Vraag

Anoniem: 1230624

Topicstarter
Hi allen,
Mijn eerste topic! Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kon er even niet meer uit. Ondertussen loopt onze verbouwing wel door en kan ik niet meer vinden wat wijsheid is..

Mijn vraag
Wij moeten de muren in onze woonkamer opnieuw gipsen, een ideale kans om te bedenken waar je stroompunten/aansluitingen wil.
Wij willen de TV ophangen, dus ik wil utp, coax al bij de tv laten uitkomen. Maar ik wil liever geen TV meubel meer (staat op de plek waar ik dat wil, gewoon niet mooi). We hebben een PS4, soundbar en ziggo mediabox.
Ik weet welke beugels er zijn, maar wellicht dat iemand nog interessante ideeën heeft.

Alle suggesties zijn welkom. Ik ben redelijk nieuw hierin, maar kan mij wel verdiepen in de suggesties die ik voorgeschoteld krijg. Ik wil overigens alles zo slim mogelijk maken (o.a. hue)

Alle reacties

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:56

VW-Arjan

★★★★★

- Alle apparatuur in de (kelder)kast en dan lange HDMI naar de tv?
- Zwevend tv meubel zoals een IKEA besta?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:25
zorg dat je een flink brede kabelbuis bij je TV laat uitkomen, waar je minimaal een HDMI-stekker doorheen kunt halen. Dan heb je alle flexibiliteit om (ook in de toekomst) aan te sluiten wat je wilt.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 16:18
mcDavid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:14:
zorg dat je een flink brede kabelbuis bij je TV laat uitkomen, waar je minimaal een HDMI-stekker doorheen kunt halen. Dan heb je alle flexibiliteit om (ook in de toekomst) aan te sluiten wat je wilt.
Denk ook aan voedingkabels of eventueel scart kabels, erg vervelend als je gat te klein is

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:25
voor voeding zou ik gewoon een stopcontact achter de TV maken. Scart zou ik anno 2019 me niet meer heel sappel om maken, maar idd je weet het niet...

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:23
Scart kun je altijd nog een VGA adapter voor kopen.. Dus zo'n grote buis zou ik inderdaad niet maken. HDMI . Euro stekker is wel de max. Aan de andere kant.. gewoon een Besta naast je TV hangen is wellicht een optie?

Voor meer ideen wellicht een Pinterest afstruinen?
https://nl.pinterest.com/ezzatcircle/tv-unit/

https://www.pinterest.com/luxuryinteriors/tv-wall-units/

Planken naast je TV is ook best ok (dan laat je de kabelgoot daar naar toe frezen)
https://www.pinterest.com/pin/610448924469092738/

[ Voor 42% gewijzigd door DonJunior op 12-09-2019 15:34 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:31
Wat veel mensen doen die geen TV, meubel willen is een voorzetwand, met alle spullen erachter verstoppen (moet je alleen wellicht wel ergens een IR repeater hebben).
Anders bovengenoemde opties :)

tijd voor wat klusjes!

Topicstarter
VW-Arjan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:10:
- Alle apparatuur in de (kelder)kast en dan lange HDMI naar de tv?
- Zwevend tv meubel zoals een IKEA besta?
Met een switch dan ertussen bedoel je? Voor de ziggo box zie ik die optie wel (met IR extender), maar werkt dit dan ook voor een ps4 en soundbar? Alhoewel kan een soundbar evt met een beugel..

De muur zit tussen 2 ramen in, hier kan precies een tv tussen, dus een tv meubel onder de vensterbanken door gaat niet mooi worden verwacht ik :)

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

Je kunt de vensterbanken ook verbinden met een radiatorombouw en daarin je tv meubel verwerken.
Dus schappen onder je tv maken en integreren in het geheel.

Topicstarter
mcDavid schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:23:
voor voeding zou ik gewoon een stopcontact achter de TV maken. Scart zou ik anno 2019 me niet meer heel sappel om maken, maar idd je weet het niet...
Komt inderdaad een buis waar alle kabels doorheen passen.. scart lijkt mij idd niet nodig. Stopcontact idd achter de TV (of miss wel meerdere voor al het apparatuur beter?)

Topicstarter
VW-Arjan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:41:
Je kunt de vensterbanken ook verbinden met een radiatorombouw en daarin je tv meubel verwerken.
Dus schappen onder je tv maken en integreren in het geheel.
Ik begrijp denk ik wat je bedoelt, maar dan zou de lange kant van de woonkamer dus alleen maar tv kast zijn.. Of ik moet het verkeerd begrijpen.

Het is ongeveer 1 meter raam - 1,5 meter muur - 1.5 meter raam (en onder dat raam een radiator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan

VW-Arjan

★★★★★

@Anoniem: 1230624 ik dacht links en rechts een radiator.
Maar das alleen maar makkelijker dan.
Dan maak je rechts een radiatorombouw en die laat je links doorlopen.

Op zo’n manier heb ik dat ook eens bij mijn ouders gemaakt.
Pagina: 1