Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

75" Q70 of 65" Q90 ??? Formaat of qualiteit?

Pagina: 1
Acties:

• knbs81
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-09 09:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Qled TV.

Wat is je budget?
2,5k.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4K HDR films, Netflix, Youtube, soms Ziggo Horizon,

Wat heb je zelf al gevonden?
https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q70r-vs-samsung-q90r/782/779?usage=7311&threshold=0.1#comparison_2485

Welke vragen heb je hier nog over?
Qua prijs is deze tv-s het zelfde. Wat zullen jullie kiezen? 75" minder goede beeld of 65" beste beeldqualiteit?

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:49
Wat heb je nu?
Waarom deze twee?
Wat is de kijkafstand?
Heb je een home cinema voor geluid en wat?
Heb je nog andere websites geraadpleegd?
Waarom schrijf je qualiteit ipv kwaliteit?

LA-384 wijzigde deze reactie 12-09-2019 19:03 (14%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Bob-B190
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20-09 18:02
Meer is meer

Memento mori

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20:29
Mijn vraag met dit budget zou zijn: waarom qled en geen oled? 65" oled (LG, Philips, Sony of Panasonic) moet met jouw budget prima kunnen en dan heb je een veel betere tv dan welke Samsung dan ook.

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 19:17
Ach met fel zonlicht met gordijnen open naar skieen kijken, is op een q70 misschien wel mooier dan op een c9 oled.
Ik zou zelf ook oled nemen, de c8 is vrijwel even goed dan de c9 maar stukken goedkoper.

• knbs81
LA-384 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:02:
Wat heb je nu?
Waarom deze twee?
Wat is de kijkafstand?
Heb je een home cinema voor geluid en wat?
Heb je nog andere websites geraadpleegd?
Waarom schrijf je qualiteit ipv kwaliteit?
Panasonic 55" Plasma
Omdat qua beeldkwaliteit niet veel slechter dan Oled tv's
Geluid heb ik geen hooge eisen, dus inbouw speakers prima voldoende.
Ja
ik schrijf qualiteit ipv kwaliteit omdat ik een buitenlander ben en nederlands is niet mijn moedertaal, excuses

• Reeker
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 15:45
knbs81 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:52:
[...]

Panasonic 55" Plasma
Omdat qua beeldkwaliteit niet veel slechter dan Oled tv's
Geluid heb ik geen hooge eisen, dus inbouw speakers prima voldoende.
Ja
ik schrijf qualiteit ipv kwaliteit omdat ik een buitenlander ben en nederlands is niet mijn moedertaal, excuses
Beeldkwaliteit niet veel slechter dan oled? Ga eens naar een winkel toe en laat ons daarna vooral weten welke oled je (dan) wil kopen :)

• knbs81
Reeker schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:47:
[...]

Beeldkwaliteit niet veel slechter dan oled? Ga eens naar een winkel toe en laat ons daarna vooral weten welke oled je (dan) wil kopen :)
Ik heb zelf in MM gezien beide techniek met mixed content er op, en Q90 vs C9 was echt nihil voor mij.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:49
Ok, nou zijn er volgens mij wel meer tv's dan de genoemde twee of oled, maar ik ga er voor het gemak van uit dat je je goed hebt ingelezen van tevoren.

Dan zou ik zeggen; probeer eens met karton/papier uit hoe groot het tv oppervlak gaat zijn aan de muur. Als 65" dan groot genoeg is, kies je voor die.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Equazor_
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 15:55
Aangezien je aangeeft dat je 4K HDR films en netflix belangrijk vind zou ik kijken welke TV het beste scoort m.b.t.de HDR weergave.

Goede HDR weergave gaat bij mij boven het formaat van de TV.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-09 01:38
Equazor_ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:32:
Aangezien je aangeeft dat je 4K HDR films en netflix belangrijk vind zou ik kijken welke TV het beste scoort m.b.t.de HDR weergave.

Goede HDR weergave gaat bij mij boven het formaat van de TV.
Oled scoort het beste op HDR weergave, omdat oled een perfect contrast heeft

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:49
Beide hebben zo hun verschillen en het is afhankelijk welke voor jou meewegen. Zo is er verschil in het aantal dimming zones en ook in de oneconnectbox zit wat verschil waar de q90 slechts 1 kabeltje laat lopen en de q70 2 kabels nodig heeft.
Ik dat het het formaat de grootste bepalingen zal, worden maar zoals al aangegeven speelt je kijkafstand hierin een rol.

Het blijft knap dat de oled Jehova's zich ook hier weer in mengen en geen antwoord bieden op de gestelde vraag.

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:04
gekkemarc schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:06:
Beide hebben zo hun verschillen en het is afhankelijk welke voor jou meewegen. Zo is er verschil in het aantal dimming zones en ook in de oneconnectbox zit wat verschil waar de q90 slechts 1 kabeltje laat lopen en de q70 2 kabels nodig heeft.
Ik dat het het formaat de grootste bepalingen zal, worden maar zoals al aangegeven speelt je kijkafstand hierin een rol.

Het blijft knap dat de oled Jehova's zich ook hier weer in mengen en geen antwoord bieden op de gestelde vraag.
De TS beantwoordt niet eens een van de belangrijkste vragen die gesteld worden, namelijk de kijkafstand. Daarnaast is de OP maar magertjes.

Over het algemeen geldt bij een goede beeldkwaliteit de regel; 'hoe groter het beeld hoe indrukwekkender het overkomt'. Dit is natuurlijk relatief want de meerderheid van de consumenten zal 75'' op een kijkafstand van 2 meter als onprettig ervaren.

• knbs81
Freshouttheoven schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:10:
[...]

De TS beantwoordt niet eens een van de belangrijkste vragen die gesteld worden, namelijk de kijkafstand. Daarnaast is de OP maar magertjes.

Over het algemeen geldt bij een goede beeldkwaliteit de regel; 'hoe groter het beeld hoe indrukwekkender het overkomt'. Dit is natuurlijk relatief want de meerderheid van de consumenten zal 75'' op een kijkafstand van 2 meter als onprettig ervaren.
Kijkafstand is 3m.

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20:04
Met een kijkafstand van drie meter zou ik persoonlijk voor een 65'' kiezen aangezien ik groter niet comfortabel vind. Maar misschien vindt jij 75'' op drie meter juist wel comfortabel.

Zoals LA-384 al aangeeft is het handig om een paar vuilniszakken/ karton uit te knippen op 65'' en 75'' en hang deze aan de muur, zo heb je een idee van de daadwerkelijke grootte in jouw woonkamer aangezien tv's in de winkel kleiner ogen.

De reden waarom jij geen verschil ziet bij het vergelijken van een OLED met QLED tv komt doordat er in de MM veel omgevingslicht is hierdoor valt het uitstekende contrast van een OLED tv minder op. LCD tv's met FALD (waar ook de QLED modellen uit 2019 onder vallen met uitzondering van de Q6) hebben last van halo's, daarnaast kun je bij Samsung local dimming niet volledig uitzetten. Nog een nadeel van een QLED tv is het ontbreken van Dolby Vision.

Mocht je toch voor een 75'' kiezen dan kun je beter voor de Sony XF9005 kiezen, deze tv biedt een betere en natuurgetrouwere HDR beleving vergeleken met de Q7.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True