Ik zal mijn probleem zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.
Ik heb een Intel NUC8i7HNK waar ik 4 4K TV's op heb aangesloten. (Samsung UE55NU7021W)
De NUC kan volgens de user manual 6 schermen tegelijk aansturen en beschikt over de volgende outputs:
- 2x HDMI 2.0 (Eentje aan de achterkant, eentje aan de voorkant)
- 2x Thunderbolt 3 (Achterkant)
- 2x Mini Displayport (Achterkant)
Omdat ik alle TV's met HDMI kabels verbind, heb ik de volgende adapters:
- 2x Mini Displayport naar HDMI
- 1x USB-C naar HDMI
Ik gebruik om de 4 schermen aan te krijgen dus:
- 2x Mini Displayport
- 1x HDMI (achterkant)
- 1x Thunderbolt 3
De HDMI aan de voorkant gebruik ik niet omdat deze al storing veroorzaakte tijdens het aansluiten.
Het probleem:
Alle 4 de monitoren sluit ik aan, op alle 4 de monitoren komt beeld en het werkt perfect.
Echter, bij een reboot blijven alle schermen zwart nadat het Intel NUC logo verdwenen is en ook via Windows + P, het eruit en erin steken van de bekabeling en dergelijke gaat het ook niet meer aan.
Dit probleem doet zich niet voor bij 1, 2 of 3 monitoren tegelijk, ongeacht de outputs waarop ze aangesloten zijn. Alleen bij 4 monitoren doet zich dit voor.
Bij het opstarten vanaf een Ubuntu USB werken alle 4 de schermen perfect op 4K resolutie, ook bij een reboot blijft dit werken.
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere outputs combineren
- Windows 10 opnieuw geïnstalleerd
- Drivers van zowel Intel als de AMD Vega M GL opnieuw geïnstalleerd
- Alle Windows Updates + Intel Updates geïnstalleerd
- De resolutie van alle schermen gewijzigd van 4K naar 1080P
- Bij geavanceerde display options de schermen naar 1080P @ 59Hz gewijzigd
- Andere schermen het primaire display gemaakt
- Opgestart met Base Video (Dan werkt maar 1 scherm, zoals verwacht)
- Geprobeerd of het wel werkt als ik in plaats van Extended display bij alles duplicate doe
- AMD Eyefinity geprobeerd
- Aangesloten via 2x Thinkpad Pro Dock op 4 andere monitors, dit werkt wél, helaas heb ik deze aansluitingen en/of adapters niet op de TV's
- TV's gereset
Er zijn vast nog andere dingen die ik geprobeerd heb, maar deze dingen kon ik uit het hoofd even opsommen. Enorm vreemd probleem.
Iemand tips?
Ik zit echt helemaal vast.
Ik heb een Intel NUC8i7HNK waar ik 4 4K TV's op heb aangesloten. (Samsung UE55NU7021W)
De NUC kan volgens de user manual 6 schermen tegelijk aansturen en beschikt over de volgende outputs:
- 2x HDMI 2.0 (Eentje aan de achterkant, eentje aan de voorkant)
- 2x Thunderbolt 3 (Achterkant)
- 2x Mini Displayport (Achterkant)
Omdat ik alle TV's met HDMI kabels verbind, heb ik de volgende adapters:
- 2x Mini Displayport naar HDMI
- 1x USB-C naar HDMI
Ik gebruik om de 4 schermen aan te krijgen dus:
- 2x Mini Displayport
- 1x HDMI (achterkant)
- 1x Thunderbolt 3
De HDMI aan de voorkant gebruik ik niet omdat deze al storing veroorzaakte tijdens het aansluiten.
Het probleem:
Alle 4 de monitoren sluit ik aan, op alle 4 de monitoren komt beeld en het werkt perfect.
Echter, bij een reboot blijven alle schermen zwart nadat het Intel NUC logo verdwenen is en ook via Windows + P, het eruit en erin steken van de bekabeling en dergelijke gaat het ook niet meer aan.
Dit probleem doet zich niet voor bij 1, 2 of 3 monitoren tegelijk, ongeacht de outputs waarop ze aangesloten zijn. Alleen bij 4 monitoren doet zich dit voor.
Bij het opstarten vanaf een Ubuntu USB werken alle 4 de schermen perfect op 4K resolutie, ook bij een reboot blijft dit werken.
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere outputs combineren
- Windows 10 opnieuw geïnstalleerd
- Drivers van zowel Intel als de AMD Vega M GL opnieuw geïnstalleerd
- Alle Windows Updates + Intel Updates geïnstalleerd
- De resolutie van alle schermen gewijzigd van 4K naar 1080P
- Bij geavanceerde display options de schermen naar 1080P @ 59Hz gewijzigd
- Andere schermen het primaire display gemaakt
- Opgestart met Base Video (Dan werkt maar 1 scherm, zoals verwacht)
- Geprobeerd of het wel werkt als ik in plaats van Extended display bij alles duplicate doe
- AMD Eyefinity geprobeerd
- Aangesloten via 2x Thinkpad Pro Dock op 4 andere monitors, dit werkt wél, helaas heb ik deze aansluitingen en/of adapters niet op de TV's
- TV's gereset
Er zijn vast nog andere dingen die ik geprobeerd heb, maar deze dingen kon ik uit het hoofd even opsommen. Enorm vreemd probleem.
Iemand tips?
Ik zit echt helemaal vast.