Ik heb zo'n 4 weken geleden een nieuwe Crucial MX500 1TB SSD aangeschaft, omdat mijn oude hard disk niet meer werkte na het vervangen van de Power Supply van mijn pc. Op het eerste gezicht leek alles in orde, SSD werd herkent, en kon ik een aantal spellen via steam installeren.
Nu wou ik ook World of Tanks Installeren, maar ik kreeg ineens meldingen van Intel Rapid Storage dat de SSD connectie steeds werd verbroken, en dan weer werd verbonden. Ik besloot toen de PC af te sluiten, kabels te controleren, SATA poorten wisselen etc. om de SSD weer werkend te krijgen. Helaas was geen van deze opties een succes.
Ik heb toen mijn SSD opgestuurd naar Megekko (Waar ik de SSD heb gekocht) en daar zijn een aantal testen gedaan met de SSD. Nu hebben ze zelf geen problemen ontdekt met de SSD, en kreeg ik het volgende bericht:
Nu heb ik daarna weer geprobeerd om andere SATA kabels te gebruiken, heb ik ook een andere kabel van de power supply gebruikt, en heb ik de SSD waar windows op staat getest op de verschillende SATA poorten. De SSD waar windows op staat werkt namelijk wel op alle SATA poorten, maar de nieuwe SSD werkt dus niet meer.
Systeemgegevens:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 18362) (18362.19h1_release.190318-1202)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z87-HD3
BIOS: BIOS Date: 04/17/13 22:02:02 Ver: 04.06.05 (type: BIOS)
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 32768MB RAM
Available OS Memory: 32656MB RAM
DirectX Version: DirectX 12
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2070
Hoop dat ik hier wat meer informatie kan krijgen betreft mijn probleem.
Alvast bedankt!
Nu wou ik ook World of Tanks Installeren, maar ik kreeg ineens meldingen van Intel Rapid Storage dat de SSD connectie steeds werd verbroken, en dan weer werd verbonden. Ik besloot toen de PC af te sluiten, kabels te controleren, SATA poorten wisselen etc. om de SSD weer werkend te krijgen. Helaas was geen van deze opties een succes.
Ik heb toen mijn SSD opgestuurd naar Megekko (Waar ik de SSD heb gekocht) en daar zijn een aantal testen gedaan met de SSD. Nu hebben ze zelf geen problemen ontdekt met de SSD, en kreeg ik het volgende bericht:
Ik heb dus vandaag de SSD binnen gekregen, en opnieuw geprobeerd deze aan de praat te krijgen. Had de SATA kabels aangesloten, power supply aangesloten en de computer opgestart. De SSD heeft toen zo'n 5 minuten gewerkt. Daarna kreeg ik weer via Intel Rapid Storage de melding dat de SATA connectie niet goed was, en dat de schijf verwijderd werd.Getest op SV, klacht niet geconstateerd.
Wordt gevonden in de BIOS en in Windows. De juiste capaciteit wordt ook gelezen, staat gewoon als 1TB in BIOS en Schijfbeheer.
SMART check gedaan in Crucial Storage Executive, deze gaf geen bad blocks of andere defecten aan.
Hierna CrystalDiskMark aangezet, deze test de SSD snelheden.
Deze waren volledig naar spec, alleen de read speed was iets lager. Dit is echter normaal, SSD werkt naar behoren.
SSD is niet defect, klant hierover informeren.
Nu heb ik daarna weer geprobeerd om andere SATA kabels te gebruiken, heb ik ook een andere kabel van de power supply gebruikt, en heb ik de SSD waar windows op staat getest op de verschillende SATA poorten. De SSD waar windows op staat werkt namelijk wel op alle SATA poorten, maar de nieuwe SSD werkt dus niet meer.
Systeemgegevens:
Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 18362) (18362.19h1_release.190318-1202)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
System Model: Z87-HD3
BIOS: BIOS Date: 04/17/13 22:02:02 Ver: 04.06.05 (type: BIOS)
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-4670K CPU @ 3.40GHz (4 CPUs), ~3.4GHz
Memory: 32768MB RAM
Available OS Memory: 32656MB RAM
DirectX Version: DirectX 12
Graphics Card: NVIDIA GeForce RTX 2070
Hoop dat ik hier wat meer informatie kan krijgen betreft mijn probleem.
Alvast bedankt!