Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies m.b.t. Raspberry Zigbee hub inclusief app

Pagina: 1
Acties:

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:27
Edit: titel apple = app

Dag mede tweakers,

Ik ben bezig met een projectje om wat raspberry's inclusief zigbee usb klaar te maken voor wat familie leden. Ik zelf gebruik home assistant in samenhang met homekit, maar zoals jullie wellicht al aan zien komen, zien mijn familieleden de tekens { } als Chinese tekens.

Nu zoek ik software/een appje, die verbinding kan maken met de raspberry en de apparaten zichtbaar worden zodra de gebruiker een apparaat toevoegt aan de hub.

Home assistant werkt bijvoorbeeld, maar de configuratie om extern toegang te hebben en het creëren van automatiseringen is niet makkelijk.

Domoticz geldt eigenlijk hetzelfde voor, daar zijn de automatiseringen wel ietsjes makkelijker.

Openhab vindt ik dan weer niet mooi eruit zien 8)7

Mozilla IoT is makkelijk, maar heeft weinig mogelijkheden voor uitbreiding en geen app voor een mobiel apparaat.

Ik ben dus heel benieuwd of iemand van jullie software kent die van je raspberry een gateway kan maken, die je vervolgens kan verbinden aan een app en vanaf buitenaf toegang hebt tot de apparaten.

Bedankt alvast

[ Voor 8% gewijzigd door ChristianBurger op 12-09-2019 10:30 ]