Goedkope nieuwe 4k tv of premium 2e hands full HD tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Why So Serious.
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-05 23:42
Mijn vraag
Hallo allemaal ik ben nieuw hier ik heb wel verschillende keren informatie opgezocht op fora maar weet niet precies de gang van zaken hier dus ik hoop dat ik het goed doe

Ik wil graag een nieuwe tv kopen van +/- 50 inch (55 inch vind ik te groot) ik heb momenteel nog een Panasonic tx37lzd80f maar wil toch wel graag een wat grotere en nieuwere/betere tv.

Nou ben ik nog student dus heb ik het niet super breed dus heb ik een budget van 500 ( tientje meer is ook nog wel oké maar 600 wordt me te duur) ik vroeg mij af of ik voor dit geld beter een nieuwe goedkope 4k tv kan kopen of een wat oudere tweedehands tv met een full HD resolutie die oorspronkelijk uit een hogere prijsklasse kwam zoals deze:

Philips - 46 inch - 46pfl8008s/12
€ 409,00
http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Relevante software en hardware die ik gebruik
PlayStation 4 voor films en games ( hoofdzakelijk single player)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
opzoeken van beste tv onder 500 euro op verschillende sites. Reviews van tv uit link gelezen.

Alvast ontzettend bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Voor 46/50 inch ga je het verschil wel zien maar niet duidelijk merken tussen 4k en 1080p.
Ik zou daarom investeren in een betere kwaliteit 1080p dan 4k in jouw beperkte budget en schermgrootte situatie. Let ook op de geluidskwaliteit btw.

Ik snap je vergelijking echter niet: nieuwe 4k of 2e hands premium full hd. Bedoel je niet 2e hands 4k of nieuwe premium full hd?

Sowieso: PS5 is nog niet uit, films koop je wel toch niet op blu ray 4k maar kijk je compressor Netflix etc. Ik zou gaan voor een nieuwe full hd tv ipv een nieuwe 4k in jouw situatie. Vanaf 55 inch zie je het verschil overigens echt wel tussen 4k en 1080p.

[ Voor 92% gewijzigd door CyberMania op 11-09-2019 19:24 ]

• Why So Serious.
Bedankt voor de reactie ik begrijp dat je de vergelijking een beetje raar vind. Nieuw zie ik echter dat bijna alle tv's van +/- 50 inch 4k zijn en dat leek mij dus een voordeel aan nieuw. 2e hands zie ik niet veel 4k tv's binnen mijn budget die mij echt veel beter lijken dan een nieuwe. Ik zie echter wel full HD tv's die destijds goed beoordeeld zijn dus ik vroeg mij af hoe deze in vergelijking met de budget tv van nu (vaak 4k) presteren. Ik heb trouwens al een tweedehands 5.1 setje van pionier dus het geluid wat uit mijn tv komt maakt mij niet zoveel uit maar bedankt voor het meedenken.

Momenteel kijk ik inderdaad full HD blue rays of games en Netflix. Maar ik heb hier wel een 4k abonnement voor. Ik weet niet of 4k Netflix er veel beter uit ziet dan full HD Netflix op 50 inch ( ivm met hogere bitrate) Ik ben trouwens wel van plan om de tv een jaar of 5 te houden dus ik wil toch wel een beetje rekening houden met de ps5.

Het is misschien een beetje teveel gevraagd maar verwacht je dat de tv uit de link voor dit geld en mijn situatie beter presteert dan een nieuwe tv van +/- 500 euro?

[ Voor 7% gewijzigd door Why So Serious. op 11-09-2019 19:56 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Why So Serious. Aankoopadvies doen we in CEA. Ik heb het topic dus verplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
CyberMania schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:21:
Ik snap je vergelijking echter niet: nieuwe 4k of 2e hands premium full hd. Bedoel je niet 2e hands 4k of nieuwe premium full hd?
Nieuwe full HD tv's bestaan al nauwlijks meer, laat staan een premium model.
Voor €500 zou ik wel een nieuwe tv nemen waar tenminste nog garantie op zit, aangezien zelfs een nieuwe tv binnen no-time issues kan vertonen.
Of een tweedehands van €200 (maar op Marktplaats zit de vraagprijs vaak nog aan de hoge kant voor een tv zonder garantie) en de overige €300 sparen ..., klaar voor de PS5 zal geen enkele tv zijn rond deze bedragen.
Uit Duitsland van Amazon kon je overigens nog een 'prima' budget Full HD model van Hisense kopen van 43" voor €200-250 (zie dat ze inmiddels uitverkocht zijn; was een model van vorig jaar met AUO VA paneel)

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-09-2019 22:30 ]

• Why So Serious.
apis29 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 22:21:
[...]

Nieuwe full HD tv's bestaan al nauwlijks meer, laat staan een premium model.
Voor €500 zou ik wel een nieuwe tv nemen waar tenminste nog garantie op zit, aangezien zelfs een nieuwe tv binnen no-time issues kan vertonen.
Of een tweedehands van €200 (maar op Marktplaats zit de vraagprijs vaak nog aan de hoge kant voor een tv zonder garantie) en de overige €300 sparen ..., klaar voor de PS5 zal geen enkele tv zijn rond deze bedragen.
Uit Duitsland van Amazon kon je overigens nog een 'prima' budget Full HD model van Hisense kopen van 43" voor €200-250 (zie dat ze inmiddels uitverkocht zijn; was een model van vorig jaar met AUO VA paneel)
Oké het is natuurlijk maar net wat je verstaat onder klaar voor de ps5. Hdr mis ik natuurlijk maar dat is met mijn ps4 ook al zo het enige wat ik straks extra zal missen is 4k. Natuurlijk weet ik dat een duurdere tv beter beeld geeft met betrekking tot contrast en zwartwaardes en dergelijke maar dat geld voor mijn ps4 ook. Ik vind zelf 43 inch een beetje aan de kleine kant. Zoals aangegeven heb ik nu een 37 inch Panasonic waarvan ik het beeld opzich prima vind ( mooier is natuurlijk altijd beter) en dan vind ik de overstap naar 43 inch niet echt groot genoeg. Wel bedankt voor het meedenken.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Why So Serious. schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:58:
[...]

Oké het is natuurlijk maar net wat je verstaat onder klaar voor de ps5. Hdr mis ik natuurlijk maar dat is met mijn ps4 ook al zo het enige wat ik straks extra zal missen is 4k. Natuurlijk weet ik dat een duurdere tv beter beeld geeft met betrekking tot contrast en zwartwaardes en dergelijke maar dat geld voor mijn ps4 ook. Ik vind zelf 43 inch een beetje aan de kleine kant. Zoals aangegeven heb ik nu een 37 inch Panasonic waarvan ik het beeld opzich prima vind ( mooier is natuurlijk altijd beter) en dan vind ik de overstap naar 43 inch niet echt groot genoeg. Wel bedankt voor het meedenken.
Misschien komt er ook een Freesync, G-synch, etc. op de PS5 en volgens mij werkt dat niet of slechts beperkt op een 60Hz model (bij Samsung zit het bijna enkel op de 100/120Hz modellen). En in deze prijsklasse/formaat is 120Hz ver te zoeken (tegenwoordig bijna alleen nog de Sony 49XG83 (of van vorig jaar de 49XF85) of 49XG90 (of ook van vorig jaar de 49XF90).

Maar als HDR en Freesync of 120fps niet belangrijk zijn dan voldoet elke 4K tv wel aan 'PS5 Ready'.
Misschien naar een 50PUS6703 oid kijken of de opvolger (6704 of 6504), dan heb je iig ook Ambilight.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 12-09-2019 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
apis29 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:04:
[...]

Misschien komt er ook een Freesync, G-synch, etc. op de PS5 en volgens mij werkt dat niet of slechts beperkt op een 60Hz model (bij Samsung zit het bijna enkel op de 100/120Hz modellen). En in deze prijsklasse/formaat is 120Hz ver te zoeken (tegenwoordig bijna alleen nog de Sony 49XG83 (of van vorig jaar de 49XF85) of 49XG90 (of ook van vorig jaar de 49XF90).

Maar als HDR en Freesync of 120fps niet belangrijk zijn dan voldoet elke 4K tv wel aan 'PS5 Ready'.
Misschien naar een 50PUS6703 oid kijken of de opvolger (6704 of 6504), dan heb je iig ook Ambilight.
Ja ik denk persoonlijk dat de (meeste) games op de ps5 op 60fps blijven draaien maar je weet inderdaad maar nooit. Bedankt voor de suggesties ambilight lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging. Ik vraag mij echter nog steeds af of deze mooier beeld gaat geven dan bijvoorbeeld de tv uit de advertentie. Aangezien deze 100hz is en natuurlijk oorspronkelijk uit een hele andere prijsklasse komt. Ook met betrekking tot zwart waardes omdat deze ook local dimming heeft en driezijdig ambilight ( kon van de nieuwe tv's niet zien of die ook driezijdig is) blijft misschien ook wel moeilijk te beslissen aangezien het onmogelijk is om beide naast elkaar te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:36

IQM

Wij hebben een Samsung F8000 van 5 jaar oud. Full HD resolutie maar zeer goede beeldkwaliteit en erg goed geluid voor een platte TV. Destijds gekocht naar aanleiding van een review op Tweakers. Ik heb ooit een Philips 4k Android TV gekocht maar die heb ik met verlies weer snel verkocht. Het beeld haalde het niet bij de Samsung. Als je gaat zoeken kun je voor een habbekrats wellicht nog een UE46F8000 of UE55F8000 op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:14
Ja ik denk persoonlijk dat de (meeste) games op de ps5 op 60fps blijven draaien maar je weet inderdaad maar nooit. Bedankt voor de suggesties ambilight lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging. Ik vraag mij echter nog steeds af of deze mooier beeld gaat geven dan bijvoorbeeld de tv uit de advertentie. Aangezien deze 100hz is en natuurlijk oorspronkelijk uit een hele andere prijsklasse komt. Ook met betrekking tot zwart waardes omdat deze ook local dimming heeft en driezijdig ambilight ( kon van de nieuwe tv's niet zien of die ook driezijdig is) blijft misschien ook wel moeilijk te beslissen aangezien het onmogelijk is om beide naast elkaar te zien.
Imo is het een makkelijke beslissing, koop een nieuwe tv ;).

Los van de Ambilight (en 100Hz native) feature is de Philips 46pfl8008 geen speciale tv. Local dimming is meer marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt op deze tv, daarnaast is het contrast van deze tv voor VA begrippen anno nu ook matig. Dan hebben we het nog niet eens over de prijs gehad die de verkoper ervoor wilt hebben, deze is way to high.

Review: https://www.flatpanelshd....on=showfull&id=1371990889

Als je graag Ambilight wenst dan zou ik voor de aanbeveling(en) van Apis gaan, mocht Ambilight geen harde eis zijn dan ben je veel beter af met bijv. de pricewatch: Samsung 50RU7170 Zwart

Over het algemeen geldt de regel; hoe hoger het contrast hoe indrukwekkender het beeld. De 50RU7170 heeft een meer dan 2 keer zo hoge contrastratio vergeleken met de Philips 46pfl8008, een veel lagere input lag en je hebt minimaal 2 jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magician2000
  • Laatst online: 17-05 22:36

magician2000

.....

Heb je al een beslissing genomen?

Kwam toevallig op dit topic uit aangezien ik eenzelfde soort vraagstelling heb. Een (gebruikte) full HD voor een laag budget (max € 200,-)of een (gebruikte) 4k voor een wat minder laag budget (max € 500,-).

Na veel oplet- en leeswerk is mijn conclussie inderdaad ook dat TV prijzen op marktplaats flink aan de hoge kant zijn. Zowel de vraagprijs als wat mensen er voor bieden.

Vandaar dat mijn gedachten zich al verplaatsen naar een nieuwe 4k TV (tenzij ik nog wat leuks 2e hands tegen het lijft loop, maar dan al met de focus op 4k).

Trust no one, expect the unexpected and be prepared!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Why So Serious.
Sorry voor de late reactie.
Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Ben nog wezen kijken naar een goede plasma omdat ik ook veel films kijk maar tweedehands zijn de prijzen inderdaad aan de hoge kant dus ga ik mischien toch maar weer naar een nieuwe tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 10:05
Ik ben een tijd geleden overgestapt van een toenmalig high-end full HD (Philips PFL9613) naar een “budget” 4K en ben daar nog steeds elke dag blij mee. Het is een Philips 50PUS7303 geworden. Prachtig beeld( zeker na calibratie), veel mogelijkheden, lage inputlag, smart-opties werken vlot en goed. Nadelen zijn het wat mindere geluid (bijna inherent aan goedkopere televisies) en het feit dat het geen OLED is.

Kijkhoeken vallen me echt alleszins mee. Niet perfect, maar zeker niet slecht. Ik heb toentertijd (klein jaartje geleden) ook alle mogelijkheden op een rijtje gezet, alle technische snufjes en afkortingen afgewogen en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat dit voor mij echt een te gekke televisie is. 4K voegt echt wat toe, zeker met gaming. Een rondje Forza 7 met 4K HDR op 60FPS, wauw. Ambilight vergroot de immersie ook enorm imho.

Is het de beste tv die je krijgen kan? Vast niet, maar bedenk je wel dat je in je woonkamer niet 5 tv’s op een rij hebt staan en die vergelijking dus niet kunt zien. Ik heb me echt heel erg druk gemaakt om soort paneel, nits, dimming en nog veel meer zaken waar ik met dit soort budget toch geen invloed op had, maar ben nu al meer dan een jaar heel erg blij met dit beestje. Geen seconde spijt. Heb hem toentertijd voor 565 kunnen kopen. Hele dikke aanrader, en voor mij een enorme vooruitgang.

Mijn 2 centen: maak je niet té druk om alle technische foefjes. Als ‘ie er straks eenmaal staat weet je niet meer beter en heb je een grotere tv in huis met waanzinnig beeld waarop je dikke 4K-beelden kunt bekijken. Mocht je uit de buurt van Varsseveld komen ben je van harte welkom om eens te komen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Why So Serious. schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:57:
Sorry voor de late reactie.
Ik heb nog geen keuze gemaakt.
Ben nog wezen kijken naar een goede plasma omdat ik ook veel films kijk maar tweedehands zijn de prijzen inderdaad aan de hoge kant dus ga ik mischien toch maar weer naar een nieuwe tv kijken.
Wellicht dat een outlet model iets is. Heb dit namelijk zelf als oplossing gekozen. Een beter model van 2018 voor een instapprijs.

Meer geld dan ik in eerste instantie voor een (gebruikte) TV uit wilde geven, maar dan wel volledige garantie, groter, zuiniger en 4k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Why So Serious.
magician2000 schreef op maandag 18 november 2019 @ 23:14:
[...]

Wellicht dat een outlet model iets is. Heb dit namelijk zelf als oplossing gekozen. Een beter model van 2018 voor een instapprijs.

Meer geld dan ik in eerste instantie voor een (gebruikte) TV uit wilde geven, maar dan wel volledige garantie, groter, zuiniger en 4k :)
Zou ik misschien mogen weten om welk model het gaat en aan wat voor prijsverschil ik moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magician2000

magician2000

.....

Het ging in dit geval over de sony KD-49XF8096.
pricewatch: Sony KD-49XF8096 Zwart

Met de laatste bekende prijs van waar ik de TV heb gevonden scheelde het € 100,00. Maar met de laatste prijs hier op Tweakers meer dan het dubbele.

Ook bij BCC is een outlet deel op de site. Daar staan nog diverse merken in.

Pagina: 1