Windows 10 MAK licenties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1002167

Topicstarter
Hallo,

Voor de upgrade naar Windows 10 bij ons op kantoor ben ik op zoek naar een Windows 10 MAK licentie.
Google heeft mij weinig resultaten opgeleverd en onze gebruikelijke leverancier (een klein lokaal bedrijfje) kan ons ook niet verder helpen. Waar zou ik het beste zo'n licentie kunnen bemachtigen voor 30-50 werkstations, hoewel dit meer in de toekomst kunnen worden (100-150).
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
De upgrade vindt plaats op vrij typische DELL werkstations, 2 jaar terug gekocht.
Draaien op dit moment nog Windows 7 64 bits.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Veel Google, bellen naar gebruikelijke leveranciers.
Maar behalve veel uitleg over wat een MAK licentie nou precies is niet veel verder gekomen.

Alvast bedankt voor alle reacties _/-\o_ !

Beste antwoord (via Anoniem: 1002167 op 12-09-2019 15:15)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAK (Multiple Activation Key) ansich bestaat tegenwoordig niet meer in het licentiemodel van Microsoft maar is/wordt geregeld vanop een (al dan niet eigen) KMS (Key Management Server).

Voor de rest: Zie het linkje hierboven wat @barry457 je al gegeven heeft :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 12-09-2019 15:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Topicstarter
Thanks beiden, ben al weer een behoorlijk stuk verder :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry457
wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:12:
MAK (Multiple Activation Key) ansich bestaat tegenwoordig niet meer in het licentiemodel van Microsoft maar is/wordt geregeld vanop een (al dan niet eigen) KMS (Key Management Server).
En een Key Management Server is op zich ook al verouderd en doe je dit tegenwoordig vanuit je Active Directory middels Volume Activation Services

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

barry457 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:21:
[...]

En een Key Management Server is op zich ook al verouderd en doe je dit tegenwoordig vanuit je Active Directory middels Volume Activation Services
Mooi spul hé ;)

Nou maar hopen dat het bedrijfje daar een AD heeft. Ik kom wel eens bij klanten welke zónder MS Servers werken en dus ook geen AD hebben :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• barry457
Op zich niks mis mee, maar maak dan gebruik van MDM, Office365 Business, Azure AD of iets om wel aan bepaalde voorwaarden te laten voldoen.

[ Voor 4% gewijzigd door barry457 op 12-09-2019 15:27 ]

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:24:
[...]

Mooi spul hé ;)

Nou maar hopen dat het bedrijfje daar een AD heeft. Ik kom wel eens bij klanten welke zónder MS Servers werken en dus ook geen AD hebben :o
We gebruiken AD hoor :)
Ik heb de boel recentelijk overgenomen na dat de vorige ITer na 13 jaar gestopt is.

Windows Server met 2 jaar lang geen updates :'(

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53
Anoniem: 1002167 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:29:
[...]

We gebruiken AD hoor :)
Ik heb de boel recentelijk overgenomen na dat de vorige ITer na 13 jaar gestopt is.

Windows Server met 2 jaar lang geen updates :'(
Denk je wel aan dat je AD een bepaald functional level moet hebben wil je AD activation kunnen gebruiken? :)

Topicstarter
KnoxNL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:31:
[...]

Denk je wel aan dat je AD een bepaald functional level moet hebben wil je AD activation kunnen gebruiken? :)
Yes, is meegenomen :)
Ik heb carte blanche gekregen om alles weer bij te werken, dus AD en Windows Server gaan ook mee (indien nodig)!

• barry457
KnoxNL schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:31:
[...]

Uit mijn hoofd dacht ik dat je op functional level van 2012 moest zitten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Anoniem: 1002167 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:05:
De upgrade vindt plaats op vrij typische DELL werkstations, 2 jaar terug gekocht.
Als ze zo recent zijn is de kans groot dat ze al een Windows 10 licentie hebben. Op een gegeven moment is MS gestopt met uitgeven van Windows 7 licenties maar mochten fabrikant deze op basis van downgrade rechten nog wel voorinstalleren bij een Windows 10 licentie.

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:20:
[...]
Als ze zo recent zijn is de kans groot dat ze al een Windows 10 licentie hebben. Op een gegeven moment is MS gestopt met uitgeven van Windows 7 licenties maar mochten fabrikant deze op basis van downgrade rechten nog wel voorinstalleren bij een Windows 10 licentie.
Dit is het eerste wat ik gecontroleerd heb maar geen geluk helaas.
Windows 10 activeert er niet op.
Pagina: 1