Scam mbt pakketbezorging?

Pagina: 1
Acties:

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een pakketje besteld die vandaag door PostNL wordt bezorgd bij een afhaalpunt.
Nou kreeg ik zojuist een mailtje dat hij is afgeleverd (bij het pakketpunt, niet bij de buren). Echter zie ik in mijn inbox nog 2 mailtjes die vlak ervoor en vlak erna zijn ontvangen, namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/EgjbE/58da2ed6c9.jpg

De link gaat naar het zelfde domein als van de afzender. Dit lijkt me niet van PostNL afkomstig, is dit een of andere poging tot phishing/scam? Zoja, dan is het wel erg toevallig dat dit mailtje op het zelfde moment binnenkomt en de afzender van het pakket ook juist is, hoe komen ze aan mijn gegevens?
Het huisnummer klopt ook bijna alleen de even nummers zitten niet bij mij in de buurt dus daar zou het pakket nooit afgeleverd kunnen worden.

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:07

Qck

Bazinga

Is scam ja, zie ook het bericht op security.nl: https://www.security.nl/p...-mail+over+bezorgd+pakket

Music is not just a sound, it's a way of living.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die had ik ook een paar keer vanmorgen. Ken dat hele body en fit niet en het mailtje is zo overduidelijk nep... In de prullenbak ermee.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:39
De mailtjes van PostNL komen van een ander adres. (noreply@notificatie.postnl.nl). Verder is de opmaak ook beduidend anders dan PostNL hanteert. Daarop staat namelijk ook tijdstip, Afzender, straatnaam, postcode, huisnummer, Barcode. Ook is het onderwerp van een PostNL mail dan 'Uw pakket is bezorgd', en niet 'Bezorging notificatie'.
Dus, spam.

[ Voor 64% gewijzigd door Nat-Water op 12-09-2019 14:07 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nat-Water schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:04:
De mailtjes van PostNL komen van een ander adres. (noreply@notificatie.postnl.nl). Verder is de opmaak ook beduidend anders dan PostNL hanteert.
Dus, spam.
Ja, die officiële mail heb ik inderdaad ook gewoon gehad.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/Egjrk/1caf4a6559.jpg

Dus het blijkt gewoon toeval te zijn dat ik gisteren iets bij B&F heb besteld en dat het huisnummer ook bijna overeenkomt. :o

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
mstx schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:07:
[...]

Ja, die officiële mail heb ik inderdaad ook gewoon gehad.

[Afbeelding]

Dus het blijkt gewoon toeval te zijn dat ik gisteren iets bij B&F heb besteld en dat het huisnummer ook bijna overeenkomt. :o
Nouja.. of er zit gewoon ergens een enorm lek. Ik heb vandaag exact hetzelfde gehad. Bij mij is het pakket nu onderweg naar mijn huisadres en vandaag ook 2 mails (exact dezelfde overigens, maar dat is weer niet zo verwonderlijk).

Misschien heeft PostNL iets openstaan naar de buitenwereld waar ze geen weet van hebben.

Nou kan het bij mij natuurlijk ook gewoon toeval zijn, maar het valt wel op :)

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 12-09-2019 14:47 ]

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1