Vraag

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
Beste Tweakers,

Ik heb al enige tijd een Moto Z2 Play liggen met een scherm wat niet meer functioneert. Het scherm is zwart (geen touchbediening of zicht mogelijk).

USB debugging staat waarschijnlijk uit, als ik mijn telefoon aansluit krijg ik ook niets te zien op de computer.

Nou zou ik ADB moeten gebruiken en met commands vanaf windows (in dit geval) acces kunnen krijgen tot mijn data? (heb ik daarvoor dan eerst debugging aan moeten zetten?)

Ik kan niet van USB type C rechtstreeks op een tweede scherm projecteren en/of met een hub en een OTG adapter met een externe muis alles kunnen regelen, of heb je voor die projectie eerst diezelfde USB debugging nodig?

Ofwel, ik hoor de klok best wel goed luiden maar ik weet niet precies waar de klepel hangt. Ik zie door de bomen van het researchen het bos niet meer.

Afijn, graag hoor ik van jullie.

Groet,

Luc

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@FromSpec2Sirius ADB werkt alleen als debugging aanstaat, een scherm projecteren via USB-C zal het toestel niet ondersteunen gok ik. Enige mogelijkheid is het aansluiten van een werkend scherm en daarmee de data eraf halen.

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
@rens-br Ofwel USB type C naar een hub met een hdmi-out en een USB A out om zowel een monitor als een muis te kunnen aansluiten. Maar wel extra OTG adapter doet de muis het niet zomaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
FromSpec2Sirius schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
@rens-br Ofwel USB type C naar een hub met een hdmi-out en een USB A out om zowel een monitor als een muis te kunnen aansluiten.
Dat gaat waarschijnlijk niet werken, omdat het toestel geen video-out ondersteund op de USB-C poort.
Maar wel extra OTG adapter doet de muis het niet zomaar?
Muis support zit standaard in Android, dus dat moet prima werken. Echter heb je dan nog steeds geen beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Op eBay heb je voor zo'n 35 eurie een replacement-scherm op je deurmat liggen(met AliExpress kan je daar nog een tientje vanaf halen met goed zoekwerk). Met een beetje hobbywerk en een youtube videootje of 2 zit 'ie er in, EN heb je je data terug.

daarna kan je die telefoon dan ook wel weer verkopen voor meer dan 35 euro. Of blijven gebruiken, natuurlijk.

En niet te vergeten, voor de volgende keer je backupmogelijkheden op orde hebben voordat zoiets gebeurd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2019 11:54 ]