Sinds vorig jaar heb ik een nieuwe Nissan Micra (2018 versie dus). Op het dashboard zit een functie waarmee ik de bandenspanning kan zien. Al vanaf de dag dat ik hem ophaalde van de garage viel het me op dat de bandenspanning afweek van het advies in de handleiding van de auto (en van de sticker in de deur, zelfde advies). De spanning voor en achter was respectievelijk 2,5 bar en 2,3 bar terwijl het advies 2,2 en 2,0 is. Dit heb ik uiteindelijk zelf aangepast naar de advieswaardes.
Nu een jaar later heb ik zojuist mijn auto naar een officiele dealer gebracht voor een kleine beurt, en wederom hebben ze die bandjes flink opgepompt. Weer rond dezelfde spanning als de eerste dag. Is er een reden waarom garages zich niet aan het officiele advies van Nissan houdt.. zelfs de officiele verkooppunten dus niet? Verder ben ik niet echt een autokenner... moet ik me druk maken om dergelijke verschillen, of is het verwaarloosbaar?
Nu een jaar later heb ik zojuist mijn auto naar een officiele dealer gebracht voor een kleine beurt, en wederom hebben ze die bandjes flink opgepompt. Weer rond dezelfde spanning als de eerste dag. Is er een reden waarom garages zich niet aan het officiele advies van Nissan houdt.. zelfs de officiele verkooppunten dus niet? Verder ben ik niet echt een autokenner... moet ik me druk maken om dergelijke verschillen, of is het verwaarloosbaar?