2x xeon PIII 550

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:48

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Hi zouden jullie 2x XEON PIII 550 overklokken of denk je dat, dat een duur grapje wordt als het verkeerd gaat??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als het verkeerd gaat, en je verneukt een Xeon dan is het per definitie als een duur grapje.

Prob is, dat vaak de boards waar deze procs opgaan echte serverboards zijn.
Negen van de 10 keer heb je dus niet eens de mogelijkheid omte OCen.
Maar je zou de truck kunnen wagen, alhoewel ik denk dat de winst niet zo bar hoog zal liggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

heb je ze liggen ofzo :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij zijn deze Xeons Slot2 CPU's gebaseerd op de Katmai (P3 Slot1) core, die gaan maar tot max. 650MHz ofzo, waarschijnlijk zul je ze zoiezo niet veel kunnen overclocken. En inderdaad, de meeste serverboards ondersteunen ook geen FSB verhoging, en de multiplier is op P3's gelocked.
Plus: je hebt twee CPU's die op gelijke snelheid moeten draaien. Stel nu dat 1 van de 2 wel 600MHz of zoiets haalt, en de ander niet? Dus je slagingskans is zoiezo al kleiner!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Voor meer info kun je ook even contact opnemen met Marcel van waterkoeling.nl. Hij heeft nu net 2 Xeon's 700 (Slot 2) aangeschaft, incl. serverbordje, en hij gaat ze (zegt hij zelluf) ook overklokken (en waterkoelen >:) )

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."