Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-10 09:07
Hey! Ik ben een pc aan het herstellen voor een vriend. Deze gaat gewoon niet meer aan :/ ik dacht eerst dat het de psu was maar blijkt perfect te werken met mijn psu tester. De power button is het ook niet aangezien ik 2 pinnetjes op het bord manueel heb verbonden. Cmos is ook gerecet dus ik denk defect bord? Op het bord zelf gaat er 1 lampje, dat is het lampje tussen de pci slots. Voor de rest geen enkel spoor van stroom.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk bord hebben we het over?

Het kan ook nog een ander onderdeel zijn (dode CPU of RAM). Maar meest waarschijnlijk lijkt me ook het moederbord.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:20
En wat heb je getest met die psu tester? Dat de voeding aan gaat, spanning op de lijnen gemeten en ripple gemeten? En hoe zit het met de 5VSB in die voeding? Als die defect is kan het moederbord er niets mee en zal het systeem niet opstarten.

Welk merk en type voeding is het?

Daarnaast kan het uiteraard ook een ander onderdeel zijn met het moederbord met stip op één.

• Fragmaser
een asus h97 plus. De psu tester heb in gebruikt om te checken of te psu aangaat.

• Fragmaser
psu is een corsair tx650
Modbreak:Niet twee keer achter elkaar posten. Gebruik de "wijzig"-knop als je iets wilt toevoegen voordat iemand anders gereageerd heeft.

[ Voor 74% gewijzigd door dion_b op 12-09-2019 10:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

@Fragmaser wij zijn niet helderziend, kunnen niet raden wat je situatie is en we kunnen (en willen...) je alleen helpen als je zelf ook meehelpt. Dit is niet je eerste topic waarin je totaal geen relevante informatie geeft in je topicstart en slechts een paar karige oneliners bij navraag, en er ook totaal geen eigen inzet te lezen is.

Zo werkt het niet. Wederom dicht. Wederom tips voor hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.