Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IP camera werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 18-11 19:47
Ik heb gisteren een doosje uit China gekregen met daarin een POE camera. Om het ding te kunnen benaderen heb ik de software geïnstalleerd en het IP adres op mijn PC in de juiste range gezet. Naar wat spelen met settings kreeg ik de camerabeelden op mijn scherm te zien.

Daarna heb ik de camera even kort afgekoppeld om hem op een andere plek neer te leggen. Maar sindsdien lukt het me niet om de camera te benaderen. Bij het pingen krijg ik de melding "Destination host unreachable". Anders dan een time-out. Ook door de camera rechtstreeks op mijn PC aan te sluiten (uiteraard een IP in dezelfde range) lukt het niet om te pingen, laat staan te benaderen in de software.
Het valt me wel op dat de camera een klik geluid maakt, geen idee of dat ergens invloed op heeft. Hebben jullie tips om dit aan de praat te krijgen? Of is het een gevalletje DOA?

Camera = Besder 32024PW met een default IP adres 192.168.1.10

Alle reacties

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-11 15:32
DOA in ieder geval niet, want hij heeft het gedaan... ;-)

Heb je het IP adres (en netwerkmask) er vast ingezet of werkt hij nog via DHCP?

Controleer eens met een netwerkscanner of hij mogelijk een nieuw IP adres heeft gekregen? Je kunt hiervoor bijvoorbeeld Fing (android) voor gebruiken.

Als je hem aansluit op je pc; gebruik je dan nog wel een POE injector?

Je kunt hem altijd even resetten en opnieuw beginnen?

• m_rick
podarcis schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:56:
DOA in ieder geval niet, want hij heeft het gedaan... ;-)

Heb je het IP adres (en netwerkmask) er vast ingezet of werkt hij nog via DHCP?
Die heb ik niet gewijzigd, dit moet nog gewoon de fabrieksinstelling zijn
Controleer eens met een netwerkscanner of hij mogelijk een nieuw IP adres heeft gekregen? Je kunt hiervoor bijvoorbeeld Fing (android) voor gebruiken.
Ik heb dit zojuist geprobeerd op mijn telefoon. Dus de camera op een POE poort in mijn netwerk aangesloten, mijn telefoon handmatig een IP in dezelfde range gegeven, maar met Fing kan ik niks vinden.
Als je hem aansluit op je pc; gebruik je dan nog wel een POE injector?
Uiteraard :) ik heb een switch in mijn meterkast met 4 POE poorten (twee unifys in gebruik) en bij het testen op de PC heb ik rechtstreeks een POE injector gebruikt. Lampjes bij de camera branden dan ook gewoon zoals het hoort
Je kunt hem altijd even resetten en opnieuw beginnen?
Ik heb de camera al open gemaakt, maar ik kan ergens een reset knop vinden... :'(

• m_rick
Ik ben inmiddels verder gaan zoeken, zo ben ik er achter gekomen dat de camera dit type is: IVG-85X20PS-S. Zojuist heb ik mijn netwerk nog een keer helemaal opnieuw gereset en opnieuw geprobeerd te pingen; twee keer kort na elkaar. Mijn eigen PC heeft op dat moment 192.168.1.12
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
C:\Users\xx>ping 192.168.1.10

Pinging 192.168.1.10 with 32 bytes of data:
PING: transmit failed. General failure.

Ping statistics for 192.168.1.10:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

C:\Users\xx>ping 192.168.1.10

Pinging 192.168.1.10 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.12: Destination host unreachable.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 192.168.1.10:
    Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),

Ik krijg dus drie verschillende soorten response terug... :/ hoe zit dit?

• m_rick
Nou... inmiddels heb ik de camera werkend gekregen. Ik had nog een tweede camera binnen gekregen, en daar zat een cd'tje met software. Daarop stond een programma 'device manage' en via die software kwam ik er achter dat de camera inmiddels een ander IP adres had gekregen.
Via de router had ik de DHCP list nog doorgelopen. En ik heb nog wel een IP scan gemaakt op zowel mijn laptop als telefoon. Waarom deze software de camera wel vindt is mij een raadsel... maar het werkt nu :)