Enorm lawaai ps4 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Ik heb een tweedehands ps4 pro aangeschaft. De verkoper zei al dat de pro vrij luid was maar ik dacht het zal wel meevallen aangezien ik ook de allereerste ps4 in bezit heb gehad welke ook luid was.

Tijdens het opstarten van een willekeurig spel gaat de ps4 pro direct over op het maken van een gigantisch lawaai. Dit kan niks met oververhitting te maken hebben lijkt me omdat de ps4 dan net 30 seconde aan staat.

Iemand enig idee hoe dit te fixen? Ik heb de Pro al open gehad en met het stof valt het wel mee. Ik heb hem toch maar gereinigd maar zonder resultaat helaas.

Ter verduidelijking: als ik de ps4 aan heb staan met een game hoor ik de console op mijn slaapkamer geluid produceren. Er zitten tussen de locatie van de ps4 en mijn slaapkamer 2 deuren en een trap. Bizar dat ik hem dus nog kan horen.
iemand enige tips om dit op te lossen?

Alle reacties

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Pro's zijn geloof ik berucht hier om.

Er zijn wat custom cooler mods te vinden. Sommigen stijlvol en anderen bepaald niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Psyonara op 12-09-2019 01:14 ]

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:48
Krammetje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:31:
Ik heb een tweedehands ps4 pro aangeschaft. De verkoper zei al dat de pro vrij luid was maar ik dacht het zal wel meevallen aangezien ik ook de allereerste ps4 in bezit heb gehad welke ook luid was.

Tijdens het opstarten van een willekeurig spel gaat de ps4 pro direct over op het maken van een gigantisch lawaai. Dit kan niks met oververhitting te maken hebben lijkt me omdat de ps4 dan net 30 seconde aan staat.

Iemand enig idee hoe dit te fixen? Ik heb de Pro al open gehad en met het stof valt het wel mee. Ik heb hem toch maar gereinigd maar zonder resultaat helaas.

Ter verduidelijking: als ik de ps4 aan heb staan met een game hoor ik de console op mijn slaapkamer geluid produceren. Er zitten tussen de locatie van de ps4 en mijn slaapkamer 2 deuren en een trap. Bizar dat ik hem dus nog kan horen.
Koeler loshalen en betere koelpasta gebruiken.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb een PS4 Slim en Pro, de slim hoor je simpelweg niet terwijl de Pro een ingebouwde stofzuiger heeft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

NotSoSteady schreef op donderdag 12 september 2019 @ 01:51:
[...]

Koeler loshalen en betere koelpasta gebruiken.
Dit is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Ik ben best handig met computers enz. Maar heb recent mijn ps4 pro gesloopt tijdens uitmekaar halen de psu stekker kwam bij mij los van moederbord dus die is klaar nu.. is een bekend probleem dat deze heel strak zit. Dus leer van mijn fouten! Wees mega voorzichtig!
Krammetje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:31:

Klinkt als een pro die vol zit met stof !
Je kan zonder problemen de bovenkant eraf halen( mag ook gewoon zonder garantie problemen btw) en dan kijken hoeveel stof erin zit.
Als je een compressor hebt voorzichtig schoonblazen of van die bussen lucht kopen. Netjes schoonmaken.

Mocht dit niet helpen dan is de koelpasta waarschijnlijk overleden. Maar zoals ik hierboven beschrijf bij mij is het fout gegaan bij uitmekaar halen. Mocht je het toch doen. Neem deze tip mee;
De psu kabel vanuit de psu kant er proberen uit te trekken ( psu is de voeding btw).
Mocht er dan iets kapot gaan dan is het slechts de voeding en niet je moederbord. Heb helaas deze tip te laat gelezen.
Voeding is te vervangen een kapot moederbord niet..

[ Voor 64% gewijzigd door v8power67 op 12-09-2019 09:32 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:24
v8power67 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:25:
[...]

Dit is niet zomaar voor iedereen weggelegd. Ik ben best handig met computers enz. Maar heb recent mijn ps4 pro gesloopt tijdens uitmekaar halen de psu stekker kwam bij mij los van moederbord dus die is klaar nu.. is een bekend probleem dat deze heel strak zit. Dus leer van mijn fouten! Wees mega voorzichtig!
Zou je die niet kunnen solderen dan?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:08

HugoBoss1985

Xenotech

DonJunior schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:52:
[...]

Solderen is niet voor iedereen weggelegd :+

Als je met een compressor gaat blazen dan wel even de ventilator tegenhouden of in ieder geval zorgen dat hij niet te hard gaat draaien...

• DonJunior
HugoBoss1985 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:54:
[...]

Solderen is niet voor iedereen weggelegd :+

[..]
Hij is toch al stuk,, wat heb je te verliezen.

*sowieso

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

DonJunior schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:52:
[...]

Heb ik gedaan, maar is iets verkeerd gegaan denk. Hij klapt er na aanzetten snel uit. Hoort echt een soort klik. Dus ja ben geen expert maar hij zit er wel netjes op gesoldeerd.. dus ja deze is klaar zit iets echt mis.
Heb een bedrijf erover gevraagd of hun kunnen fixen maar nooit meer iets gehoord. Dus ja denk dat niet meer te doen is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Thanks all. Helaas geen verschil met het schoonmaken van de fan. Ook al kwam er veel stof uit.

• DonJunior
Ik zou vooral even goed op Google zoeken. Heb snel even gezocht op Youtube en Google.. beiden staan vol met informatie aangaande dit onderwerp. Schijnt een PS4 Pro issue te zijn.

*sowieso

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 16:53
verplaats naar SPV. Je had hier overigens al genoeg over kunnen vinden met de zoekfunctie, dit onderwerp is al vaak besproken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1