Vraag

• Gdelaat
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Weet/kent iemand toevallig een software pakket of mogelijkheid om een overzicht te maken van TOPdesk en PRTG?

Ik zou namelijk een overzicht laten zien hoeveel nieuwe/oude meldingen van TOPdesk en PRTG er zijn binnengekomen en eventuele andere relevante data.

wel heb ik alvast op internet verder gekeken maar er komt niet echt veel te voorschijn.

Alle reacties

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gdelaat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:39:
Weet/kent iemand toevallig een software pakket of mogelijkheid om een overzicht te maken van TOPdesk en PRTG?
Ik ken Topdesk niet maar de vraag verbaast me. Dat soort overzichten lijkt me juist core functionaliteit van dit soort pakketten.

• Gdelaat
TOPdesk is een pakket waar je namelijk meldingen van storing kan aanmaken en behandelen (ticket systeem), zelf heeft topdesk ook een eigen overzicht maar dat laat alleen van TOPdesk zelf zien.

het zou mooier zijn om meerdere pakketten in een overzicht te krijgen, anders zou je meerdere schermen open hebben staan, maar ook moeten opstarten.

• Spro
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-06 11:08
Heb je Grafana ( https://grafana.com/ ) als eens bekeken?
Da's een tool heel veel gebruikt wordt voor dit soort dingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Gdelaat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:39:

Ik zou namelijk een overzicht laten zien hoeveel nieuwe/oude meldingen van TOPdesk en PRTG er zijn binnengekomen en eventuele andere relevante data.

wel heb ik alvast op internet verder gekeken maar er komt niet echt veel te voorschijn.
Dan draai je beide uit, en die voeg je samen. Je bent nu met het zoeken op interbet en een topic maken meer tijd kwijt dan wanneer je eerdergenoemde gedaan had.

• Gdelaat
@Knee-Buckler
Het is namelijk de bedoeling om de Live data samen te brengen in 1 overzicht en die live te laten weergeven,

@Spro
ik zal dit eens bekijken of het iets is om te gebruiken, alvast bedankt

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Gdelaat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:57:
@Knee-Buckler
Het is namelijk de bedoeling om de Live data samen te brengen in 1 overzicht en die live te laten weergeven,

@Spro
ik zal dit eens bekijken of het iets is om te gebruiken, alvast bedankt
Ahh kijk, met die toevoeging wordt het weer anders. Dit kon ik namelijk niet uit je TS halen. Dan heb ik zo ook geen oplossing voor je omdat beide systemen echt wel compleet anders werken en opgebouwd zijn.

Als mij nog iets te binnen schiet zal ik dat zeker posten in dit topic.

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 22:52
Waarom wil je de data uit prtg weergeven in andere software? Het is toch veel simpeler om de topdesk data in prtg weer te geven? Dat is er voor gemaakt om aantal meldingen weer te geven met wijzertjes of grafieken.

Ben benieuwd wat je wil bereiken.

Ronald van Doorn

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-06 08:01

s3.

Er bestaan TOPdesk connectoren om PRTG meldingen in TOPdesk te weergeven. Kijk eens op de marketplace van TOPdesk.
Anders kun je altijd zelf nog aan de slag met de API. Genoeg voorbeelden op Google.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verdiep je eens in PowerBI Desktop, kan je, wanneer je SQL toegang hebt of andere bronnen hele mooie rapportages en dashboards bouwen. En het is gratis.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1