[Spolier] is stijlloze .

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-11 11:28
-O-

Zit ik een (kansloos, ja ik heb soms geen leven) post te typen over een game... mik ik het in [Spoiler] tags om niet op mijn donder te krijgen (reeds voorgaand gebeurd)... en dan blijkt de Spoiler een stijlloos zwart gat te zijn waarin mijn hele set (5 tags) aan stijl skills verdwijnt. :+

* World Citizen Schupt een beetje tegen een steentje en roept iets over 2019 waarna hij nog wat mompelt over de fotoalbum functie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L6bRzE5WmboPnTaVKJwAz20p/full.png

Ik opper een verbetering voor de spoiler tag. Gezien mij ook vaak gevraagd word die te gebruiken, wil ik ook fatsoenlijk kunnen stijlen. *O*

(mijn titel is een beetje gefaald ... "[Spoiler] is stijlloos.")

[EDIT]
Dit is hem ook niet hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f96YpCRbJ5IZjQC8djbiwfNf/thumb.png

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 11-09-2019 18:01 ]

FreeReef.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is al meerdere keren aangegeven en in elk van die gevallen is duidelijk gezegd dat opmaak in spoiler-tags gewoon niet werken. Het is daar ook niet voor bedoelt. Vergelijkbare situatie met de mo-tag.

Maar ipv een zwarte vlek, wat heb je dan liever? Het is mij eigenlijk niet echt duidelijk wat je nu wilt. Is het opmaak in spoiler-tags of wil je het uiterlijk, de zwarte achtergrond, aan kunnen passen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hero of Time schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:03:
[...]
Maar ipv een zwarte vlek, wat heb je dan liever? Het is mij eigenlijk niet echt duidelijk wat je nu wilt. Is het opmaak in spoiler-tags of wil je het uiterlijk, de zwarte achtergrond, aan kunnen passen?
Geen OP, maar er zijn sites (en volgens mij ook fora) die een fold introduceren bij een spoiler of bijlage. Hierdoor zou je alsnog kunnen opmaken zonder dat het standaard te zien is. Is alleen wel iets minder makkelijk (denk ik) om alleen met toetsenbord te bedienen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gropah schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:19:
[...]

Geen OP, maar er zijn sites (en volgens mij ook fora) die een fold introduceren bij een spoiler of bijlage. Hierdoor zou je alsnog kunnen opmaken zonder dat het standaard te zien is. Is alleen wel iets minder makkelijk (denk ik) om alleen met toetsenbord te bedienen.
Als je 't wilt in kunnen klappen, dan zet je 't toch gewoon in quote-tags? Of begrijp ik je niet goed?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hero of Time schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:21:
[...]

Als je 't wilt in kunnen klappen, dan zet je 't toch gewoon in quote-tags? Of begrijp ik je niet goed?
Het begin van quotes zijn altijd te zien. En als je bijvoorbeeld even een korte referentie
spoiler:
wil maken naar de finale van game of thrones
tja, dan zijn
quotes gewoon niet de way to go
Maar de fold die er is bij een quote, zo'n mechaniek zou wel gebruikt kunnen worden om een spoiler wel stijlistisch beter in te kunnen laten passen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zeker. Inline met de tekst en bij blokken van >5 regels folden kan dan best aardig zijn. Zolang men maar geen opmaak verwacht binnen de spoiler-tags.

• World Citizen
@Hero of Time

Ik zoek iets wat meer modern aanvoel denk ik ja. Ik vind de spoiler tag wat ouderwets en functieloos aanvoelen. Tweakers mag best vooruit lopen als het op webtechnieken aankomt.. en deze loopt gewoon wat achter.

Als ik wensen moet opschrijven en het simpel wil houden.

- Geen zwarte achtergrond waardoor bv smiley's ook iets beter aftekenen.
- Volledige opmaak mogelijkheden binnen een Spoiler

Stel dat je bijvoorbeeld de achtergrondkleur van een spoiler lichter maakt zoals de achtergrond van een normale post, maar wel omkaderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1IJmet4QpQc9gtxofxLGllsQ/full.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GsDooCttt87CaSJ4DjTpyfGW/full.png

Dan winnen we al 3 dingen zonder veel werk dacht ik.

- De achtergrond kan gewoon hetzelfde blijven als in een normale post, met daaromheen wel nog een zwart of desnoods rood kader om duidelijk te houden dat je na het aanklikken nog in een spoiler zit te lezen.

- De smiley's worden iets beter afgetekend.

- Doordat de achtergrond de standaard kleur heeft kun je html opmaak gewoon aanzetten, omdat de kleuren ed afgericht zijn op de normale achtergrond kleur. Dus zolang de achtergrondkleur gelijk is aan een normale post, valt het meerwerk wel mee. Ik zou niet een andere kleur pakken zoals zwart, want dan krijg je meteen weer dat probleem met die smiley's.

- We zijn (persoonlijke mening) van die zwarte gaten af. Ik vind zo een groot zwart blok wel duidelijk maar het overschiet een beetje zijn doel. Als het enkel was geblured... dan zou men denk ik ook snappen dat het een spoiler is.

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je noemt smileys meerdere keren. Ik heb zelf met custom css een donkere stijl gemaakt en zie op een enkele smiley na geen enkel probleem met een praktisch zwarte achtergrond. De paar waar ik zo voor de geest kan halen waar het ietwat onhandig is een zwarte achtergrond te hebben, zijn :z :Z en :?. Dit omdat de leestekens bij de smiley zwart zijn. Daar is ook wel een oplossing voor te bedenken, zoals een andere kleur gebruiken voor said leestekens of kijken of er een 'schaduw' bij kan. Met de standaard achtergrond zie je de lichte lijn niet en met een donkere achtergrond zie je de donkere lijn niet.

Oh, en }:O mist z'n horens. Vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen.

• World Citizen
Hero of Time schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:45:
Vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen.
:N Tweakers!

Als je het nou zo had gemaakt dat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8NKoPLJC5Hok8PsfoxxcZGCL/full.png

Meer had geleken op dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FGsgM4YkNY0DRibSAeh2s9gE/full.png

Dan had ik je +1 gegeven omdat het op Henk lijkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DzSoCb98Wn7htYvFcgq2QRrQ/full.png

:Y

Ik snap dat het tijd kost, en dat je moet bepalen wat belangrijk is... maar als tech user die best wel wat tijd in zijn post wil stoppen... valt het ergens een beetje tegen dat op T.net de spoiler stijlloos is en bv de fotoalbum functie ook iets is wat .... een beetje... beter kan.

Ik bedoel het vriendelijk Hero. Het is niet dat ik nu wil dat je dit aanpast :D, ik zou alleen gewoon graag willen weten of meerdere mensen wellicht wel willen nadenken over een betere spoiler functie.

Laten we er even vanuit gaan dat jij niks aan gaat passen. Dus het uitschrijven van jouw droom scenario is zonder consequenties....

Wat zou jij dan een evolutie van een spoiler tag vinden?

(overigens stel ik voor de achtergrond aan te passen aan de standaard kleur, omdat het voorstellen van een losse set smiley's met zwarte achtergrond... mij niet echt bedrijfstechnisch handig lijkt... ik denk met je mee)

[ Voor 8% gewijzigd door World Citizen op 12-09-2019 21:16 ]

FreeReef.nl

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 16:51
Hero of Time schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:36:
Dat zeker. Inline met de tekst en bij blokken van >5 regels folden kan dan best aardig zijn. Zolang men maar geen opmaak verwacht binnen de spoiler-tags.
Waarom niet? Omdat het er nu niet in zit, mag het er ook niet in?

I've said it before, and I'll say it again: kunnen we als-je-blieft kappen met dingen afschieten voordat ze überhaupt overwogen zijn?

The devil is in the details.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@World Citizen, aanpassingen ga ik hoe dan ook niet maken. Om de simpele feiten dat ik geen ontwikkelaar ben en al helemaal niet in dienst ben van Tweakers. Ik ben vrijwilliger. ;)

Verbeteringen aan de spoiler-tag heb ik genoemd. Inline in de tekst plaatsen zoals het op andere fora gebeurt bijvoorbeeld. Nu krijg je
spoiler:
een aparte regel
terwijl er geen enters wordt gegeven.

@Hahn, ik doelde op nu. Niet de toekomst. @crisp heeft meermaals in verschillende gevallen uitgelegd wat de beperkingen e.d. zijn van opmaak in dit soort tags. Ook de mo-tag heeft die beperkingen, iets waar mensen ook wel eens wat meer opmaak in willen gebruiken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:51:
@World Citizen, aanpassingen ga ik hoe dan ook niet maken. Om de simpele feiten dat ik geen ontwikkelaar ben en al helemaal niet in dienst ben van Tweakers. Ik ben vrijwilliger. ;)
Als je het niet fijn vindt dat mensen dat soort aannames maken moet je misschien iets minder stellig dingen roepen die mensen niet moeten verwachten in topics als deze. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• World Citizen
Tijd over, en was benieuwd hoe een vooral CSS verandering zou werken. (hobbybob)

Gesloten Spoiler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sPSmeLczUcubJFUWNmhP3XaG/full.png

Open Spoiler

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z6CxzdpHb59xL3nl4CeF8On1/full.png

Ik moet wel veul BR in deze post propppen zeg. ;)

(heb ik nou mijn spoiler gespoiled 8)7 )

[ Voor 37% gewijzigd door World Citizen op 13-09-2019 20:58 ]

FreeReef.nl

• World Citizen
Is het mogelijk om via CSS de opmaak functie wel of niet te gebruiken?

Ik ga dit weekend mijn CSS handleiding uit het stof trekken en kijken of ik een vriendelijkere Spoiler kan maken in een Snipit.

Maar ik tast in het duister als het op de functie "opmaak" aankomt. Ik kan dus bijvoorbeeld wel die plaatjes hieronder maken zodat hij niet meer zwart is, maar ik zou niet weten hoe je opmaak aan of uit kunt zetten, en of ik het dan aan kan zetten zonder dat jullie het eerst beschikbaar moeten maken voor mij ::).

FreeReef.nl

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hero of Time schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:21:
[...]

Gropah schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:28:
[...]

Het begin van quotes zijn altijd te zien
Hebben jullie aangepaste CSS oid? Want quotes zijn bij mij niet inklapbaar, laat staan standaard ingeklapt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• World Citizen
.oisyn schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:10:
[...]

[...]

Hebben jullie aangepaste CSS oid? Want quotes zijn bij mij niet inklapbaar, laat staan standaard ingeklapt.

EDIT
Wel als hij heel heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot is

FreeReef.nl

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.oisyn schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:10:
[...]

[...]

Zo ziet hij er bij mij standaard uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WIqnRLF.png

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lol, faal, ik heb zelf custom css om die crap weg te halen :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kBO0HO2.png

.edit: nu ook beschikbaar als snippet: https://tweakers.net/inst...mcss/snippets/bekijk/392/ :P

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 27-09-2019 18:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat wilde ik naar je antwoorden: dat het niet inklapt hád ik eens als onderdeel van m'n custom css, maar is er weer uit. Want sommige pagina's werden wel heul lang. :P

• World Citizen
_O- :F

Maar ik kan mijn wens naar een vriendelijkere en naar mijn mening moderner ogende Spoiler via de nieuwe CSS feature maken. Maar dan dus wel enkel de opmaak, en niet de functie om binnen de spoiler te stijlen.
(aangenomen op basis van mijn minimale CSS kennis)

Klopt dat, of moet ik beter gaan googlen en op zoek gaan naar de manier om jullie originele stijlloze spoiler te overrulen?

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan niets binnen de spoiler stylen met CSS als het al geen styling mee krijgt van de parser.

• World Citizen
Hero of Time schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:55:
Je kan niets binnen de spoiler stylen met CSS als het al geen styling mee krijgt van de parser.
Juist... :).

Maar... dan weet je natuurlijk de vervolgvraag ;)

Hoe dan ook is voor mij dit hoofdstuk afgesloten hoor. Ik ben al heel erg blij met de nieuwe CSS functie, dus ga me lekker uitleven.

Mocht er nou ergens ooit iemand rondzwerven in het T.net gebouw... die de "parser" ff een extra functie mee geeft... dan @ me hier maar (y)

FreeReef.nl

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet je bij @crisp zijn, die heeft de huidige parser geschreven omdat de reeds aanwezige toch wel wat gebreken toonde en als ik 't goed begreep ook het onderhoud ervan geen pretje was.

• World Citizen
Hero of Time schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:02:
Dan moet je bij @crisp zijn, die heeft de huidige parser geschreven omdat de reeds aanwezige toch wel wat gebreken toonde en als ik 't goed begreep ook het onderhoud ervan geen pretje was.
Wacht, mijn idee is stom. Want als ik de snippet heb, dan heeft een ander hem nog niet. Die user zou dan met rare [h] tags zitten. Ik zou dan bij elke spoiler moeten starten met een warning "Je kunt beter even deze Snippet installeren om dit goed te lezen"

Dat lijkt me een slecht plan. Dus ik hou het wel bij CSS styling van de spoiler kleuren en opmaak. De inhoud is voor mij afgesloten hoofdstuk.

Dus.... Thanks voor die nieuwe CSS functie. *O*

Ik heb er weinig kaas van gegeten... en ken de termen ook niet feilloos.

Maar als ik zeg:

De parser kent deze functie al omdat anders de huidige spoiler niet zonder styling zou kunnen.

Als je het uit kunt zetten in een spoiler, maar het bestaat wel op de rest van de website... dan heb je waarschijnlijk de spoiler gelimiteerd, en de rest van de site als standaard gemaakt (maatwerk op spoiler).

Ik wil @crisp geen werk geven, dus zou hem niet functies toe willen laten voegen. Maar als de functie er als is, en er moet enkel een status bij komen... ?Kost dat minder werk?.

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 27-09-2019 20:13 ]

FreeReef.nl

• World Citizen
Hero of Time schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:51:
Verbeteringen aan de spoiler-tag heb ik genoemd. Inline in de tekst plaatsen zoals het op andere fora gebeurt bijvoorbeeld. Nu krijg je
spoiler:
een aparte regel
terwijl er geen enters wordt gegeven.
Ik krijg dit niet voor elkaar omdat de originele "spoiler" tekst in de weg zit.

Ik ben zware amateur, en heb nu dit:
(ik release hem later)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
/*
.spoiler:before {
    color: black;
    position: relative;
    content: "Spoiler";
    top: -20px;
    font-size: 10px;
    display: block;
    text-shadow: none;
    text-align: center;
}
*/

.spoiler {
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/syKtCMZtQK2q32FmqNIYk3bj/full.png), repeating-linear-gradient(
        45deg,
        #e5e5e5,
        #e5e5e5 10px,
        #f2f2f2 10px,
        #f2f2f2 20px);
    min-height: 45px;
    color: transparent;   
    border-style: solid;
    border-width: 1px;
    border-color: gray;
    text-shadow: 0 0 5px rgba(0,0,0,0.5);
    background-position: center;
    background-repeat: no-repeat;
    margin-top: 20px;
    margin-bottom: 10px;
    margin-left: 5px;
    padding-left: 5px;
    padding-top: 10px;
}

.spoiler.visible, .spoiler.visible a {
    color: #000 !important;
    background: #f2f2f2;
    text-shadow: none;
}

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xq5hOVGhQTaN92BQA6yYPU62/full.png

Ik moet er nog veel aan werken, en een punt van aandacht is die margins die jij zegt. Ik kan die margins erin zetten, en onderaan de spoiler gaat het goed, maar bovenaan de spoiler niet. Er word daar het woord "spoiler:" geprint door de code, en dat kan ik kennelijk niet stylen.

In mijn eigen CSS staat die in het midden boven de spoiler, maar dat heb ik er nu dus uit gecomment omdat ik niet weet hoe ik het originele woord "spoiler" weg of gestyled kan krijgen.

(disclaimer: ik doe dit zelden, weet de gedragscode niet... en moet nog veel debuggen en onzin eruit halen. Maar ik ben allang blij dat het werkt.)

EDIT:

Dit dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/excpeGsO9MGSjOhzL5R0Sy40/full.png

FreeReef.nl

Pagina: 1