Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welk geheugen bij AMD Ryzen 5 3600?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:14
Samenvatting: welk geheugen moet ik kiezen?

Mijn huidige pc begint steeds vaker wat moeilijk te doen, zodat ik naast een schone OS-installatie ook meteen maar even wat componenten wil vervangen. Huidige mobo/processor/geheugen is zo'n 10 jaar oud. Het betreft een AMD Phenom II X4 945, met 8GB DDR3-geheugen.

Diverse andere componenten zijn recentelijker vervangen. Bijv. kast, voeding, SSD, HDD is allemaal minder oud en nog helemaal prima.

Waar ik aan denk. Heeft iemand op- of aanmerkingen?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 193,-€ 193,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 109,-€ 109,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 81,-€ 81,-
1Optische drivesLG GH24NSD1€ 15,30€ 15,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,04

Ik zie echter dat er diverse geheugenmodules bestaan, allemaal DDR4 op 3200Mhz met dezelfde latency en grofweg dezelfde prijs. Maakt het nog uit welke ik neem, binnen bijv. deze selectie?
https://tweakers.net/pric...;1300934;1449022;1300846/

Gebruik van de pc: voor m'n desktoptoepassingen is de huidige pc als snel genoeg, dus bovenstaande specs ook prima. Ik doe ook zo nu en dan wat games. M'n huidige grafische kaart is enkele jaren oud, kan nog wel eventjes mee. F1 2018, Tomb Raider etc.

Beste antwoord (via DeadMetal op 11-09-2019 23:17)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DeadMetal zijn allemaal prima, net wat voor nu het best te verkrijgen is bij de jou gekozen shop.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B deze koeler voldoet prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DeadMetal zijn allemaal prima, net wat voor nu het best te verkrijgen is bij de jou gekozen shop.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B deze koeler voldoet prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DeadMetal
Oké dank je @Hackus. De Mugen is een stukje stiller onder load, vandaar dat ik die op de lijst heb staan. Het prijsverschil vind ik niet enorm belangrijk (hoop deze ook weer 10 jaar te gebruiken). Maar ik twijfel nu dus over de koeler i.p.v. het geheugen :+

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 11-09-2019 18:57 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
DeadMetal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:44:
Oké dank je @Hackus. De Mugen is een stukje stiller onder load, vandaar dat ik die op de lijst heb staan.
Dat is niet onder load, maar op 12V.
Logisch dat de Mugen dan stiller is, de fans draaien nu eenmaal niet harder, koeling is dan ook iets slechter.
Al met al is de Mugen wel net iets beter, maar dan ook bijna 2x zo duur.

• DeadMetal
mitsumark schreef op woensdag 11 september 2019 @ 18:59:
[...]
Dat is niet onder load, maar op 12V.
Oké, maar redeneer ik dan verkeerd door te denken dit op min of meer hetzelfde neerkomt? Onder load zal de ventilator sneller draaien en dus meer bij die testresultaten in de buurt komen?

/edit: inmiddels de spullen besteld zoals genoemd in de startpost

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 12-09-2019 12:16 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
DeadMetal schreef op woensdag 11 september 2019 @ 19:28:
[...]

Oké, maar redeneer ik dan verkeerd door te denken dit op min of meer hetzelfde neerkomt? Onder load zal de ventilator sneller draaien en dus meer bij die testresultaten in de buurt komen?
De Mugen pcgh fans draaien altijd op ~12v, de gelid fan in principe nooit (of je moet een 3700x of hoger op z'n staart trappen).
Verder is de Mugen een prima koeler natuurlijk en zeker niet slechter.
Pagina: 1