelijk, maar liever wat ruim dan te krap. Mogelijk dat ik nog een keer wat met watercooling ga doen, dus vandaar de kast.
Iemand suggesties? of gewoon op bestel drukken
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3800X Boxed | € 385,- | € 385,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 575,05 | € 575,05 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Window Matzwart | € 152,- | € 152,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 128,34 | € 128,34 |
| 1 | Casemodding | Fractal Design Flex VRC-25 | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2Z3200C16 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 860W Platinum | € 126,51 | € 126,51 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 120,66 | € 120,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.927,46 | ||