Opeens na herstarten pc geen verbinding monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• luke123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-10-2019
Beste iedereen,

Gister druk bezig met mijn webshop en om 16:00 even een pauze ingelast. Pc uit en benen strekken... Kom ik terug rond 17:00, pc aan, geen verbinding meer. No Input connection flikkerd er op het beeld.
Relevante info:

1 Ging om een vga kabel. Deze heb ik aangesloten op een andere monitor. Ook geen verbinding.
2 De monitor kon ook HDMI hebben dus ook HDMI geprobeerd. Geen verbinding.
3 Heb zelfs die witte dikke kabel geprobeerd (dvd?) Geen verbinding.
4Heb bios geprobeerd te resetten door de knoopbatterij er een uur uit te halen van moederbord.
5 Alles stekkers eruit en de aanknop minuut lang ingedrukt

Zodra ik de pc aanzet gaat deze wel gewoon aan zoals normaal. Geen gekkigheidheid. Alles werkt naar behoren. Toetsenbord licht op en de pcventilatoren draaien prima.

Enige wat vooraf ging was dat ik een melding kreeg dat de C schijf vol was en dat deze geleegd moest worden voor een update... Maar dit negeer ik al een week. Misschiend dat Microsoft toch weer te dom was om het toch maar te proberen te installeren waarna iets gecrasht is door te weinig ruimte. Geen idee. Ben geen expert.

Laatste: ik heb een ingebouwde "videokaart" in het moederbord. Dus geen externe die los kan zitten of kapot is etc.

Specs opnoemen van de pc heeft geen zin denk ik? Pc is nieuw en heeft goede specs.

Wat kan ik doen mensen?

Alvast bedankt voor het lezen!

Luke

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:54
luke123 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:16:

Specs opnoemen van de pc heeft geen zin denk ik? Pc is nieuw en heeft goede specs.
Beter teveel info geven dan te weinig en dat van goede specs heb ik vaker gehoord.

• luke123
i7 4790 / 240GB SSD + 1.0TB 16GB DDR4
Met gigabyte ga h81m s2h moederbord

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15

Nemesizz

Untouchable

luke123 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:45:
i7 4790 / 240GB SSD + 1.0TB 16GB DDR4
Met gigabyte ga h81m s2h moederbord
Hoop dat 'nieuw' een relatieve term is want.. een i7 4790 is een Haswell en die is inmiddels.... 4 generaties oud (alles behalve nieuw). Geen slechte CPU maar zeker niet nieuw.

Echter... dat je een i7 op dat betreffende moederbord hebt zitten is zeer zorgwekkend. Kan me haast niet herinneren een moederbord te hebben gezien met zo weinig VRM fases... ik zou daar zeker geen i7 op durven te drukken.

Nu is een webshop runnen (naar mijn idee) niet zwaar CPU intensief, maar dan nog, lijkt me niet gezond voor dat moederbord.

Een 240GB SSD (voor bootdisk) zou over het algemeen ruim voldoende moeten zijn (als je de meeste data op een andere grotere schijf zet).

Heb je misschien ook nog typenummer en wattage van de voeding?
Als die net zo 'nieuw' is als de rest van het systeem (of flink op bezuinigd, zoals het moederbord) kan het ook zijn dat die de boel omzeep heeft geholpen (hele goedkope voedingen, dingen als Qtec, of MSTech kunnen daadwerkelijk je PC omzeep helpen, zelfs met weinig belasting al).

• luke123
Nemesizz schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:49:
[...]

Hoop dat 'nieuw' een relatieve term is want.. een i7 4790 is een Haswell en die is inmiddels.... 4 generaties oud (alles behalve nieuw). Geen slechte CPU maar zeker niet nieuw.

Echter... dat je een i7 op dat betreffende moederbord hebt zitten is zeer zorgwekkend. Kan me haast niet herinneren een moederbord te hebben gezien met zo weinig VRM fases... ik zou daar zeker geen i7 op durven te drukken.

Nu is een webshop runnen (naar mijn idee) niet zwaar CPU intensief, maar dan nog, lijkt me niet gezond voor dat moederbord.

Een 240GB SSD (voor bootdisk) zou over het algemeen ruim voldoende moeten zijn (als je de meeste data op een andere grotere schijf zet).

Heb je misschien ook nog typenummer en wattage van de voeding?
Als die net zo 'nieuw' is als de rest van het systeem (of flink op bezuinigd, zoals het moederbord) kan het ook zijn dat die de boel omzeep heeft geholpen (hele goedkope voedingen, dingen als Qtec, of MSTech kunnen daadwerkelijk je PC omzeep helpen, zelfs met weinig belasting al).
Dank voor je antwoord. Pc in 2016 gekocht bij "Tvdl computers" kant en klaar opgestuurd... Sorry, voelde zo kort geleden maar het is inderdaad alweer 3 jaar. Nu jij mij dit zo verteld denk ik inderdaad dat het moederbord gesneuveld is. Ik heb soms wel 40 pagina's open staan op in Chrome. Dit moet soms wel... Kan dit het zijn?
Voeding:
Gyazo link... Krijg het niet voor elkaar op telefoon:

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/13389c4319f8455c99ec3418f6631b16

[ Voor 11% gewijzigd door luke123 op 12-09-2019 15:11 ]

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

Ik sluit me aan bij @Nemesizz de combi CPU en MOBO was niet ideaal en denk dat omwille hiervan je bord een opdonder heeft gehad en is overleden. Die CPU was destijds echt wel high-end en voldoet anno 2019 nog altijd prima. Had wel de nodige juice nodig en werd ook snel warm. Het is een combinatie van factoren, onder andere de matige VRM fasing op die H81 borden.

[ Voor 24% gewijzigd door Dhrax op 12-09-2019 15:38 ]

• luke123
Dhrax schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:36:
Ik sluit me aan bij @Nemesizz de combi CPU en MOBO was niet ideaal en denk dat omwille hiervan je bord een opdonder heeft gehad en is overleden. Die CPU was destijds echt wel high-end en voldoet anno 2019 nog altijd prima. Had wel de nodige juice nodig en werd ook snel warm. Het is een combinatie van factoren, onder andere de matige VRM fasing op die H81 borden.
Direct moederbord kopen dan. Waar moet ik nu opletten? (Ben niet zo slim op dit gebied blijkt nu) Dank voor je antwoord. Is rond de 100 euro mogelijk?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

Dhrax

Prog Lord

luke123 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:50:
[...]

Direct moederbord kopen dan. Waar moet ik nu opletten? (Ben niet zo slim op dit gebied blijkt nu) Dank voor je antwoord. Is rond de 100 euro mogelijk?
Check de pricewatch eens voor een leuk Z87 bord (MSI, Asus e.d.), dat is alweer een wat oudere chipset maar voldoet nog altijd prima. Moet je ruim onder 100 EUR wel kunnen vinden tegenwoordig. De RAM modules moeten hier normaliter ook prima op werken.

• luke123
Dhrax schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:04:
[...]

Check de pricewatch eens voor een leuk Z87 bord (MSI, Asus e.d.), dat is alweer een wat oudere chipset maar voldoet nog altijd prima. Moet je ruim onder 100 EUR wel kunnen vinden tegenwoordig. De RAM modules moeten hier normaliter ook prima op werken.
Overal staat helaas geen prijs beschikbaar.
Zo even op Amazon kijken

Is dit iets?
https://www.megekko.nl/pr...05vQ5iEAQYAiABEgKGl_D_BwE

[ Voor 25% gewijzigd door luke123 op 12-09-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
luke123 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:09:
[...]

Dank voor je antwoord. Pc in 2016 gekocht bij "Tvdl computers" kant en klaar opgestuurd... Sorry, voelde zo kort geleden maar het is inderdaad alweer 3 jaar. Nu jij mij dit zo verteld denk ik inderdaad dat het moederbord gesneuveld is. Ik heb soms wel 40 pagina's open staan op in Chrome. Dit moet soms wel... Kan dit het zijn?
Voeding:
Gyazo link... Krijg het niet voor elkaar op telefoon:

[Afbeelding]
Je voeding is zeer slecht dat is letterlijk een PC sloper van Linkworld. Bij zo'n winkel hoef je ook niet nog eens te komen want daar hebben ze geen verstand van PC's. Hadden ze het wel hadden ze nooit zulke rommel verkocht.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 13-09-2019 09:40 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1