Vraag

• Wouter1337
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:32
Hallo allemaal !

Ik ben in Juli gestopt bij een werkgever, waarvan ik de email op mijn Gmail app liet synchroniseren.
Aangezien ik geen toegang meer heb tot mijn email adres heb ik deze verwijderd uit de Gmail app, Google app, en ook in mijn Android 'Accounts' staat die er niet meer tussen.

Echter krijg ik nog steeds (en krijg ik niet weg) de foutmelding 'Actie op account vereist' wat erg vervelend is.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit weg kan krijgen anders dan volledige factory reset?

Details:

Xiaomi Mi 9
Android versie: 9 PKQ1.181121.001
MIUI-versie MIUI Global 10.2.30

Groetjes,
Wouter

Alle reacties

• Wouter1337
Kan iemand mij hiermee helpen?

• croschou
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17-09 12:58
Check deze link eens:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1839943

En dan ook weer even doorklikken op de link die in dit bericht staat. Succes!

• Wouter1337
Hi @croschou

Bedankt voor je reactie !
Ik heb echter de betreffende Google account al verwijderd uit Google/Gmail app zoals wordt beschreven. Ook de cache/updates verwijderd wat niet mocht baten.

Groetjes,
Wouter

• croschou
Dan weet ik het ook niet. Blijkbaar is jouw oude werkmail het primaire mailadres? Dan moet je denk ik toch contact opnemen met de beheerder, in dit geval je oud-werkgever. Dat staat ook vermeld op internet. Succes.

• Wouter1337
Dat is dus het rare, mijn primaire mail adres is mijn persoonlijke. lk heb momenteel twee persoonlijke Google accounts actief staan op mijn telefoon, en die van werk is nergens meer terug te vinden omdat ik deze zo goed mogelijk heb geprobeerd te verwijderen, maar de melding blijft staan helaas

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:56

Croga

The Unreasonable Man

Toen je het account in stelde heb je de beheerders van je werk rechten gegeven op je telefoon. Die rechten gaan niet weg door het account te verwijderen.

De enige optie die ik gevonden heb is een complete reinstall van je telefoon. Terug naar fabrieks instellingen en dan alles opnieuw installeren.

Let op! Het heeft ook geen zin te proberen na een reset een backup terug te zetten. De backup zal diezelfde rechten voor de beheerder bevatten en daarmee dus dezelfde melding blijven geven.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:25
oftewel: je bent screwed :(
goed om te weten, dit is dus duidelijk een nadeel van dualsim en dan maar 1 werk/prive telefoon.

• Wouter1337
Hallo @Croga

Het enige wat ik heb gedaan is een derde Gmail toegevoegd aan mijn telefoon, verder geen bedrijfssoftware o.i.d.. Het kan toch niet dat ze dan 'rechten' hebben op mijn device?
Mijn applicaties zijn ook geinstalleerd via mijn privé Google account, niet die van werk

• croschou
99ruud99 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:37:
oftewel: je bent screwed :(
goed om te weten, dit is dus duidelijk een nadeel van dualsim en dan maar 1 werk/prive telefoon.
Dualsim? Nee toch? Gewoon een extra account op Gmail/Google? Of heb ik iets gemist :P

• Wouter1337
Het is inderdaad wel een dualsim telefooon, maar in dit geval gaat het puur om de Google/Gmail account.
Zo vreemd dat zelfs als de account overal verwijderd is, in zowel Accounts, als in Gmail, als in cache, als in cloud (wat ik niet geactiveerd heb), deze toch deze vervelende error blijft geven :(

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:56

Croga

The Unreasonable Man

Wouter1337 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:38:
Hallo @Croga

Het enige wat ik heb gedaan is een derde Gmail toegevoegd aan mijn telefoon, verder geen bedrijfssoftware o.i.d.. Het kan toch niet dat ze dan 'rechten' hebben op mijn device?
Mijn applicaties zijn ook geinstalleerd via mijn privé Google account, niet die van werk
Als dat GMail account onderdeel is van een bedrijfs domein heb je een opmerking gehad over remote reset van je apparaat. Daar hoeft geen bedrijfssoftware voor geïnstalleerd te worden, dat is een standaard security feature.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 09:25
croschou schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:18:
[...]

Dualsim? Nee toch? Gewoon een extra account op Gmail/Google? Of heb ik iets gemist :P
ik bedoel meer, stel ik pak dualsim, dan krijg ik dit probleem :) omdat werkgever dan op mobiel mail wilt instellen etc
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee